Yksinhuoltajaksi raskaana

Kyfi5507940

Vasta-alkaja
Hei. Olen raskaana rv 11 ja lapsen isä on jättäytynyt kuviosta. Onko kellään kiinnostusta jakaa kokemuksia ja vinkkejä tällaiseen tilanteeseen. Itse koen tietyiltä osin pelkoa ja surua, koska minun pitäisi jonain päivänä kyetä kertomaan jotain siitä miksi lapsella ei ole isää. Tällä hetkellä pyrin pitämään stressin matalalla ja ottamaan rauhallisesti. Minulla on pitkä lapsettomuus (yli 10v) ja nyt ensi raskaus, jonka ei pitänyt edes olla mahdollista. Vaikka tilanne ei ole paras mahdollinen, en ikinä vaihtaisi tulevaa lasta muuhun.

Ikionnellinen
 
Hei. Olen raskaana rv 11 ja lapsen isä on jättäytynyt kuviosta. Onko kellään kiinnostusta jakaa kokemuksia ja vinkkejä tällaiseen tilanteeseen. Itse koen tietyiltä osin pelkoa ja surua, koska minun pitäisi jonain päivänä kyetä kertomaan jotain siitä miksi lapsella ei ole isää. Tällä hetkellä pyrin pitämään stressin matalalla ja ottamaan rauhallisesti. Minulla on pitkä lapsettomuus (yli 10v) ja nyt ensi raskaus, jonka ei pitänyt edes olla mahdollista. Vaikka tilanne ei ole paras mahdollinen, en ikinä vaihtaisi tulevaa lasta muuhun.

Ikionnellinen

Tyttäreni on kohta 11v, ja tytön isä ei ole raskauden jälkeen ollut tekemisissä meidän kanssa. Tytär ei ole ollut missään vaiheessa surullinen tai oikein kaivannut isäänsä, ehkä isänpäivinä tullut kysymyksiä ja olen rehellisesti kertonut asiat. Tottunut olemaan kaksistaan äidin kanssa, vaikka nyt on mies talossa.
Varmasti löydät oikean tavan kertoa ajan kuluessa. :)
 
Olen AnneMarien kanssa samaa mieltä tuosta rehellisyydestä, eli kertoa lapselle totuus isästä sitten kun sen kertomisen aika on. Toivon kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle tulevaisuuteen, uskon että pärjäät kyllä ihan hyvin. Elämä vie eteen päin ja kantaa mukanaan, ei kannata liikaa murehtia asioita etukäteen :)
 
Takaisin
Top