Yksin vaikka toisin piti olla..

JEL75

Vasta-alkaja
Tässäpä kuvio.. Lapsi syntyy syyskuun alussa.. mies asuu ÄITINSÄ kanssa helsingissä ja hänen exä ei suostu että hän muuttaisi tännepäin.. Minulla 3 lasta ja yh. En suostu landelta muuttaa Helsinkiin koska lapseni ei mitenkään sopeutuisi kaupunkilais elämään kun ovat tottuneita tähän omaan pihaan jne..

Tähän mennessä mies ei ole osallistunut millään lailla tähän raskauteen... ei tullut mukaan mihinkään paitis yhteen ultraan pakottamalla... ei senttiä ole antaa hankintoihin koska se asunto missä hän nyt äitinsä kanssa asuu on niin vitun kallis.. ja sit menee omaan veneeseen ja muihin omiin juttuihin.. mut tähän suuntaan ei ole tulossa mitään.. Aikaa hän juu antaa.. about 1 ilta/viikko jolloin pitäisi seksiä saada..

Mä oon nyt niin vitun kypsä. Kun otin asiaa puheeksi että meinaan vaatia yksinhuoltajuutta niin juu ei, ei tule kuuloonkaan koska sittenhän minä voisin muuttaa jonnekin ja hän haluaa olla mukana päättämässä mitä lapseen tulee.. TÄH???

Vituttaa niin et ei veri kierrä..
 
Kuulostaa kyllä oudolta. Sinuna sanoisin äijälle että tervemenoa vaan ja elatusmaksuthan hän joutuu jokatapauksessa sulle maksamaan...ymmärtääkseni? En oikeen tiedä miten nuo virallisesti menee..
 
Kerta ette ole naimisissa, niin huoltajuus on automaattisesti yksin sinulle, ellet isyydentunnustuksen yhteydessä lastenvalvojalla sovi yhteishuollosta. Mies voi asian sitten käräjille viedä, jossa tuomari päättää jatketaanko yksinhuoltoa, vai muutetaanko yhteishuolloksi. Se että ette asu edes samassa kaupungissa ja mies ei ole osallisena elämäänne, ei kauheasti puolla hänen huoltajuuttaan kyllä, vaikka toki yhteishuoltoa aina "ensisijaisena" lapsen etunapidetään, jos se mitenkään on mahdollista. Aina ei ole, kuten minun tapauksessani. Tuomareita on moneen lähtöön, joten mitään varmaa loppuulosta ei voi ennustaa.
Sinähän voisit halutessasi jo etukäteen oman kuntasi lastenvalvojalle soittaa ja tilanteestanne kertoa, tiedustella vähän mitä mieltä siellä ollaan ja kysellä neuvoja jo tulevaa varten. Neuvolassakin varmaan osataan opastaa.
Kovasti voimia sinne!
 
Onko hänen eronsa tuore vai miksi asuu äitinsä luona? Ja eksän mielipiteellä on niin paljon merkitystä ja asiat järjestämättä? Mutta aika vätykseltä kuulostaa: tahtoo ettei mikään muutu ja ottaa parhaat palat isyydestä vain. Ei sellainen vetele. Tervemenoa sanoisin minä myös. Kyllä sinä yksinhuoltajuuden tai ainakin lähivanhemmuuden saat helposti ja jos isä päättää asua kaukana ja olla etäinen niin siinäpähän on. Jos eläisit sen miehen kanssa, sinulla olisi kuvioissa vain yksi aikuinen lapsi omien lasten lisäksi.
 
Sitä jäin kanssa ihmettelemään miksi exän mielipiteellä on väliä? Onko miehelläsi yhteisiä lapsia exän kanssa?

Mä en jaksais katsella tuollaista peliä lainkaan. Melko varmasti saisit yksinhuoltajuuden koska tilanne on selvä, mies asuu ihan muualla ja ei osallistu milläänlailla raskauteen ja tuskin tulee osallistumaan vauvan syntymänkään jälkeen kuin vaan hyvissä asioissa teidän elämään.
Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä kunnan lastenvalvojalle ja kertoa mikä on tilanne, sitten on ainakin mahdollisia tulevia toimenpiteitä (käräjiä yms.) varten dokumenttia aikasemmasta, ettei ole vaan sana sanaa vasten.

JEL75 Mikäs siellä on tilanne tällä hetkellä?
 
Takaisin
Top