Yksin odottajat 2020-2021

Ihanan rentoa vauva-aikaa luvassa siis :) Minulla on ennestään yksi mutta jo 10v ja aina toivonut pikkusisarusta, joten hän tulee varmasti olemaan suureksi iloksi ja hyödyksi :joyful:
 
Mulla on kaksi lasta: 8v ja 5v ja laskettu aika on 29.12. Ajatukset ihan solmussa ja tunteet vaihtelee huolesta ja pelosta onneen ja innostukseen.

Ihanaa että tällainen ketju löytyi. Tuntuu ettei yksinodottajille ole kauheasti vertaistukea.
 
Ihana saada sinut mukaan, @Joulumansikka ! :Heartpink Minä mietin myös pitkään, että olenko todella ainoa ja että kanssasisaret olisivat tässä tilanteessa tosi tärkeitä.
 
Mulla on kaksi lasta: 8v ja 5v ja laskettu aika on 29.12. Ajatukset ihan solmussa ja tunteet vaihtelee huolesta ja pelosta onneen ja innostukseen.

Ihanaa että tällainen ketju löytyi. Tuntuu ettei yksinodottajille ole kauheasti vertaistukea.
Ja siis komppaan tuota ajatusten heittelyä.. Haluan kuitenkin uskoa, että kaikki voi mennä tosi hyvin ja olla onnellista vaikka lähtökohdat onkin erilaiset kuin useimmilla.
 
Mun oloa helpotti ehkä eniten, kun raskauspahoinvointi väistyi. Pahoinvoinnin aikaan ajattelin etten selviä ja mietin jopa että miksen tehnyt aborttia. En jaksanut juuri muuta kuin nukkua ja oksentaa. Syyllinen olo oli jatkuva, kun tiesin etten kahdelle muulle lapselle pystynyt olemaan kovinkaan hyvä äiti.

Lisäksi neuvolasta on tarjottu vaikka minkälaista apua, kun vauva syntyy. Tieto etten ole yksin helpottaa suunnattomasti. Mutta.. Kaikki apu kohdistuu siihen kun vauva on syntynyt. Hieman pelottaa, että jos nyt tulee vielä jotain joka vie sänkypotilaaksi niin mitä sitten.

Tällä hetkellä olo on mitä parhain. Masu näkyy ja liikkeitä tunnen enemmän kuin aiemmissa raskauksissa koskaan. Se on aika ihanaa. Hän on jo niin iso osa meidän perhettä. Ja lapset jaksaisi puhua tulevasta vauvasta loputtomasti.
 
Joo, alkuraskaus pahoinvointeineen on oikein ultimaattinen koetinkivi kysyen, kuinka paljon todella tätä haluat. :D Voin kuvitella myös tuon syyllisyyden,, mutta onneksi se on verrattain niin lyhyt aika lapsilta pois ja he unohtavat sen äkkiä.:) Ja kiva kuulla, että voit nyt hyvin! Toivotaan, että sama meno jatkuu loppuun asti! Onko sinulla tukiverkostoa joka auttaisi tarpeen tullen?
Minun esikoiseni on jo 10v, joten tilanne on paljon helpompi kun hän ei enää niinkään tarvitse minua samoin kuin pienet lapset, vaan saan voida huonostikin. Sukulaiset kuitenkin asuvat kaukana ja valtaosin saadaan keskenämme pärjätä. Ihana kuulla, että neuvolasta tarjoavat paljon apua!
 
Täällä 5. Tulossa.
Ensimmäisestä suhteesta 2 koululaista ja tästä seuraavasta 6v ja 4v ja nyt tämä salamatkustaja. Isänsä kanssa asuttu erillään pari vuotta ja jouluna yritettiin sitten palata yhteen huonolla menestyksellä. Sitten sainkin juhannuksena tämmöisen salamatkustajan ja isä irtisanoi itsensä, kun en suostunutkaan keskeytykseen.
Eli tässä suurperheen arkea yksikseni. Toki on tässä vauva arjet eletty ennenkin yksikseen. (Aloitin äitiurani inttileskenä ) ei tässä kuin luonne vain on kasvanut ja kärsivällisyys.
 
@Mom-to-be wow. Kaltaisesi supersankarit saavat itseni miettimään miksi en omassakin tilanteessani pärjäisi. :) Huge respect.
 
Kivaa että löytyi tämä ryhmä! ❤️ Odotan esikoista yksin. Oikein toivottu lapsi, hoitojen kautta alkunsa saanut.
 
Kivaa että löytyi tämä ryhmä! ❤️ Odotan esikoista yksin. Oikein toivottu lapsi, hoitojen kautta alkunsa saanut.
 
Itsellisenä naisena ensimmäistä odotan. Ja hoitojen ansiosta saatu alkuun :cat:
LA 2.7.2021 :Heartpink
 
Mitä kuuluu yksin odottajille? Mulla alkoi viime viikolla äitiysloma. Lääkäri sanoi mulle muutama päivä sitten että todennäköisesti menee yliajalle,vaikka kuulemma lopulta on vaikea sanoa varmaksi mitään. En malttaisi odotella enää, vaan haluaisin jo vauvan syliin ♥️

Niin ja pieni tyttö meille on todennäköisesti tulossa ♥️
 
Hei onpa ihanaa että on tällainenkin keskusteluketju! Itse olen ollut yli vuoden itsellisenä hoidoissa, ja nyt vihdoin ekan IVF-hoidon ja tuoresiirron jälkeen sain testiin plussan! :Heartred
Tuntuu että vertaistukea tässä tilanteessa tosiaankin kaipaa. Niin paljon huolia ja mietteitä toisaalta myös onnea, jota haluaisi jakaa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top