Yövaippa taaperolla

Startletti, mekin kokeiltiin edellisessä "tulva-aallossa" noita Huggieseja, kun ne mainosti kovasti pitävänsä vauvan kuivana sen 12h. Mutta sillon ei toiminut, pitäiskin ehkä koklata vaikka vielä uusiks... Meillä ei ipana ole kakannut eläessään kuin ehkä viidesti yöllä, joten sitä tuskin tarttee pelätä? Sen takia onkin käytety noita baby dry:ta nyt, kun aattelin niiden vetävän enemmän nimenomaan tota nestemäistä tuotosta...

Moon, huh, ihanaa, onneks me ei olla ainoita hirviövanhempia, jotka rajottaa lapsen juomista! :D
 
Meillä myös ollut ongelmia yöllä vaippojen suhteen.
 
Parhaiten meille on sopineet yökäyttöön liberon teippivaipat. Housuvaipat toimivat meillä parhaiten päiväkäytössä, helppo riisua potalla käydessä. Tosin ei tuo poitsu osaa niitä vielä itse riisua, mutta jospa se oppisi jossain vaiheessa.. :)
 
Pampersin Baby Dry on meillä todettu parhaaksi. Se on pitäny meillä pissat jopa 15h!!! Active fitistä en tykkää ihan siitä syystä, kun se haisee niin vahvasti kemikaaleille.:/ Mut housuvaippoja en suosi, meillä ne ei tunnu ees päiväkäytössä kestävän aina riittävää aikaa (pampersin easy up). Liberot ei ime yhtä paljon kuin Pampersit, ainakaan mun mielestä.
 
Miten paljon juotatte lapselle / syötätte ennen nukkumaanmenoa?

Meillä pitää kaikki vaipat kyllä merkistä riippumatta; iltapala syödään (reipas lautasellinen puuroa että jaksaa yön yli) noin seitsemän jälkeen illalla, jolloin myös viimeiset nesteet. Käy potalla vielä ennen nukkumaanmenoa, ja juuri ennen nukkumaan laittamista puhdas vaippa jalkaan ja unosille. Aamulla vaippa on kyllä täysi, mutta tunnilla/kahdella tunnilla on paljon merkitystä jos ei juuri ennen nukkumaanmenoa vaihda sitä vaippaa. Tyttö kohta 2v, ja alle 5 kertaa koko ikänsä aikana on tullut pissa läpi vaipan. Myös tuosta kakkahommasta, jos on vaipan läpi tullut niin on sitten ilmeisesti ihan löysää? Jos kakka on aina löysää, niin kannattaa antaa kuitua (leseitä, ruisleipää, puuroa..) joka päivä niin kovettaa hieman vatsaa. Jokaisen lapsen vatsa on tietysti erilainen niin tarvii olla eri määrä kuituja, se selviää kokeilemalla.
 
Meilla on Pampersit toimineet hyvin. Alussa oli New baby ja kun koot loppuivat niin siirryttiin Active fit:iin kun Baby dry osoittautui meidan kohdalla aivan surkeeksi imuteholtaan. Nyt on kotona paivisin kaytossa easy up ja oisin Active fit 4+ (tytto 10kg) ja riittaa imuteho yleensa koko yoksi. Kyllakin jos aamupissa ehtii tulla vaippaan niin saattaa menna lapi kun on 12 tuntia jo riittanyt eli tama tarkoittaa sita etta kun tytto heraa niin on parasta nousta ja laittaa hanet potalle tai paasee pyykkaamaan... :) Yleensa kai vuotoihin auttaa jos siirtyy yhta kokoa isompaan vaippaan, ainakin meilla se auttoi.
 
Mä voisin nyt vähän päivitellä tähän kun olen kerran aiheen itse alottanu :)

Eli ei ikinä löydetty vaippaa joka pitäisi tuon isopissasen kuivana.  Paras tähän asti on yökastelijoille tarkoitettu vaippahousu DryNites (4-7 vuotiaille!!!), sen avulla on joiltain lakanapyykeiltä kuitenkin säästytty.  Sängyssä meillä on koko patjan peittävä kosteussuoja (hengittävä) joten patja sentään pysyy kuivana :)

Oon huomannu että myös meidän nuorempi (tällä hetkellä n.1v 4kk) ei pysy yötä pampersilla kuivana.  Hänellä käytössä Huggies-vaippa joka toimii kyllä todella hyvin.
 
Takaisin
Top