Yösyönti

Keskustelun 'Raskaana' aloitti Tanya, 7 touko 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Tanya Uusi käyttäjä

    Hei,en jaksanut kahlata kaikkia aloituksia läpi joten mikäli jossain on aiheeseen liittyvä aloitus ni vinkkaa mulle se ni yhdistetään.

    Mielenkiinnosta aloin kysymään et kuinka monella pitää olla ruokailuväli 2-4h max.5h tai muuten tulee huono olo. Käyn siis yölläkin syömässä 1-3krt. Miten saisin tän pois et mitä kannattaa syyä et nälkä pysyy pois pitempään? Onkohan tää merkki jostain radista vaikka?

    Rv 12+1 menossa tosin ultrattiin viimeksi rv 9+3 et varauksella oon ens ultraan asti et onko sikiöllä kaikki on. En tiiä miks mut kai jotain tyyliin pessimisti ei pety.
  2. Aiarana Tuttu foorumilla

    Minkälaista ruokaa syöt, saakohan riittävästi proteiinia? Proteiinipitoinen ruoka pitää nälän loitolla pitkään.

    Toinen kysymys on, onko tunne oikeasti nälkää eikä esimerkiksi närästystä?
  3. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

    Itsellä oli raskausaikana juuri tuo, että piti syödä tiheästi, ettei huono, oksettava olo päässyt niskan päälle, 2-3 tunnin välein. Paljoa ei tarvinnut kerralla syödä, esim. omena, porkkana tai yksi voileipä tms. tuli syötyä normaalien ruokailuiden väleissä välipaloina. Nälkäähän se ei ainakaan minulla oikeasti tainnut olla, tuskin närästystäkään, vaan minulle tuli oikeasti heikko, huono ja oksettava olo, jos en jotakin syönyt vähän väliä. Halusin välttää huonon olon ja mahdollisen oksentamisen, joten söin sitten edellä mainitulla tavalla koko raskausajan. Öisin en tosin syönyt ennen kuin synnytyksen jälkeen pojan ollessa täysimetyksellä, mutta raskausaikana minulla oli yöpöydällä aina jotakin syötävää varmuuden vuoksi, monesti söin sitten myös aamulla jotakin pientä ennen kuin nousin sängystä. Joskus riitti, että menin heti sängystä noustuani syömään. Minulla pahoinvointi raskausaikana oli kyllä aika lievää, mutta oksentamiskammoisena halusin välttää pienetkin huonot olot.
  4. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

    Mulla oli kanssa ruokaväli 2-3h, koska muuten tuli huono olo. Yön yli selvisin kai tankkaamalla illalla enemmän. Iltaisin oli aina hirveä nälkä. Proteiinien lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota hiilihydraattien laatuun. Oma pravuurini oli kaurapuuroa (+ kasviksia ja jotain proteiinia) iltapalaksi. :hilarious:
  5. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

    Jotenkin nyt ajatus juuttui tuohon "kaurapuuroa ja kasviksia" -mielikuvaan, vaikka ei kai nyt samalla lautasella sekaisin varmasti olleetkaan :D
    • Hauska Hauska x 2
  6. Shooky90 Tuttu foorumilla Elokuun äidit 2019

    Minulla meni varmaan rv 30 ennenkuin yösyöminen loppui, ja sittenhän se loppui kuin seinään. :hilarious: Samasta syystä söin niin tiheään, eli paha olo iski muuten heti päälle.

    Edit: Nyt rv 37+5 ja on ollut pakko aloittaa yösyöminen uudestaan kun paha olo on taas alkanut nostaa päätään. Parhaaksi olen yöllä todennut muutaman lihaleikkeleen + kulauksen tuoremehua. Sitten suoraan takaisin sänkyyn unia jatkamaan. :rolleyes:
    Last edited: 19 heinä 2019
  7. Odotettu26 Peruskäyttäjä Tammiäidit 2020

    Mulla oli kans alkuviikolla, et ruokailuväli piti pitää parissa tunnissa, muttei onneks yöllä tarvinnut käydä syömässä. Yhden kerran myöhään nukkumaan mennessä hain vielä banaanin puolikkaan mutta siihen se jäi. Nyt 15+5 voin syödä normaalisti ja välitkin saattaa olla pidempiä. Oireettomana mennään.
  8. Lizzzer Uusi käyttäjä

    Itse kärsin hyperemeesistä ja herään automaattisesti vähintään 2h välein jolloin otan jokusen viinirypäleen + Tilkan vettä minkä jälkeen taas jatkan unia. Jos jätän syömättä yö aikaan niin aamulla/aamupäivällä ei tule taukoa pahoinvoinnista. Eli mun on aivan pakko syödä joka yö useampaan otteeseen.. Tämä toki vaikuttaa unen saantiin ja onkin pitkittyneet univajeet tästä syystä.

Jaa tämä sivu