Yöpuvut

Viisivuotias nukkuu nakuna. Ei ole yöpuku kelvannut enää sen jälkeen kun on itse saanut sen riisuttua. Oon pari kertaa aina välillä varsinkin talvisin koittanut ehdottaa yöpuvun laittoa, mutta vaikka pukisi ilalla ja se päällä nukahtaa, löytyy se viimeistään aamulla lattialta. :grin Pienemmällä on ollut tavallisia pyjamahaalareita, nyt tosi kuumalla on kyllä ollut vaippasiltaan.
 
Esikoisella ruvettiin pitämään muistaakseni taaperona kaksiosaista yöpukua talvella. Kesällä nukkuu t-paidalla ja alushousuilla tai pelkillä alushousuilla (pienenä vaipalla).
 
Ohut, puuvillainen, pitkähihainen, umpinaisilla jalkaterillä varustettu unihaalari on meillä edelleen käytössä kesät talvet. Poika ei käytä peittoa lainkaan, ja iho-ongelmien ja raapimisen vuoksi olen vain kokeillut pojalle tavallista pyjamaa, mutta ei ollut hyvä ratkaisu ollenkaan, iho oli rikki raavittu aamulla. Haalari on ainakin vielä pysynyt päällä, ilmeisesti se rauhoittaa poikaa jotenkin, kun haluaa itse sen unihaalarin päälleen. Poika on nyt 3v 9kk.
 
1.v 7kk on kesäisin lyhythihaisessa paidassa ja vaipassa, tai trikoisessa shrotsihaalarissa.

Talvella on vetoketjullinen pyjamahaalari. Joskus oikein kylmällä myös sukat jalassa.
 
Talvella ja kylässä isompi käyttää yömekkoa, kotona nukkuu kesäisin vain pikkuhousuissa.

Nuorempi käytti aluksi unihaalaria, mutta alkoi nopeasti inhoamaan umpinaisia jalkateriä, jotka olivat aina väärän kokoisia. Käyttää siis unihaalareita talvella, ja olisi käyttänyt tavallisena kesänä hihatonta ja lahkeetonta unihaalaria, mutta nyt on nukkunut ihan vappasiltaan.
 
Vauva käyttää pyjamahaalareita, 3v tykkää yömekoista mutta myös parit kaksiosaista pyjamaa löytyy ja 5v käytössä kaksiosaiset pyjamat.
 
Noin vuoden ikäiseksi käytettiin vetoketjullisia potkupukuja, mutta kun aloitettiin pottatreenit siirryttiin kaksiosaisiin yöpukuihin. Lämpötilasta riippuen on joko pitkälahkeiset tai shortsit. :)
 
Isompi t-paidassa, pienempi bodyssa tai haalarissa, joskus kaksiosaisessa. Terällisiä ei voi käyttää tällä viliskantilla.
 
Takaisin
Top