Yökyläily

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko lapsi yökyläillyt sukulaisen tai kaverin luona? Minkä ikäisenä ensimmäisen kerran?
 
Kaksi ensimmäistä lasta alkoivat yökyläilyt mummujen luona 1-vuotiaana, kuopus on nyt 4-vuotias eikä ole vielä ollut yökylässä.
 
Vähän yli 2v ovat kaikki olleet, kun on yökyläilyt aloitettu. Ovat olleet vain vanhemmillani, joka on hyvin tuttu paikka. Isommat ovat 6v ja voisivat mennäkin jo jonnekin vieraampaan paikkaankin yökylään. Nuorinta 3v en vielä päästäisi, ei ole valmis.
 
Esikoinen meni ekan kerran miehen siskolle yökylään 2v2kk ikäisenä. Mulla ja miehellä oli noro ja itse olin sairaalassa tipassa. Seuraavan kerran meni sinne sitten viikon päästä kun lähdin synnyttämään.
Toka lapsi olk 1v7kk ja menivät miehen vanhemmille yökylään kun kolmonen syntyi.
Kolmonen oli 8kk ekaa kertaa miehen siskolla yökylässä kun lähdettiin miehen kanssa juhlimaan 10v yhdessäoloa. Sen verran "hyvin" meni että orastava vauvakuume kuulemma katosi..
Mun sisko asui meillä yhden kesän ja hoiti päivisin meidän silloin 3 lasta, yhdet juhannus festarit käytiin miehen kanssa juhlimassa ja lapset oli kotona hoidossa pari yötä.

Todella harvoin lapset yökyläilevät, ollaan kyllä koko perheenä jääty yökylään molempien vanhemmille, mutta kummankaan vanhemmat ei oikein ole kovin innokkaita ottamaan hoitoon ilman pakottavaa syytä.
Nelonen kohta 3kk ja en usko että on yökylään menossa pitkiin aikoihin.
 
En ole ihan varma muistikuvasta, mutta esikoinen oli muistaakseni vähän alle 2-v kun oli ensimmäistä kertaa äidilläni yökylässä. Sitä ennen oltiin yhdessä käyty isäni luona missä viivyttiin muutama yö, mutta tuolloin oli yksin yökylässä ensimmäisen kerran. Sittemmin on ollut yökylässä myös veljelläni ja viime vuonna ennen koronaa kaverinsa luona. Tuolloin oli 5-vuotias.
 
Esikoinen ja toka lapsi on ollut yökylässä ekoja kertoja eron jälkeen isällään. Olivat noin 3v ja 1v. Sitten kerran ovat olleet mun siskolla kun olivat 5v ja 3v. Muuten en muista että he olisivat koskaan olleet missään muualla kuin isällään.

Kolmonen ei ole ollut missään yökylässä, on nyt 4,5v mutta yhden yön kotona mummun ja papan kanssa ja me oltiin Kolilla vaeltamassa. Lähdettiin pe aamuna 6.00 ja oltiin sunnuntaina takaisin 15.00, niin yhden yön oli ilman äitiä ja isiä. Kuopus 1v ei ole koskaan ollut ja tuskin onkaan :D äitin pikku tättähäärä on aivan riippuvainen mamasta :D
 
Esikoinen oli vähän vajaa vuoden kun oli yötä mummilassa. Kävimme silloin viettämässä hääpäivää. Juniori ei ole ollut yökylässä vielä missään.
 
Takaisin
Top