Yöheröilygallup

Mirde

Puuhakas puhuja
Montako kertaa yössä teillä herätään? Mitäs herätessä tapahtuu: syöttekö joka kerta, satunnaisesti vai ette ollenkaan?
 
Meillä on tuo kolme tai neljä aika normi. Ja yheksän kertaa kymmenestä syödään. emoticon Eli lähes aina. Saa nähdä nyt, kun aletaan pikku hiljaa maistelemaan kiinteitä enemmän, että muuttuuko meininki. Mut kertokaas muutkin!
 
Vastasin 1-2

Mutta ei silloinkan oikeemmin herätä vaan puhustaan ja tuhistaan ympäriinsä.
Joskus enemmän joskus vähemmän.
Joskus voin helposti laittaa tutin 10 kertaa suuhun joskus vain sen yhden/ kaksi.

Meillä ei yösyödä.Ei ole ollut tarpeen :)
Paitsi ekat puoltoista kuukautta n.1-2 krt yössä.
 
Et laittanut lainkaan vaihtoehtoa "ei yhtään" sillä sekin on näköjään mahdollista emoticon

Meillä siis ollaan oltu aina hyviä nukkujia. Vastasin vaihtoehdon yksi tai kaksi, JOS pikkunen heräilee niin kitisee vain tutin perään. Olisikohan yösyöminen loppunut siinä kolmen kuukauden ikäisenä...
 
Vastasin 3-4. Syödään 1-2 kertaa, useimmiten enää kerran. Se toinen kerta on jo sit 6-7 välillä, kun poika olis varmaan jo valmis heräämään, mut tää äiti yrittää pitkittää heräämistä antamalla vielä maitoo... Tuttia annan 2-6 kertaa tän lisäks.
 
Meidän tyttö herää useimmiten kerran yössä, välillä ei kertaakaan. Jos herää kunnolla, haluaa yleensä maitoa. Jos itse herään kun tyttö vasta alkaa heräillä, nukahtaa hän yleensä tutin kanssa uudelleen, eikä syö.

               (meidän prinsessalta terveisiä kaikille, tietokoneen välilyöntinäppäimen painaminen on kivaa :D)
 
Vastasin 1-2 vaikka meillä kyllä herätään satunnaisesti aamu yöstä.. Nyt tosin on jonkin aikaa herätty joka yö. Mä koitan saada pojan vaan rauhottuu ja nukkuu. Jossei onnistu ni sit imetän. Koitan vaan ettei yö syömisestä tulis tapaa kun tä heräily on alkanu muuton jälkeen. Vanhassa asunnossa nukku koko yön aina. 
 
Miksei tässä ollut vaihtoehtona vaikka "ei kertaakaan"? :D Harvemmin nimittäin enää heräillään, muksu nukkuu nykyään 10 tuntia putkeen. Vastasin kuitenkin että 1-2, yleensä selvitään tutin laittamisella suuhun tai pienellä hyssyttelyllä sylissä.
 
Mä vastasin 1-2. Nykyisin ainakin viimesen viikon on herätty joka yö kaks kertaa. Eli puol yhen ja puol kolmen välillä kerran sit seuraavaks vielä viimestään ennen puol seiskaa. Vaikka en mä tiedä luetaanko puol seiska viel yösyötöks. No mä lasken ku se usein sen jälkeen vielä nukahtaa hetkeksi tai pariksi tunniksi.

Meilläkin välillä ollut noita, että se puolyhen- puol välillä oleva syöttö on jäänyt pois. Huoh. voikun tulisk joskus taas sellanen yö. Meil nii paljo kaikkee et mä jään aina ja joka yö hereille aina jommankumman syötön jälkeen. Niinku viime yönäkin. Kolme tuntia sit valvoin siin välissä.
 
Vastasin 1-2, mutta ei ole syömistä enää vaan tutin nosto suuhun ja takaisin unten maille...Välillä saat kyllä tutin nostaa suuhun sen 6 kertaakin yössä, mutta onneksi harvemmin...

Maito juodaan useinmiten noin klo 6 aamulla ja sit koisitaan tuurilla viel 1-2 h...Tänään juotiin klo 6.30 ja sit kun pumppasin 30 min ja nukkumaan niin poika nukkui vain 30 minsaa...
 
Varmasti Eemi helpottaa toi öinen valvominen sit kun ootte saanu muutettua ja rauhotuttua. Yritä siis jaksaa vielä vähän aikaa tota turhaa valvomista.
 
2-3,5 h välein... Viime yö meni poikkeuksellisen hyvin, tosin nukahti aika myöhään, vähän 23 jälkeen. Herättiin syömään ennen kolmea ja puoli kuudelta. Pari kertaa heräsin kitinään tuolla välissä, mutta meni ohi tutilla :)
 
Mie en kanssa voinu vastata mitään, koska Eetu nukkuu 10-11 putkeen, heräämättä kertaakaan välillä :D
 
Mä vastasin yli 6, koska tällä hetkellä Milma heräilee noin kerran tunnissa. Oli aika jolloin hän nukkui yöt putkeen, mutta viimeinen kuukausi on mennyt tooosi huonosti!

Kiinteiden syönti aloitettiin pari viikkoa sitten, mutta vielä ei mitään muutosta yöunien kanssa. Nykyisin syö tosi usein öisin, joten kaippa hän nälkäinen on.

Nukahtaa kyllä samantien lähes aina ja ehkä ei ole edes aina hereillä, kunhan itkeskelee unissaan. No mä ainakin herään yli sen 6 kertaa yössä!
 
Vastasin 3-4, se taitaa olla sellainen keskimääräinen. Välillä on huippuhyviä öitä, jolloin herätään vaan 1-2 kertaa (joista toinen jo aamusta, eli 6-7 aikaan, mut sit jatketaan vielä pari tuntia unia), mutta nytkin on taas viikon verran herätty yli 6 kertaa yössä. Ja jokaikinen kerta tyttö tahtoo syödä! Taitaa olla syömisrytmi sekaisin, eihän se aina päivisinkään noin usein syö... oon nyt yrittänyt syöttää päivisin enemmän, mutta ainakaan vielä ei mitään vaikutusta. Kaiken lisäksi tyttö on nyt kieltäytynyt ihan täysin soseista ja velleistä, ainoa mikä kelpaa on tissi. emoticon  Ei kuulu tähän keskusteluun varsinaisesti, mutta voiko vauvoille tulla tommosia "en syö mitään muuta kuin tissiä" kausia?! Saattaa tosin vaikuttaa sekin, että tyttö oli kuumeessa viikko sitten ja vieläkin on vähän nuhaa ja yskää. Korvat ei -onneksi- ainakaan vielä vaikuta kipeiltä, koko ajan pelottaa tuleeko se korvatulehdus nyt sit tähän perään...
Voi kun meillä kelpaisi tutti! Mutta ei... tissiä sen olla pitää joka kerta kun herätään. :)
 
kyllä meilläkin taitaa tuo 3-4 olla keskiarvo. pari viikkoa meni jo niin hyvin, että 2 kertaa maitoa annoin yöllä ja muuten nukkui, mutta nyt loppuviikosta meni yöt taas huonoon suuntaan. Ehkä alkoi se viimeinen tiheän imun kausi tai sitä ainakin toivon. En jaksais heräillä koko ajan kun flunssakin on taas päällä.
 
Vastasin 1-2. Herää syömään 3-4 mut jos ei tuollon herää niin syö viimestään kuudelta. Ja tän lisäksi ehkä kerran yössä saa tutin laittaa suuhun. Toi on satunnaista, ei joka yö mut ehkä useammin on öitä millon tarvii tutia.
 

Mä en osaa vastata. Taidan olla yöllä niin autopilotilla, ettei noista syötöistä jää mitään mielikuvaa. Varmaan 2 tai 3?

Välillä jään juuri yöllä miettimään että onkohan tää vauva nukkunut kainalossa ekasta syötöstä asti, vai olenko mä nostanut sen omaan sänkyyn ja uudestaan syömään välissä?

Se on kamalaa jos ei muista laittaneensa vauvaa takaisin pinnikseen ja havahtuu siihen ettei vauva ole sängyllä, mä vedän sekunnissa täyden paniikin kun olen varma että se on pudonnut sängystä.

 
Tweety, muistan olleeni ihan samanlainen autopilot jossain vaiheessa ja sit kirjasin ylös jo jossain vaiheessa parin viikon ajan kaikki mitä yöllä tapahtu. Sain niin paljon paremman kuvan siitä mitä meillä öisin tapahtuu. Kaikkein kauheinta oli just toi herääminen kun vauva ei olekaan vieressä - se on takuuvarmasti tipahtanu just lattialle. Mut onneks aina sillon alko pinniksestä erottumaan pientä tuhinaa:) Ton säikähtelyn takia pakotin itteni siirtämään vauvan aina pinnikseen eli pysymään hereillä syöttöjen ajan, jotta ei tullu turhaan harmaita hiuksia.
 
Vastasin 3-4 vaikka vaihtelee kyllä niin paljon! Välillä meni jo loistavasti 2 kertaa yössä syöttö, mutta nyt reissussa alkoi menemään niin, että syötin väh. 4 kertaa yössä. En tiedä mikä vaikutti, reissussa Hugo rupesi syömään kiinteitä purkin kerrallaan (puuro+hedelmäsose+lihasose+kasvissose+hedelmäsose/kasvissose)) tahdilla ja samoin alkoi yöllä haluamaan maitoa enemmän. Olin vähän huono antamaan vettä reissussa, sillä vaikka vesi oli hanasta juomakelpoista, se maistui aika oudolle ja siksi imettelin päivällä välillä nesteen saamiseksi. Viime yönä Hugo huusi tunnin, en tiedä onko hampaita tulossa vai ahdistiko kotiin paluu kun matka meni niin loistavasti :D 
 
Takaisin
Top