VVV

Huuhkaja

Näppärä viestien naputtelija
Mä nyt aattelin, että luon tälle oman aiheensa, turhaan tuonne kestovaippailuun tätä keskustelua jatkaa kun kuitenkin eri asioita ovat.

Muistan, että jotkut ainakin raskausaikana puhuivat vessahätäviestinnän kokeilusta, onko kukaan siis sitä kokeillut? Millaisin tuloksin?

Meillä on muutaman kerran kokeiltu sitä, sellaisina päivinä kun lapsi ollut rauhaisa ja vähäitkuinen, ja kun äiti on ollut pirteä :wink

Kolmisen kertaa kyllästyin hengaan lavuaarin päällä pojan kanssa, poikakin jo hermostui eikä mitään tapahtunut, niin luovutin.

Nyt kuitenkin kerran vaihdoin vaippaa ja katsoin että pippeli on tosi paisunut, niin aattelin että pakko tulla pian pissa. Ei muuta ku vauvasta kiinni ja "roikottamaan" lasta ja hokeen "pisspisspisspisspiss" ja pissahan sieltä tuli! Yeii!

Tänään aamulla kävi vaipanvaihtojen yhteydessä mielessä, että pitäiskö kokeilla, mut en sit kokeillut. Ja kahdesti kävikin sitten niin että kun puhdas vaippa oli kiinni, tuli ruikut. Olis vaan pitänyt koklaa!
Niistä sisuuntuneena sitten äsken taas vaippaa vaihtaessa katoin et oiskohan tulossa pissa kun pippeli näytti vähän paisuneelta.. Noh, vessatuksen tuloksena ei tullut pissaa mutta kakat! Tuuletin täällä itekseni ja fiilistelin :D

Pitää nyt alkaa enemmän tuota harrastamaan.
 
Mullaki oli sillon raskausaikana mielessä, että pitäis kokeilla tuota vessahätäviestintää, mutta ei vielä olla saatu aikaiseksi. Ehkä semmosta esiversiota tuosta ollaan kuitenki harrastettu, kun yritetää aina pyydystää avattuun vaippaan pissat tai kakat. Meillä on nimittäin melko vakio, että kun vaippaa mennään vaihtamaan niin tyttö joko vetäsee pisut tai kakat avatulle vaipalle/hoitopöydälle/lattialle/uudelle vaipalle riippuen äitin ja isin malttamattomuudesta :D Pitäis varmaa ihan tietoisesti alkaa reenaamaan lavuaarin yllä ja tarkkailla, millon vauvalla mahtais olla hätä. Sen verran oon kiinnittäny huomiota, että ennen kakkaa yleensä kitistään ja sen jälkeen ku on tullu ihan maailmanlopun turautukset nii tyttö rauhottuu ja napittaa vaan söpösti ympärilleen. Tänäänki se pötkötteli mun sylissä, tuijotteli sievästi silmiin ja turautteli menemään :DD
 
Tytöllä varmasti vähä vaikeempi huomata et pissa tulossa enkä mäkää pojan pissaa huomaa paitsi jos makaa tosiaan ilman vaippaa.

Mä oon saanu tänää jo yhteensä neljät kakat! Oon niiin ylpee itestäni kyl. Meil poika kiemurtelee, ynisee ja kitinöi ennen kakkaa, tai siis ainakin ruokailun yhteydessä. Kun se on aikansa vääntelehtinyt, niin se irrottaa imuotteensa tissistä ja sillon mä oon si noussut ja menny sen kanssa sitten lavuaarille. Noin minuutin verran (max) on tarvinnut siinä olla kun on jo turahtanu kakat.
Tällane onnistumispäivä antaa tsemppiä ja energiaa jatkaa taas huomennakin! :)

Tsemppiä poodle kokeiluun,sen ku alotat yhellä-kahella yrityksellä per pvä ni jos se siitä alkais luonnistuun, kun kerran jo semisti ootte sille suunnalle menneet. :)
 
Vautsi, teillähän on lähteny hyvin käyntiin! :) Pitäis kyllä iteki alkaa harjoitteleen nyt ku tuntuu, että aivokapasiteetti riittää edes vähän muuhunki ku siihen että selviää aina päivästä kerrallaan.
 
Jossain oli vinkkinä, että aamupissat on helppo saada, ku lapset pissaa niin usein aamulla herättyään.
:)

Aamupissat ja -kakat mä sainkin tänää metsästettyä, mut muuten oon ollu enemmän tai vähemmän myöhässä tai etuajassa. Nooh, enpä uskonutkaan että tää heti onnistuis aina ja joka kerta :) nyt on vaa hyvä aika panostaa tähän ja jatkaa yrittämistä kun yöt ovat menneet hyvin enkä oo enää ollu zombina joten energiaa löytyy.
Yöllä taisin saada yhet pissat ku aattelin kerran yrittää, ne tulikin heti. Muissa yövaipanvaihdoissa en jaksanu ees yrittää, aattelin että yritetää ny päivät ensin saada rullaamaan.
 
Huuhkaja sullahan homma sujuu jo tosi hyvin! Onnea :)Ja Poodlelle tsemppiä yrittämiseen! :)

Meilläkin tämä ollut mielessä ja myös kokeilussa. Pissat on kyllä muutaman kerran ihan sillai sattumalta saanut, mutta kakat onnistuu jo aika hyvin! Poika äheltää, kiemurtelee ja joskus itkee ennen ulostamista. Usein myös nostaa jalkoja koukkuun ja noista merkeistä ollaan saatu todella usein kakat vessaan. Välillä on meinattu luovuttaa ja antaa koko jutun olla, kun poika vaan itkee ja siinä saattaakin mennä useita minuutteja ennen kuin ulostaa. Mutta silti joka kerta kun onnistutaan niin sitä lähdetään innokkaana yrittämään uudestaan !:)
 
ohhh meillä menee kans jo suht hyvin! Kakat tunnistan, pissoja en. Ei oo monet kakat enää vaippaan tullutkaan :)) Kyllä niitä pissojakin lavuaariin tulee, mutta kyllä vaipatkin märkinä ovat välillä. Mutta vain pissasta :)

Oon VVVn alottelun myötä huomannut, että meiän poika on oppinut piereskeleen!! Ja kyllä, oon ihan fiiliksissä siitä. Se siis ei ennen pahemmin piereskellyt, ja varmasti siksi itki paljon kun ilmat vaan kiersi. Nykyään yön äänet on pääosin pierun ääniä, kun ennen oli sellasta tuskallista kitinää.
oon ihan varma, että ton VVVn alottamisen myötä "jotain" tapahtui pojalle ja nyt tosiaan piereskelee ihanan paljon (voiko niin ees sanoa? :D) ja äiti ja isä tykkää kun poika antaa jo paljon aikaa meille ja yhteiset hetket on pikemminkin hymyilyn opettelemista kuin hyssyttelyä. Kaikilla on parempi olla.

Plus että just se, että ite onnistuu jossain (eli saamaan vauvan kakkaamaan lavuaariin sen jälkeen kun itse on tunnistanut että nyt se viestii), on ihan loistava fiilis. Tässä hommassa ei oo häviäjiä :P
 
Mä haluan kans lähtee tätä koittaan, kiva kun teiltä saa tietoo ja vinkkejä kaikenlaisesta..Muutamia pissoja oon saanu lavuaariin syöttöjen ja unien jälkeen, mutta kyllä huomaan, ettei mun oma eikä vauvan maltti oo ihan paras pitkään odotteluun siinä "hollilla". Enkä oo vielä kärryillä edes alustavasti tuon vauvan ilmauksista. Esim kakantekoähinästä voi mennä kolme, viis tai viistoista minuuttia itse tekoon, plus joka pieru tuo pienen määrän kakkaa mukanaan...Ja Huuhkaja, mua huvittaa kans, kuinka fiiliksissä olin, kun toi muksu alko oppiin pieremistä janyt myös paremmin röyhtäilyä!
 
Meilläkin on nyt parit pissat saatu vaipanvaihdon yhteydessä lavuaariin ja peräti yks kakkakin :) Vielä en oo saanu aikaseksi, että muina aikoina oisin lähteny testaamaan, mutta kohta vois jo sitäki kokeilla. Miten te muuten pidätte vauvaa siinä lavuaarin yllä? Mä en oo vielä keksiny muuta tapaa ku "pyllypesuasennossa" eli ylävartalo tossa käsivarrella ja sitte pidän jalkataipeesta toisella kädellä niin että se vähän niinku kyyköttää siinä. Siinä vaan tulee itellä kaikki tuotokset kädelle ja mietinki, että onkohan tähän ny joku fiksumpiki tapa... Tyttöä on melkee pakko tukea kädellä jaloista kun se painaa jo niin paljon (4,5 kiloa) etten muuten jaksa roikottaa ja jalatki roikkuu pitkin lavuaaria :D
 
Mä pidän sillai et vauva nojaa selällään mun mahaan ja mä pidän käsillä reisistä, eli oikee käsi oikeen reiden ympäril ja vasen käsi vasemman reiden. Vaati kyl harjottelua mut ny poika jo nauttii siitä asennosta. Peppu sillä roikkuu siis alhaal ja sen reidet on oikeestaa sen omaa mahaansa vasten.
Ainakin mulla sil o helppo nojaa mun mahaan koska oon ns täydellinen päärynä vyötärö-lantio-akselilla, niin poika voi olla sellases rennossa noja-asennossa :D
 
Mitenkäs teillä sujuu vessailut?

Meillä jäänyt yökakkailut kokonaan pois, hiphei!
Muutenkin mennyt ihan OKsti, mutta nyt on tullut hieman takapakkia kun aloitettiin kiinteät. Mä en enää osaa lukea poikaa ollenkaan, eikä kakkakaan tuu mitenkään arvatusti, vaan pieniä "märkiä pieruja" pitkin päivää, ja ne on vielä äänettömiä (:D). Eli kun meen vaihtaan vaippaa missä oletan olevan hieman pissaa, onkin siellä vähän kakkaa. Ennen tuli kovalla äänellä aina iso satsi ja sitten ei tullut moneen tuntiin, nyt on sitten välillä jopa joka tunti hieman kakkaa vaipassa. Huoh.
 
Takaisin
Top