vuotoja raskauden aikana - onko teillä kokemuksia?

mama-juni

Silmät suurina ihmettelijä
hai kaikille, sain tänään 6 + viikolla vuodon aamulla. selvisin pikkuhoususuojalla, kirkasta verta tuli muttei paakkuja ja sitten se loppui. menin lääkäriin. ei keskenmenoa mutta lähetti heti kätilöopistoon ultratutkimuksiin. vähänkö säikähdin! pliis kertokaa jos teillä on kokemuksia vastaavasta.
 
Hui, toivottavasti kaikki on kunnossa! :) Tuliko verta kuinka paljon? Ittellä tuli sellaista tuhrua alkuraskaudessa parikin viikkoa juuri joskus viikoilla 5 - 8...ei tosin paljoa tullut, pieniä tippoja ja tosiaan tuhrua. Pelottavaa oli, mutta vauvalla kaikki hyvin :)

Pieni vuoto on (kuuleman ja oman kokemuksen mukaan) ihan normaalia! Toivottavasti ei vuotoja tule enää..

Toiveikkaat tsemppaukset täältä emoticon
 
hyvä että kävit lääkärissä. usein ihan normaalia mut mulla kertoi pienen kuolemasta...ja jouduin kaavintaan.
 
Viikolta 9 mulla on neljä kertaa tullut tavallisen vessareissun yhteydessä pyyhkäistessä semmoista hentoa punervaa paperiin. Vaikkei se ollut selkeästi veristä ja sitä ei valunut lainkaan edes pikkuhousunsuojaam , se säikäytti. Sain ylimääräisen neuvolakäynnin (rv 11+3) ja etsittiin sydänääniä, jotka onnekseni löytyi. Mitään mahakipuja tms ei ollut. Lienee limakalvoilta tuo pieni vuoto. Epämiellyttävää, mutta kai vaaratonta. Huomenna np-uä, sittenhän nähdään. 
 
kiitos tytöt, käytiin ultrassa ja kyllä siellä on kaikki ok, sikiö vielä tuolloin viikolla 6 liian pieni jotta selkeästi näkyisi, mutta siellä oli aktiviteettia, ruskuaispussikin näkyi ja sikiö kiinnittynyt oikeiaan kohtaan. nyt ei tullut viikkoon yhtään vuotoa ja ensi viikolla taas ultraan. lääkäri katsoi ettei mulla ole mitään sisäisiä vuotoja tms ja että se yksi vuoto tuli vain kohdunsuusta kun se muodostaa niin paljon verisoluja nyt sulkeutuessaan. eli kohdunsuun venytys oli tämä ilmiö. lääkäri sanoi että kunhan ei ole kuukautisvuodon kaltainen jatkuva paksu verenvuoto niin ihan ok ja tavallista alkuvaiheessa. huh. että me säikähdettiin miehen kanssa ensin. 
 
mama-juni: onneksi kaikki hyvin ja hyvä että sait tietää mistä se vuoto johtui. inshallah pikkuinen jatkaa kasvua ja pysyy terveenä ja kyydissä loppuun asti :)
 
Itsellä hulahti verta viikolla 8 ja naistenpolilla ultrassa 9+2 huomattiin, että kaksoset olisi tullut, joista toinen oli keskeytynyt ja muuttunut verimassaksi eli hematoomaksi. Välillä tulee vuotoa, mutta se on normaalia.
 
Mua vähän aina suututtaa kun sanotaan et rusertava vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Itellä kaksi ekaa keskenmenoa alkaneet rusehtavalla, niukalla vuodolla... 
 
Mulla tuli siinä koko 10-16 viikot välinen aika koko ajan pikkusta rusehtavaa tiputtelua joka kyllä aiheutti aikamoista stressiä. Mitään ei kuitenkaan ole ultrassa tai labrakokeissa näkynyt ja lääkäri lopulta totesi että on jotain hormonaalista.
 
Takaisin
Top