Vuoto raskauden aikana

Ekassa raskaudessa ruskea tuhru rv 5+3. Pari päivää myöhemmin rv 5+5 verinen vuoto ja kipuja muutaman tunnin, ei hyytymiä. Vuoto loppui. Todettiin ultrassa rv 7+ keskeytyneeksi keskenmenoksi.

Toinen raskaus, runsas verinen vuoto ja isot hyytymät täysin ilman mitään kipuja ja tuntemuksia, alkoi ihan puskista 5+0. Luulin että tyhjeni itsestään, mutta joku pala oli jäänyt kohtuun. Tarvittiin toimenpiteitä.

Kolmas raskaus, ei pisaraakaan vuotoa, terve lapsi syntyi rv 42+0.

Neljäs raskaus, pienen pientä tuhrua ja veristä vuotoa rv 5+2. Lievää menkkamaista jomottelua. Kuvailin vuodon määrää lääkärille sanalla "ruokalusikallinen". Vuoto loppui samana iltana eikä toistunut. Varhaisultrassa elävä sikiö sykkeineen. Syntyi terve lapsi rv 41+5, ei vuodellut yhtään enää ton alun jälkeen.

Viides raskaus, tänään menossa rv 9+0 ja alkiolla nähty syke viimeksi 8+2, mutta ei ole oikein elinmahdollisuuksia. Pisaraakaan en ole vuotanut, mutta kesken tämä tulee 99% varmuudella menemään.

Oman kokemukseni mukaan siis pienestä vuodosta tai vuodottomuudesta en voi päätellä mitään.
 
Moi! En tiedä kuinka aktiivinen tämä ketju enää on, mutta pakko tulla johonkin vuotamaan... "Heh" :Smirking Face: Oon raskaana, viikkoja pitäis olla 8+2, just pari päivää sitten ultrassa 8+0 oli kaikki aivan juuri niinkuin pitikin. No, heräsin yöllä tavallisesti pissalle ja pönttöön lorahti heti istuessa ihan kunnolla verta. Vielä toinen hulaus perään. Varmaan ainakin desin verran yhteensä. Nyt sen jälkeen ei oo enää tuolleen vuotanut, sellasta "jälkiverta" vaan haaleempana paperiin. Oon ihan huolesta suunniltani täällä. :Grimacing Face: Keskenmenoja jo kolme takana ja juuri riemuitsin, että oisko tämä vihdoin se meidän.. :red-heart::Broken Heart: Aiemmat keskenmenot olleet kaikki kuitenkin keneytyneitä mulla, ei siis verenvuotoa. Ihan pientä ruskeaa tuhrua saattanut paristi tulla, ja nyt holisi ihan huolella pönttöön kirkasta verta. En tiedä pitäiskö olla enemmän huolissaan vai oisko se mun kohdalla hyvä merkki :Grimacing Face: Mitään hyviä spekulaatioita tästä? Soittelen heti naikkarille, kun aukeaa puhelinvastanotto.
 
Moi! En tiedä kuinka aktiivinen tämä ketju enää on, mutta pakko tulla johonkin vuotamaan... "Heh" :Smirking Face: Oon raskaana, viikkoja pitäis olla 8+2, just pari päivää sitten ultrassa 8+0 oli kaikki aivan juuri niinkuin pitikin. No, heräsin yöllä tavallisesti pissalle ja pönttöön lorahti heti istuessa ihan kunnolla verta. Vielä toinen hulaus perään. Varmaan ainakin desin verran yhteensä. Nyt sen jälkeen ei oo enää tuolleen vuotanut, sellasta "jälkiverta" vaan haaleempana paperiin. Oon ihan huolesta suunniltani täällä. :Grimacing Face: Keskenmenoja jo kolme takana ja juuri riemuitsin, että oisko tämä vihdoin se meidän.. :red-heart::Broken Heart: Aiemmat keskenmenot olleet kaikki kuitenkin keneytyneitä mulla, ei siis verenvuotoa. Ihan pientä ruskeaa tuhrua saattanut paristi tulla, ja nyt holisi ihan huolella pönttöön kirkasta verta. En tiedä pitäiskö olla enemmän huolissaan vai oisko se mun kohdalla hyvä merkki :Grimacing Face: Mitään hyviä spekulaatioita tästä? Soittelen heti naikkarille, kun aukeaa puhelinvastanotto.

Mitä naikkarilla sanottiin? Voimakaskin vuoto voi olla vaaratonta varsinkin jos ei ole kipuja. Voi johtua esim. hematoomasta. Mitään varmaa ei vain voi sanoa. Usein voimakas vuoto taitaa todennäköisemmin olla huono juttu kuin tiputtelu. :sad-face: Tsemppiä!
 
Että keskiviikkona tervetuloa näytille, ei ole päivystysasia :Smirking Face: Sen pari kertaa holahti kirkasta verta suht paljon, sen jälkeen tuhrutellut vaan ruskeaa vanhaa verta. Tänään sitä ehkä hieman enemmän kuin eilen. En yhtään tiedä mitä ajattelis... :Grimacing Face: kiitos!
 
Elea, hieno kuulla :red-heart: Uhkaava keskenmeno mullekin jo tuomittiin ihan vaan puhelinkeskustelujen perusteella. Toivotaan että kävisi yhtä hyvin :folded::Two-hearts:
 
Elea, hieno kuulla :red-heart: Uhkaava keskenmeno mullekin jo tuomittiin ihan vaan puhelinkeskustelujen perusteella. Toivotaan että kävisi yhtä hyvin :folded::Two-hearts:

Toivon teille parasta :red-heart: Kannattaa tosiaan ottaa hetki niin rauhassa kuin pystyy. Se on nyt ainut millä itse pystyy vaikuttamaan. Itse jouduin lopulta lepäilemään täysiaikaisuuteen asti, kun supisteluherkkyyttäkin oli.
 
Minulla oli ihan samanlaista turhuvuotoa useampi viikko noin rv5-7 molemmissa raskauksissa. Jopa tuhruvuodon alku- ja loppupäivät olivat lähes päivälleen samat. Ensimmäinen raskaus sujui loppuun ilman ongelmia, toisessa todettiin keskeytynyt keskenmeno 7+5.
 
Keskenmenneissä (2kpl) vuotoa noin viikolla 9-10. Ekassa ihan kunnolla, tuli jopa ruskeita hyytymiä. Tokassa ihan pieni tuhru pyyhkiessä, mutta huonosti kävi.

Onnistuneissa (1 lapsi) ja nykyinen joka toivon mukaan pysyy mukana ei mitään alkuraskaudessa. Kummassakin joku ihan pikkuinen vuoto keskiraskaudessa, jonka syytä ei koskaan saanut selville. Ekassa oli verinen, tässä nykyisessä rusehtava vuoto joka ultrattiin, mutta kyseessä harmiton vuoto kun mitään vikaa ei löytynyt. Kyllähän tuollainen säikäyttää.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuhrutteli viikolle 13 saakka ja pieni edelleen hyvin aktiivisena matkassa. Vuodon syy oli vähän mysteeri,mut tuli siis melkein joka viikko ravattua neuvolassa tarkastukses. Nyt 25+0 menossa.
 
Pakko itsekin tähän liittyä. Mulla rv 4+5 (ehkä). Eilen pyyhkiessä haalean vaaleanpunaista tuhrua, jonka jälkeen alkoi kirkasta verta tulla vähän siteeseen ja sitten jonkin verran pönttöön saakka. Tänäänkin sama jatkui ja mukana tummempaa verta. Kipuja ei ole. En ole soittanut mihinkään. Olen ihan murtunut että onko tämä alkava keskenmeno 🙈 vai voisiko vielä olla toivoa. Kaipailen kokemuksia muilta 🙏🏻
 
Mä en edes tiennyt olevani raskaana tässä raskaudessa ennen rv. 7+. Mulla tuli siis ihan normaali "kuukautiset" ja aloin epäilemään raskautta vasta, kun oli ollut useamman viikon rinnat kipeänä ja omituista kuvotusta. Todennäköisesti siis "kuukautisvuoto" oli joko hematooma tai sit oli aluksi kaks, joista toinen tuli pois.
 
Pakko täältäkin kysyä ennenkun lääkäriin pääsen. Eli Nyt viikot 6+3. Lauantaina aamusta lorahti ihan kunnolla verta kahdesti pönttöön,tämän jölkeen hetken tuli pyyhkiessä ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. Menikö kesken ja kaikki tuli pihalle kerralla vai mitä tää on 😭😭😭 oon surun murtama, ei aiempia kokemuksia keskenmenoista niin siksi kyselen.
 
Pakko täältäkin kysyä ennenkun lääkäriin pääsen. Eli Nyt viikot 6+3. Lauantaina aamusta lorahti ihan kunnolla verta kahdesti pönttöön,tämän jölkeen hetken tuli pyyhkiessä ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. Menikö kesken ja kaikki tuli pihalle kerralla vai mitä tää on 😭😭😭 oon surun murtama, ei aiempia kokemuksia keskenmenoista niin siksi kyselen.
Voimia suruusi, joka hormonien hyrrätessä voi tuntua tosi vahvalta.
Keskenmenossa jo noillakin päivillä vuotoa tullee yleensä useampana päivänä.
Toivottavasti lääkäri järjestyy nopsaan, niin pääset epätietoisuudesta. Joissakin kunnissa on myös neuvoloiden puhelin palveluna neuvontaa. Ehkäpä soitto sellaisenkin voisi jo auttaa ...
 
Pakko täältäkin kysyä ennenkun lääkäriin pääsen. Eli Nyt viikot 6+3. Lauantaina aamusta lorahti ihan kunnolla verta kahdesti pönttöön,tämän jölkeen hetken tuli pyyhkiessä ja sen jälkeen ei ole tullut mitään. Menikö kesken ja kaikki tuli pihalle kerralla vai mitä tää on 😭😭😭 oon surun murtama, ei aiempia kokemuksia keskenmenoista niin siksi kyselen.
Voimia. Valitettavasti tässä kohtaa ei voi tietää, onko kyse harmittomasta vuodosta vai keskenmenosta. Soita neuvolaan tai terveyskeskukseen, ja pyydä, että pääsisit pariin verikokeeseen, jotta nähtäisiin onko raskaushormonin taso nousussa vai laskussa.
 
Ei taida olla kovin aktiivinen keskustelu tämä, mutta kerrompa nyt oman tilanteen myös. Rv10, viikon verran ollut vuotoa. Alkoi pienellä rusehtavalla vuodolla, mutta muuttui lopulta vereksi, nyt jatkunut viikon. Keskiviikkona ultra ja pelottaa.
Neuvolan hoitaja oli sitä mieltä, ettei tehdä mitään ja kuulostaa normaalilta. Onneksi mulla oli lääkäri aika varattuna seuraavalle päivälle neuvolaaan soitosta ja lääkäri laittoin heti lähetettä eteenpäin.
Ajankohta on sama, kuin mihin kuukautiset ajoittuisi, paitsi ettei ne ole ikinä kestäneet näin kauaa, kuin tää vuoto. Muutenkin oireet helpottaneet (toki tässä kohtaa varmaan jo muutenkin), mutta vatsa näyttää entistä pyöreämmälle ja jotenkin pinkeälle.
Muutama päivä siis täytyy vielä jännittää, että oliko eka yritys nyt sitten tässä vai jatkuuko vielä.
 
Ei taida olla kovin aktiivinen keskustelu tämä, mutta kerrompa nyt oman tilanteen myös. Rv10, viikon verran ollut vuotoa. Alkoi pienellä rusehtavalla vuodolla, mutta muuttui lopulta vereksi, nyt jatkunut viikon. Keskiviikkona ultra ja pelottaa.
Neuvolan hoitaja oli sitä mieltä, ettei tehdä mitään ja kuulostaa normaalilta. Onneksi mulla oli lääkäri aika varattuna seuraavalle päivälle neuvolaaan soitosta ja lääkäri laittoin heti lähetettä eteenpäin.
Ajankohta on sama, kuin mihin kuukautiset ajoittuisi, paitsi ettei ne ole ikinä kestäneet näin kauaa, kuin tää vuoto. Muutenkin oireet helpottaneet (toki tässä kohtaa varmaan jo muutenkin), mutta vatsa näyttää entistä pyöreämmälle ja jotenkin pinkeälle.
Muutama päivä siis täytyy vielä jännittää, että oliko eka yritys nyt sitten tässä vai jatkuuko vielä.
Hurjasti tsemppiä sinne haastavaan tilanteeseen ❤️ Kaikki verenvuoto raskauden aikana säikäyttää ja kun ilman ultraa ei voi tietää onko siitä syytä olla huolissaan vai ei.
 
Mulla oli pe RV 5+4, oli menkkamaista vatsakipua koko päivän, illalla alkoi "menkat", jotka kestäneet nyt koko vkolopun. Pari kertaa olen siteen vaihtanut päivässä, yöllä tulee normaali side melko täyteen. Ajattelin heti että keskenmeno mutta nyt kun olen keskusteluja lukenut niin joillain ollut ihan kunnonkin vuotoa ja silti raskaus jatkunut...? Kiinnostaisi tietää onko teillä ollut ihan perusmenkkojen verran vuotoa raskauden aikana? Mulla ei kyl ole nyt esim rinnat kipeänä mitä viime raskaudesta oli (sekin meni kesken), mikä musta puoltais tota keskenmenoa. Toki olen lääkäriin yhteydessä ensi vkolla.
 
Takaisin
Top