Vuoto raskauden aikana

Mellie

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2022
Missä vaiheessa on ollut vuotoja ja minkä verran? Menikö kesken vai ei?

Nyt ollut 2 päivää valkovuoto ruskean sävyistä, mutta ei kyllä voi edes vuodoksi sanoa, kun mitään ei varsinaisesti vuoda. Ilmeisesti vielä tasolla ”normaalia” vai pitäiskö olla huolissaan?
 
Eka raskaus rv 6+0 alkoi aamulla tiputtelemaan ruskeaa, siitä sitten pikkuhiljaa yltyi iltaan mennessä sen verran rajuksi, ettei tarvinnut miettiä jatkuuko raskaus vai ei. Kesken meni.

Esikoisesta pientä ruskeaa vuotoa pari ekaa viikkoa, lääkärissä epäili ensin kohdun ulkoista, mutta löytyi oikeasta paikasta ja hyvin sujui raskaus loppuun saakka.

Tokasta 1 isompi verinen holahdus rv 7+ juoksulenkin jälkeen, ei löytynyt vuodolle seuraavana päivänä ultrassa syytä, mutta en uskaltanut enää juosta. Hyvin sujui loppuun saakka.

Nelosesta vuoti hyytymiä, verta ja myös tiputtelua rv 9-13, alkoi kaksosraskautena (toinen raskauspussi oli vu kuitenkin tyhjä) ja rv 13 ultrassa ei enää toisesta näkynyt mitään merkkejä. Hyvin sujui tämä loppuun

Keskeytyneessä keskenmenossa taas ei ollut vuotoa, ennen kuin tyhjennyslääkkeillä.
 
Hei @Mellie.

Minuakin on mietityttänyt ihan sama asia pari viikkoa. Itse olen noin rv 5-6 (ei tarkkaa tietoa, koska kierto pitkä) ja nyt viikon tiputellut vaaleanruskeaa/vaaleanpunaista vuotoa. Pelkäsin kohdunulkoista ja kävin yksityisellä gynellä. "Pussi" oli oikeassa paikassa ja mitään ruskeaa vuotoa selittävää ei löytynyt. Nyt sitten jännitetään pari viikkoa, että tuleeko syke näkyviin vai meneekö kesken.

Raskauteen tosiaan kuuluu kaikenväriset ja hajuiset vuodot ja niistä yksinään on vaikea päätellä mitään. Kannattaa olla yhteydessä huomenna omaan äitiysneuvolaan ja kysyä sieltä mielipidettä. Jos ruskeaan vuotoon liittyy kovaa kipua vatsalla/selässä niin sitten kannattaa käydä päivystyksessä.

Esikoisen kohdalla muistaakseni minulla oli kanssa outoa valkovuotoa ensimmäisellä kolmanneksella ja taisi kerran vertakin tulla jonkun verran.
 
Mulla alkoi vuodot rv 6+1.
Verta siteeseen ja pyyhkiessä muutamana päivänä ja loput rusehtavaa.
Tätä tapahtui 3-4viikon välein n. Raskauden puoliväliin saakka.

Kaikki oli hyvin ja loppuun asti mahassa pysyi. Vuotojen syytä ei löytynyt. Veikkauksina "menkat" tai jotain muuta.
 
Esikoisen raskaudessa oli pientä vuotoa jossain viikon 8 tienoilla. En muista enää viikkoja kovin tarkkaan, meneehän tuo jo kouluun.

Voimia näille epävarmoille viikoille. Kaikki voi olla hyvin vaikka vuotaa. Luvata sitä ei valitettavasti voi. Neuvolaan voi olla joka tapauksessa yhteydessä. Jos on kovia kipuja kannattaa ehdottomasti olla. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin.
 
Päivitän omaa statustani sen verran, että oma vuoto muuttui ensin mustaksi ja sitten vereksi... Että omalta osalta tämä taisi olla tässä. Lisäksi alkoi supistuskipuja, jotka tuntuivat alavatsalla ja selässä. :dontknow Minulla oli kyllä ollut jo pari viikkoa tunne siitä, ettei kaikki ole ok (raskausoireet katosivat ja hormonit tekivät syöksykierteen alas ja itkin hysteerisesti parina päivänä).
 
Mulla on kahdessa raskaudessa ollut todella runsasta vuotoa alussa. Toisessa vko 6 ja toisella vko 14. Molemmat vauvat pysyi kuitenkin kyydissä vaikka hurjalta tuntui
 
Ensimmäinen raskaus meni kesken 6+ alkoi ruskealla vuodolla ja jatkui keskenmenona.

Esikoisesta vuosi kahteen kertaan kunnolla. Ensin viikolla 7+ ja toisen kerran 16+ molemmilla kerroilla kirkkaan punaista. Ei löytynyt syytä. Tyttö syntyi 37+1

Tämä raskaus on vuotanut lähes päivittäin koko ajan. Muutamaan kertaan tullut pöntön täydeltä kirkkaan punaista verta. Syytä ei löydy. Kohta puolivälissä. Ainakin toistaiseksi vielä kyydissä.
 
Rv 11+4. Tänään tuli vessakäynnin jälkeen haalean vaaleanpunaista väriä paperiin.. En tiedä ylireagoinko, mutta tottakai alkoi huolestuttaa... Perjantaina olisi jo onneksi 1.seulonta ultra... Täytyy seurailla, kun muutakaan ei oikein voi...

Ei ehkä pitäisi maalata piruja seinille, mutta olen tässä jo jonkun viikon verran ihmetellyt, kun ei juuri mitään väsymystä kummempia raskausoireita enää ole, että onkohan kaikki hyvin vai voinko todella päästä näin helpolla.

Eka raskaus päättyi keväällä liene kemialliseen tai ainakin tosi varhaiseen keskenmenoon, olin jo plussannut kun sitten reilu viikko siitä kun olisi pitänyt alkaa menkat, alkoi vuoto pikkuhiljaa, samalla lailla ollen aluksi vain hento vaaleanpunertava väri paperissa vessakäynnin yhteydessä kunnes muutamassa päivässä voimistui kunnon vuodoksi. Siksi jännittää nyt aika kovasti tämä... :sad001
 
Rv 11+4. Tänään tuli vessakäynnin jälkeen haalean vaaleanpunaista väriä paperiin.. En tiedä ylireagoinko, mutta tottakai alkoi huolestuttaa... Perjantaina olisi jo onneksi 1.seulonta ultra... Täytyy seurailla, kun muutakaan ei oikein voi...

Ei ehkä pitäisi maalata piruja seinille, mutta olen tässä jo jonkun viikon verran ihmetellyt, kun ei juuri mitään väsymystä kummempia raskausoireita enää ole, että onkohan kaikki hyvin vai voinko todella päästä näin helpolla.

Eka raskaus päättyi keväällä liene kemialliseen tai ainakin tosi varhaiseen keskenmenoon, olin jo plussannut kun sitten reilu viikko siitä kun olisi pitänyt alkaa menkat, alkoi vuoto pikkuhiljaa, samalla lailla ollen aluksi vain hento vaaleanpunertava väri paperissa vessakäynnin yhteydessä kunnes muutamassa päivässä voimistui kunnon vuodoksi. Siksi jännittää nyt aika kovasti tämä... :sad001

Monilla alkaa oireet vähentyä noilla main. Alkaa se virkeä keskiraskaus. Toivottavasti sinullakin kyse siitä oireiden puutteessa ja perjantain ultrassa on kaikki. :Heartred
 
Pientä tiputtelua päivän tai pari putkeen aina sillon tällön pisin raskautta. Ensimmäisellä kerralla säikähdin ja menin heti näytille. Kohdun suulla ektopiaa, eli seksin aikana (jos liian syvälle tuuppii) ja sisätutkimuksen yhteydessä aina ärtyy ja vuotelee. Raskaus edennyt normaalisti tähän saakka (31+4).
 
Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut minkäänlaista vuotoa, tyttö syntyi 40+0. Toisessakaan raskaudessa ei ollut vuotoa, mutta rv 8 selvisi, että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno ja tyhjennys tehtiin rv 9. Vasta Cytotecit otettuani alkoi vuotaa nopeasti. Raskaustestit vahvistuivat hotaasti.

Kolmannessa raskaudessa tuli pieni vuoto ja pieni pyöreä hyytymä rv 3+6. Luulin kuukautisten alkavan vaikka raskausesti oli positiivinen.

Sitten vuoti isommin rv 32 kun nousin päivälevoilta ylös. Rv 3+6 vuoto johtui ilmeisesti siitä, että raskaus alkoi kaksoisraskautena (istukassa oli lisäistukka). Toinen vuoto johtui joko seksistä tai vaihtoehtoisesti istukassa olleesta infarktista korkeiden verenpaineiden takia. Minulle kehittyi raskausmyrkytys ja poika syntyi 35+1 :happy: Tässä viimeisimmässä raskaudessa en saanut digitestiin 3+ missään vaiheessa ja hcg oli 133 rv 4+1, vaikkei sitä kysyttykään. Kovasti huolestutti tuo viimeisen kolmanneksen vuoto. Olin jo ihan varma, että nyt poika kuoli kohtuun, kun ei liikkunutkaan vaikka kuinka yritin. Onneksi ei.
 
Muokattu viimeksi:
8+3 holahti kirkasta verta, ei kuitenkaan mitään kipuja. Pääsin ultraan ja kaikki ok. Sama toistui tuosta muutaman päivän päästä. Nyt 12+4 menossa ja ainakin toistaiseksi tyyppi kyydissä mukana. Ultrissa ei löytynyt syytä miksi vuoti pari kertaa, tosi hermoja raastavaa.
 
Pientä tiputtelua päivän tai pari putkeen aina sillon tällön pisin raskautta. Ensimmäisellä kerralla säikähdin ja menin heti näytille. Kohdun suulla ektopiaa, eli seksin aikana (jos liian syvälle tuuppii) ja sisätutkimuksen yhteydessä aina ärtyy ja vuotelee. Raskaus edennyt normaalisti tähän saakka (31+4).
Minulla oli myös tällaista silloin tällöin parin päivän pituista tiputtelua koko esikoisen raskauden ajan, ja tosiaan petipuuhat saivat sitä aina aikaan. Mistään ektopiasta ei minulle mainittu, vaan lääkärit vain sanoivat että joillain vuotelee, vaikka raskaudessa ei mitään vikaa olisikaan. Esikoinen syntyi normaalisti täysiaikaisena.
 
Tai olla rv 6-7, 9 ja 11. Ensin tuli rusehtavaa vuotoa viikon verran enemmän ja vähemmän. Rv 9 tuli ihan kirkasta verta pönttöön ja sitten rv 11 taas rusehtavaa muutaman päivän. Missään vaiheessa ei mitään kipuja ollut. Nt-ultrassa löytyi hematooma istukan reunasta. Nyt rv 22 ja kaikki ollut onneksi hyvin. Kyllähän tuo säikäytti ja edelleen joka kerta vessassa tulee katsottua ettei vaan näy verta.
 
Mulla tuli joskus viikoilla 6, 8 ja 10 muutama päivä ruskeaa tuhrua. Viikolla 18 holahti kirkasta verta. Rakenneultrassa näkyi merkkejä vanhasta hematoomasta, muuta syytä ei löytynyt. Kyytissä pysyi loppuun asti ja terve poika syntyi.
 
Muistaisinkohan vielä oikein että silloin kun "menkkojen olisi pitänyt alkaa" tuli jotain vuotoa ja sitä jatkui rv5-11 ja tuli ihan isoja hyytymiä veren lisäksi. Hematoomaa epäiltiin. Varhaisultrassa rv8 kaikki näytti hyvältä, samoin rv12 ultrassa. Hyvin ja helposti meni raskaus. Käsittääkseni erilaiset vuodot ovat enemmänkin sääntö kuin poikkeus (vaikka se säikäyttää ja mietityttää ja stressaa eikä stressi tietenkään ole hyväksi).
 
Esikoista odottaessa tuli ruskeaa tuhrua viikoilla 6+ Ja myöhemmin jotain 12+ viikoilla.. kestivät parisen viikkoa ..ei mennyt kesken.

Toista odottaessa ei tullut vuotoja lainkaan.
 
Minulla oli kiinnittymisvuotoa, hyvin hailakkaa pinkkiä siinä muutama päivä ennen kuin menkat olisivat tulleet.
Lisäksi noin rv 18 tai 19 oli hieman ruskeaa vuotoa. Se oli viikonloppu joten googlettelin että päivystykseen ei ollut tarvetta mennä mutta varasin yksityiselle gynelle sunnuntaille ajan kuitenkin. Hyvä että kävin tarkistamassa, koska tulehdus se oli. Kohdunkaula oli kuitenkin kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Ainoa oire oli tuo hieman verinen (ruskea) vuoto. Samalla saimme tietää jo hyvän arvauksen lapsen sukupuolesta ennen rakenneultraa.

Kävisin siis tarkistamassa lääkärillä toistekin jos mitään vuotoa olisi.
 
Takaisin
Top