Vuorotyö ja raskaus

VilKa

Piirimestaruustason postaaja
Heippa! Onko muita vuorotyötä tekeviä?
Itse teen katkeavaa 3-vuorotyötä teollisuudessa. Meillä on vuoroja aina 5pv ja viikonloput(onneksi)vapaana, kierrolla A-Y-I.
Vuorotyö on jo tähän asti ollut itselle tosi raskasta fyysisesti ja henkisesti mutta olen sinnitellyt rahan takia :woot:
Nyt olen jo alkanut pohtimaan miten ihmeessä tulen jaksamaan tätä vuorotyötä raskaana ollessa kun väsymys on entistä kovempaa jo nyt, ja etenkin 5 yövuoroa putkeen on todella raskaita jo ihan muutenkin. Meillä ei vuorosysteemin vaihtaminen onnistu oikeastaan kun vaan lääkärin sitä kompatessa ja mietinkin että pitääkö tässä jossain kohtaa käydä lääkäriltä pyytämässä todistus että esimies suostuu päästämään esimerkiksi 2-vuoroon. Ei haluaisi itseään ajaa ihan piippuunkaan, etenkään tässä tilassa :banghead:
 
Ehdottomasti työterveyslääkärin juttusille. :) teollisuusala on muutenkin niin monisyinen, että raskauden kanssa voi olla muitakin syitä keventää tai rajoittaa työtä.
 
Ehdottomasti työterveyslääkärin juttusille. :) teollisuusala on muutenkin niin monisyinen, että raskauden kanssa voi olla muitakin syitä keventää tai rajoittaa työtä.

Totta, itse pystyn päättämään työnkuvastani onneksi aika pitkälle kun toimin oman osaston vuorovastaavana, kätevästi pystynyt valitsemaan vaan kevyempiä hommia nytkin jos on ollut sellainen olo, mutta sitä 3-vuorotyötä se ei tietysti kyllä poista :grin
Nyt sain tänään hyvän uutisen siinä mielessä että pääsen huomenna neuvottelemaan toisen osaston pomon kanssa ja katson vähän mitä siellä olisi tarjolla jos vaikka vaihtaisi työnkuvaa hetkeksi kokonaan :) ajattelin kyllä ottaa myös ensimmäisellä neuvolakäynnillä puheeksi tuon vuorotyö-ongelman ja jossain vaiheessa sitten myös työterveyslääkärin kanssa jos en muuten ole onnistunut pääsemään vuoroista eroon.
 
Mä oon sairaanhoitaja ja teen 3-vuorotyötä... oon aikasemmin tehnyt tosi paljon yövuoroja ja nyt vielä joulukuulle olin ehtinyt suunnittelemaan paljon. Ja ne väsyttää todella paljon enemmän kuin normaalisti. Tammikuulta olen nyt suunnitellut tekeväni vain satunnaisia yksittäisiä yövuoroja niin kauan kun jaksan :)
 
Sain myös eilen todistuksen työterveydestä ettei tarvitse enää tehdä yövuoroja, oli todella helpottava olo. Meillä vaihtui juuri työterveyslääkäri ja jännitin vähän minkälainen tämä uusi on, oli onneksi todella mukava ja ymmärtäväinen. Nyt sitten odotan esimiehen päätöstä siirretäänkö mut kahteen vuoroon vai päivään, ja minne päin firmaa :grin
 
Itsellä ollut tosi hankalia yöt nyt raskauden aikana. Toissa viikolla oli viimeiset yöt ja olo helpottu huomattavasti. Stressi öissä oli jotenkin tosi kova itsella ja palautuminen yöputkesta kesti viikon kun normaalisti päivässä toipunut. Noudattelen ttl uusia suosituksia, eli ainakin viikolle 21 saakka kokonaan yövuorot pois. Katsotaan sittempänä vointia
 
Itsellä ollut tosi hankalia yöt nyt raskauden aikana. Toissa viikolla oli viimeiset yöt ja olo helpottu huomattavasti. Stressi öissä oli jotenkin tosi kova itsella ja palautuminen yöputkesta kesti viikon kun normaalisti päivässä toipunut. Noudattelen ttl uusia suosituksia, eli ainakin viikolle 21 saakka kokonaan yövuorot pois. Katsotaan sittempänä vointia
Täällä myös yövuorot oli todella hankalia mitä ehdin tehdä ja palautuminen ihan kuraa, nyt vapautus tuli itselle onneksi ihan raskauden loppuun asti.
 
Takaisin
Top