vuodon kestäminen

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
elikkäs, täällä ollaan toisen keskenmenon kourissa.
viimeksi meni kesken kuukautisten mukana, sen jälkeen oli tiputtelua parit hassut päivät.
ei muuta.

nyt ei tiedetä onko mennyt kuukautisten mukana kesken,vai keskeytymässä nyt.
ensin mulla oli kuukautiset, sitten välipäiviä pari, sitten alko tiputtamaan.
tiputtanut nyt viikon, eli vuotanut sitten pari viikkoa...
vuoto oli ensin ruskeaa monta päivää,niukkaa.
nyt muuttunut vereksi ja vähän lisääntynyt.
kaipaisin siin tietoa miten kauan ketäkin on KM vuotanut?
tai millaista vuotoa ollut?
itse kun en tiedä missä tarkalleen mennään,onko KM alkamassa,
vai onko tämä jälkivuotoa...
hcg oli torstaina 81. ja nyt ensi viikolla uusi verikoe missä katsotaan laskeeko se nätisti.

inhottavaa kun täytyy odotella ja olla vaan kotona, kun ei uskalla liikkuakkaan.
jos KM vuoto on kunnolla alkamassa,silloin en muualla kuin kotona halua olla...
 
Mulla siis keskenmeno vkolla 5+2 ja kyllä sitä vuotoa kesti melkein kolme viikkoa ennenkuin jouduin kaavintaan. Siellä sanoivat että enää paljon ei ollut tavaraa. Ja mullakin välillä näytti että se vuoto on loppumassa kunnes rysähtikin uudelleen. Aika kauheita määriä sitä tuli, kun sitä sairaalassakin kerättiin sellaseen astiaan että ne näkis koska ruskuaispussi tulee ulos. Ja oli siis aika paljon kaikenlaisia klimppejä ja sinä kaavintapäivänä tuli suurin mötti, side valahti täyteen kerralla ja tuntu niinku jotain olis ollu haarojen välissä. Sittenhän mä lähdin toistamiseen sairaalaan. Jos sulla ei oo tullu muuta kuin kirkasta vuotoa ilman mitään kudoskappaleita niin luulenpa että sulla on sitten se pahin vasta edessä. Ja mulla sitä ruskuaispussia ei näkyny ultrassa vkolla 5+3, mutta 6+1 se sitten näkyi. Aika jännä vaan että se ois vielä niinkun edenny sen ekan vuodon alkamisen jälkeen ja HCG nousi rajusti. Eli tosi selvä tuulimuna se oli mulla koska ruskuaispussin sisään ei koskaan tullut elämää.

Toivotaan nyt että sulla menis nopeesti loppuun toi ettei keskenmeno sitten keskeydy niinkuin mulla. En mäkään uskaltanu liikkua missään ja olin sairaslomalla siitä 6+1 lähtien ja kaavinnan jälkeen vielä pari päivää.
 
mulla on nyt vuotanut viikon tätä tiputtelua, sitä ennen oli ne "menkat".
ollu lähinnä limasta tai ruskeeta vuoto,pyyhkiessä punasempää välissä.
verta tullut vasta pari kertaa ja sitäkin vähän, ja tumman punaista.
ihan täysin kirkasta verta ei oo tullut.
ei oo kipujakaan tullut.
ja kun mullahan ei tiedetä onko se mennyt jo kuukautisten mukana vai menossa nyt.
viime ti gyne ei nähnyt kuin verta,samoin to,eikä ultrassakaan näkynyt mitään.
eli kudosta ei oo viime viikon aikana tullut ulos.
pieniä veri ja limamääriä vaan.
että tiedä tästä nyt sitten,oottelen alkaako se kunnon vuoto vai oliko se tässä jo.
koska vuoto on tosi pientä tiputtelua ollut vaan,pikkuhousunsuojalla pärjäisi.

ensi viikolla uusi verikoe ja katsotaan onko hcg laskussa...
sehän oli viime torstaina 81.
huoh,ei tässä muuten mitään hätää ole, haluaisi vaan että tää olis jo ohi ja
pääsis jatkamaan normaalia elämää.

tatjuska millaista sun vuotos oli?
siis oliko heti runsasta? missä vaiheessa oli mitäkin?
entä kivut?

jos vaikka osais vähän ees vertailla...
 
Täytyy oikein miettiä... no se alkoi silloin 5+2 täysin puun takaa eli olin onnesta soikeena ja laittanu just muksut nukkuun, mies oli vielä töissä ja menin ihan normisti pissalle. Ja kun pyyhin niin säikähdin aivan tuhottomasti koska paperiin jäi ihan kirkasta verta, kuin kuukautisissa. Omassa mielessäni luovutin samantien ja aavistin pahimman, vaikka olikin eka kerta elämässäni. Sitä tuli sen kerran vaan ja seuraavana päivänä menin ultraan niin en vuotanut kuin vähän ruskeaa ehkä paperiin tuli pyyhittäessä. Silloin ei lääkäri nähnyt kuin raskausrauhasen eli tiesi että raskaus on alkanut mutta kohdussa ei näkynyt mitään. Jäin odottamaan vuotoa...

Siinä taisi muutama päivä mennä että en juuri vuotanut, mutta se mitä sieltä tuli oli kuin vähäistä menkkavuotoa. Sitä jatkui kuukautisvuodon tapaan ja oli taukopäiviäkin, nyt en jaksakaan muistaa tuliko tässä vaiheessa jo kudoskappaleita vai ei mutta taisi jotain tulla. Seuraavana maanantaina menin uudestaan ultraan, vko 6+1, silloin näkyi ruskuaispussi, mutta se oli litteä. Tällöin siis tuulimunadiagnoosi. Vuodon alusta vajaa viikko. Jäätiin odottamaan isompaa vuotoa, lääkäri sanoi että voi tulla hyvin runsastakin.

Ja alkoihan sitä sitten tulla. Perjantaina pari päivää tuon jälkeen päätin mennä paikalliseen terveyskeskukseen näytille ja kysyä että uskallanko olla kotona tällaisen vuodon aikana. Mulla nimittäin trombosyytit on vain 70-80 ja viitearvon ALARAJA on 150 eli voi olla vuotoriskiä. Lääkäri katsoi ja sanoi että sieltä tulee nyt kudoskappaleita että kirjoitti lähetteen TAYSiin ja sanoi että saan mennä sillä koska vaan, kun en uskalla enää vuodon kanssa olla kotona. Seuraavan päivän iltana (6+6) lähdin sairaalaan kun lähinnä istuin pöntöllä laskemassa vuodon sinne, ei tehnyt juuri mieli liikkua. Että Wastis, tästä voit päätellä että mitään pelkkää menkkavuotoa se ei ollut. Mut nyt täytyy muistaa että noi mun trombbarit on voineet vaikuttaa mm. hyytymien määrään, mutta en tiedä varmaksi. Lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin osastolla välittömästi ja mut otettiin tarkkailuun. Mulla oli siinä kohtaa vähän lämpöäkin, se kyllä ehkä ennemmin hermostuksesta, koska tulehdusarvot oli ok. Kotiin pääsin seuraavan päivän eli sunnuntain iltana kun vuotoa oli tullut rajusti mutta se oli loppumaan päin. Tässä vaadin sitä ultraa mitä en sitten saanut, kehoitettiin vaan menemään HCG-mittaukseen seuraavana perjantaina. HCG mulla muuten tällöin 6+6 oli muistaakseni jotain 5000+

Vuoto olikin sitten hyvin minimaalista kunnes räjähti taas keskiviikkona 7+3, side täyteen siis yhdellä hulauksella. Siitä sairaalaan suoraan ja sisään osastolle illalla kaavinta. Kaavinnan jälkeen tuli vain muutama tippa, ei enää kudoksia ja kolme päivää siitä loppui. Seuraavat menkat alkoi 4vkoa kaavinnasta tasan.

Ja kyselit kipuja, sehän se ehkä olikin kun ne käynnistystabletitkaan ei saanut oikeen mitään kipuja aikaan että ei varmaan kohtu supistellut niinkuin olisi pitänyt. Eli silloin oli vähän kipuja, muuten ei missään vaiheessa oikein mitään. Mä en kyllä oo kovin kipuherkkäkään eli sen puoleen en reagoi ihan pieneen. Ihan pari buranaa taisin syödä koko aikana ja panacodin ne anto ennen käynnistystablettia.

Auttaakohan tämä sua yhtään? Summasummarum, vuoto oli kyllä ihan kauheeta välillä eli tuli isoja kudoskappaleita ja mönttejä.
 
kyllä mä alan epäilemään että on mennyt kesken menkkojen aikana jo.
koska oon tiputtanu nyt jo sitten 9 päivää vai.
sitä ennen oli se "menkka"vuoto, sen 4-5pvä.
sillon on tullut kyllä klönttejä,muttei mitään ihmeellisen paljoa,
en siis ole kiinnittänyt huomiota siihen.
noh, täytyy katsella nyt sitten.
tänään ei oo vuotanut juuri yhtään, onneks.
ens viikolla uus hcg ja siitä sit aattelin ultraan vielä mennä tarkastamaan,
että on varmasti tyhjä. koska tollon rv 5 ei näkynyt mitään,
ettei siellä sitten oo esim kasvanu mitään tms.
 
Joo no toivotaan todella että on tullut itsekseen pois, se on se paras vaihtoehto kuitenkin... Ilmoittele nyt vielä miten käy.
 
moikka!

pahoittelut wastis [:(]

mulla oli kahdessa ensimmäisessä km:ssä viikon verran sellaista pientä ruskeaa tuhruvuotoa. pärjäsin hyvin pikkuhousunsuojalla tai jopa ilman. sen jälkeen alkoi kunnon verinen ja klimppinen vuoto, kipuja ei ollut enempää kuin ihan normi kuukautisissa. sitä vuotoa kesti noin viikon verran eli parisen viikkoa kestivät noi yhteensä.

tsemppiä ja jaksamista!!!! voimahaleja!
 
täällä jatkuu tiputtelu.
viime km,joka meni kesken kuukautisten mukana.
niin tuli myöhemmin tiputtelua joka kesti muistaakseni 2-3pvä.
nyt menossa mulla tiputtelussa joku 10. päivä...
eli en jotenkin usko (toivon silti) että olis sama kyseessä,
ettei olis vasta pahin eessä...
sen näkee sitten, eilen illalla ja tänään päivällä iloitsin jo
että tää koettelemus olis ohitse kun vuoto katosi,
mutta palas tänään.
pyyhkiessä ruskeaa ja tullut myös siteeseen asti.
hyvin vähän mutta silti.
nyt alkaa vissiin lisääntymään,olo on ainakin sellanen.
koko ajan on kuitenkin ollut tosi vähäistä,vaan kerran tai kaksi tuoretta verta.
muuten vanhaa verta,limaa tai ruskeaa.

kävin tänään toisessa verikokeessa,tuloksia saan soitella ke-to.
katsotaan miten on arvot laskenut.
toisaalta jäänyt sellainen olo,että haluisin mennä ultraan vielä.
tarkastamaan että se on pysynyt tyhjänä.
koska sehän oli tyhjä (ei näkynyt siis mitään) 5+0.
niin tarkastamassa että kai se on oikeastikin tyhjä vähän myöhemmin.
että ihan varmasti uskaltaa taas jatkaa elämäänsä,
nyt kun en ole kotoa uskaltanut liikkua, ootan vaan jos alkaa kunnon vuoto.
tuntuu että elämä olis pausella.
kun mitään aikoja et uskalla varata,mitään luvata tai minnekään mennä.
tahdon vaan tän loppuvan että saan jatkaa elämääni, varata ajan kasvohoitooni,
hierojalle, kampaajalle ja mennä salille.
mitään kun en viitsi nyt tehdä kun en tosiaan tiedä missä mennään...
 
Suosittelen myös sitä ultraa ihan oman kokemukseni perusteella. Toivottavasti pian kaikki selviää. Halaukset!
 
vuoto jatkuu edelleen,muutunut ihan tuoreeksi vereksi.
sen verran tulee että sidettä tarvitsee pikkuhousunsuojan puolesta.
hcg oli maanantaina 49 ja siitä edellisenä torstaina 81.
että laskee kyllä,vielä kun tietäis että onko pahin eessä vai ei.
maanantaina taas lekurille,yleiselle puolelle taas tällä kertaa...
 
Eli näin kävi sitten..3vuotta vauvaa yritetty.Joulukuun alussa sitten testillä+.Viimeisistä kuukautisista laskettuna viikolla 11+3 menin sitten päivystykseen kun edellisenä yönä alkoi tiputtelu.Ottivat leukkarit ja hCG:n..Leukkarit oli 10 luokkaa ja hCG 3079.Noh lääkäri sanoi että se on keskenmeno.Tänään oli sitten aika mennä uudelleen ultraan kun vuotoa oli edelleen.Ensimmäinen lääkäri sanoi heti että ei muuta kuin kaavintaan.Kuitenkin konsultoi erikoislääkäriä joka ultralla katsoessa sanoi että vauva on noin vk 6+1 ikäinen(koon perusteella).Sanoivat että viikon päästä taas uusi ultra ja seurataan kasvaako vauva.Kuitenkin ottivat sitten hCG:n ja se oli vain 1829 [:(] Vuotoa on ja siinä uskossa saa elää ettei meille pienokaista tule..Itse pelkään kaavintaan menoa enemmän kuin mitään koskaan..Saa nähdä..Tuskin arvo enää nousee..
 
Lopetin pillerit lokakuun lopulla. Viimeiset kuukautiset oli 25.11. ja tein kaksi positiivista r-testiä 28. ja 29.12.
Loppiaisen aikoihin juoksin lääkärillä flunssan jälkioireiden kanssa, jolloin huomattiin kohonnut verenpaine. Sainkin siihen Albetol -lääkityksen. Verikokeissa todettiin myös hiukan kohonneet kilpirauhasarvot eli mulle oli puhjennut lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, johon puolestaan aloitettiin Thyroxin -hoito. Muita raskausajan vaivoja ei liiemmin ollut, mitä nyt paineen tunnetta alavatsassa, rintojen aristusta ja raskausarpia jne.. Olin hyvilläni ilman pahoinvointia -sain vain nauttia ja iloita raskaudesta.[:)]
Kotipaikkakunnallani on aika vanha ultra, joka näyttää vasta 8+ -viikkoisen alkion. Niinpä sovimme terkan kanssa ensimmäisen neuvolakäynnin vasta 10. viikolle, jotta meidän Toukkamme näkyisi varmasti.
Kyseinen eka käynti oli siis nyt maanantaina, jolloin viikkoja kuului olla 9+5. Lauantai-iltana pahin pelkoni kävi toteen ja aloin vuotaa alkuun rusehtavaa ja myöhemmin punaista verta, myös alamahaa ja -selkää särki kovasti. Verta ei kuitenkaan tullut niinkään runsaasti kuin yleensä kuukautisten aikaan.
Lopulta maanantaiaamu koitti ja menin tk:hon. Terveydenhoitaja (joka on melko tumpelo) ei löytänyt ultrassa oikein mitään, joten hän kehotti tulemaan seuraavana aamuna lääkärin vastaanotolle.
Tiistaiaamuna vuoto oli jo selvästi vähentynyt. Lääkäri ei nähnyt ultralla kohdusta mitään ja pahoitteli ultralaitteen huonoa laatua. Hän määräsi mut verikokeisiin. Jos S-hcg olisi alle 2000, sitä tulisi seurata, jotta se lähtee laskuun. Jos se olisi kymmeniä tuhansia, kuten minun viikoillani pitäisi olla, täytyisi minun käydä sairaalassa tarkemmissa tutkimuksissa.
Koetulokset tulivat tänään ja hcg oli alle 1. Siitä huolimatta terkka käski minun tulla viikon kuluttua uusiin kokeisiin, jotta arvon nähdään lähteneen laskuun.
Tuntuu ihmeelliseltä, että vuosin verta vain alle 3 vuorokautta, eikä verta tullut edes reilusti (kuukautiseni kestävät aina 5 päivää). Miten ihmeessä kohtu olisi ehtinyt tyhjentyä, kun hcg:kin on näin ahdistavan alhainen.? Terkka ei kommentoinut kyseistä arvoa, mutta näin maalaisjärkeillen en sen mukaan ole ollut pitkään aikaan raskaana, vai..?
 
 
Itse huomasin kyllä heti keskenmenon kun supistukset olivat aivan hirveät ja vuoto oli niinkuin hanasta olisi laskenut.Vuodon mukana tuli myös paljon hyytymiä ja kaksi aika kookasta (halkaisijaltaan n.5cm).Lääkärit puhuivat tiistaina että seurataan jos vauva kasvaa mutta nyt se kuitenkin aamulla tuli lopullisesti pois.Kipu helpotti samantien.
 
Takaisin
Top