Vuoden ikäero lapsilla?

Melikah

Silmät suurina ihmettelijä
Minkälaisia kokemuksia teillä on hyvin pienestä ikäerosta lapsilla? Esikoinen on nyt 3kk ja olen 6. vkolla raskaana eli ikäeroa tulisi noin 11kk. Kuulostaa kyllä itsestäkin hurjalta enkä voinut uskoa että näin nopeasti voi raskautua uudelleen joten uusi raskaus oli kyllä aikamoinen yllätys, ja jossain määrin myös järkytys. Nyt mietityttää että riittääkö rahkeet kahden pienen kanssa elämiseen, kuinka moneen sitä pystyy repeämään.. Mielelläni kuulisin kokemuksia suuntaan ja toiseen aiheesta. Ja tiedämme kyllä miten lapsia tehdään joten en jaksa lukea "oma mokasi" kommentteja.
 
Hei! Älä suotta murehdi, hyvin se menee :)
Meillä lapsilla on ikäeroa 1v 1,5kk ja nyt seuravalla on la 17.9 eli tulee ikäeroa nuorimmaiseen 1v 9kk. Uskon siis, että kaikki raskaudessa sujuu hyvin, vaikka alussa vasta ollaankin :))

Tämä ensimmäinen vuosi mennyt kahden pienen kanssa tosi hyvin, niistä on jo paljon kaveria toisilleen. Kyllähän kahdessa lapsessa enemmän on hommaa kuin yhdessä, mutta eipä ole tekemisen puutetta, eikä vapaa-ajan ongelmia ;) Kyllä hermojakin välillä koetellaan, nyt kun toisella on tuo ei-kausi meneillään, ollut jo jonkin aikaa ja toisella alkaa tuo oma tahto korostua. Ja usein myös joukossa tyhmyys tiivistyy eli mitä ilkikurista toinen edellä sitä toinen perässä ja sitten nauretaan makeasti päälle =)
Ja on minulla ollut omaakin aikaa paljon, joten ei se pelkkää lastenhoitoa ole ollut, mies onneksi auttaa mukavasti.
Onnea odotukseen!


 
Mulla esikoinen täyttää helmikuussa vuoden, ja huhtikuussa on tulevan laskettu aika... Kyllähän se hirvittää, mut ekan vuoden ku jaksaa ni sitten lapset ovat mahtavat leikkikaverit toisilleen :) !
 
Meillä kahdella nuorimmalla on ikäeroa 1v 2kk ja ensimmäinen vuosi oli kyllä aika rumbaa kun oli kaks vaipoissa  ja syötettävää, tai siis kyllähän poika jo söi "itse" , mutta aika sotkuistahan se oli.. Ehkä lisähaastetta tähän teki se, että jäin lasten kanssa yksin kuopuksen ollessa 1kk.. Mutta hyvin siitä on selvitty, lapset on nyt 6v ja 5v, toisinaan jopa leikkivät sovussa yhdessä :)
 
:hug013 HELPPOA MEILLÄ TYTÖILLÄ IKÄEROO 1V JA 3PÄIVÄÄ VAJAA 1KK JA HELPPOA OLI NYT KOLMAS TYTTÖ LAPSET NYT 6V 5V JA 7KK JA IHANIA ISOSISKOJA
 
Takaisin
Top