Vuoden 2018 suosituimmat nimet - löytyykö lapsesi nimi listalta?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Täällä on artikkelimme, jossa on listattuna viime vuoden suosikkinimet. Mitä mieltä olet nimistä? Löytyykö oman lapsesi nimi top 50-listalta?

Itse olin yllättynyt miten kivoja nimiä listalta löytyi ja miten suosittuja esim. nimet Lumi ja Vilho olivat! Oman lapsemme nimeä ei listalla ole.
 
Aikuisen tyttären nimi löytyy, oli silloin todella harvinainen, mutta niin käytännöllinen ja kaunis, että on yleistynyt.

Kahden muun lapsen nimeä ei löydy.
 
Kaksi isompaa löytyvät. Kun heille nimet päätettiin, eivät olleet kovin yleisiä nimiä. Oli vain moni muukin löytänyt samat nimet ja olivatkin sitten seuraavana vuonna top-listoilla.. :D Nuorimman nimeä ei ollut, vaikka oli vuoden 2017 suosituimmissa nimissä. Sekin on ollut vähän harvinaisempi nimi, mutta näköjään noussut suosioon. :)

Myös miehen nimi löytyi listalta, omani ei. :D
 
Näemmä pojan nimi tuolta top 50 löytyy. Ei ollut tarkoitus antaa hirveän suosittua nimeä, mutta niin siinä vain kävi, kun hän nimeltään näytti heti synnyttyään. Tosi paljon kyllä kivoja nimiä. :) Sitä odotellessa että Elias on vähemmän suosittu niin voi harkita sen antamista omalle lapselle. :D
 
Ei löydy. Kuopuksen nimeä ei sieltä löytyisi muutenkaan kun on puhtaasti ulkomainen, mutta eipä löytynyt jenkkilän top100-listaltakaan :)
 
Löytyi, olin aika yllättynyt. Ei onneksi kuitenkaan top10:stä eikä edes top20:stä. Niin sitä kuvittelee olevansa suuri individualisti, mutta ajattelee lopulta kuitenkin samalla tavalla kuin kaikki muut. :hilarious:
 
Ei löytynyt kumpaakaan pojista listalta tai ainakaan heidän kutsumanimiään. Aika yllättävää vaikka ovatkin hyvin perinteisiä nimiä.
 
Tuo tyttöjen suosituin nimi Eevi on muuten omasta mielestäni vähän liiankin erikoinen. Ei siis sillä ettei olisi kiva nimi niillä 304 tytöllä, mutta omalle lapselle en kyllä antaisi. Jotenkin vähän jännä, kun muuten on tosi paljon perinteisiä nimiä ja sitten ykkösenä nimi, jota en ollut ennen kuullutkaan ja josta olisin pienen lapsen sanomana veikannut ettei osaa sanoa nimeään oikein.
 
Eevihän on hyvin vanha ja perinteinen suomalainen nimi. :)
 
Muokattu viimeksi:
Tyttöjen top-10 suosituissa ei ollut yhtään itseä miellyttävää nimeä, en tie onko hyvä vai huono asia. Poikien top-10 sentään yksi :grin Oman pojan nimeä ei löytynyt listalta.
 
Tuo tyttöjen suosituin nimi Eevi on muuten omasta mielestäni vähän liiankin erikoinen. Ei siis sillä ettei olisi kiva nimi niillä 304 tytöllä, mutta omalle lapselle en kyllä antaisi. Jotenkin vähän jännä, kun muuten on tosi paljon perinteisiä nimiä ja sitten ykkösenä nimi, jota en ollut ennen kuullutkaan ja josta olisin pienen lapsen sanomana veikannut ettei osaa sanoa nimeään oikein.
1900-1940 on ollut jo yli 2000 Eeviä, joten on se aika perinteinen. Ei vain ole sitten osunut sinun tutkaasi :) Minulle se on liiankin perinteinen.
 
Molemmat lapset löytyy top 50 eikä se haittaa pätkääkään, koska tykkään niistä nimistä niin paljon.
Esikoisen nimi päätettiin jo ennen hänen syntymäänsä koska se oli ehdoton suosikki.

Mun ja kahden siskoni nimi löytyy tältä listalta. Syntymävuosinamme ei oltais mahduttu top 50 ja kaks ei edes top 100-listalle.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top