Vuoden 2011 äitiyspakkaus!!!

Ninni86

Satasella mukana keskusteluissa
Hellou mammaset! Tänään on julkistettu vuoden 2011 äitiyspakkaus, minkä me saamme, jos haluamme... =) Käykäähän kurkkimassa miltä se näyttää! :)

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Miten muuten, ootteko miettiny vielä, että otatteko pakkauksen vai rahasumman (n. 140e)?
 
IHANA äitiyspakkaus!! Kävin heti aamulla kattomassa sen, etenkin toppis ja raidalliset body+potkari on IHANAT!! :) ja tänään Lapsimessuilla näin kaikki vaatteet livenä, oli ENTISTÄ paremman näköisiä livenä!!! :D TYKKÄÄN!!!!!! Aion todellaki ottaa pakkauksen koska on ensimmäinen lapsi tulossa, pakkauksessa on paljon kaikkea hyödyllistä. :)
 
Mä ajattelin ensin etten ota tälläkertaa pakkausta kun Joonan aikana vuoden -09 pakkauksesta jäi tosi paljon vaatteita pitämättä. Nyt kun näin ton tän vuoden pakkauksen lapsimessuilla mieli muuttui. Tosi kivan näköinen pakkaus tänä vuonna ja plussaa oli, että mukaan oli laitettu nyt myös ihan pikkuisia vaatteita.
 
Lapsimessuilla oltiin eilen ja livenä tämä nähtiin,ihan ok,TOKI siellä on vaatetta mitä en laittais kummankaan päälle.
Mutta osa oli ok.Viimevuoden pakkauksen otin ja nyt mietin otanko tätä vaiko en.?
Rahana se on ONNETTOMAN pieni !!!
Plussana se että siellä on nyt 50 centtistäkin vaatetta.
Myyn kirppiksellä sitten osan mitä en käytä,ulkopukua tulisi käytettyä kummallakin ;)
Saksille ja henk koht harjalle on tarvetta yms yms.

Onneksi tässä on aikaa miettiä vielä.... mulla jäi käyttämättä viimevuoden puku kun se ei tytölle käynyt....+ muuta kevyt vanupukua...Täytyy myydä etiäppäin...
 
Ihana pakkaus!!! Kaikkien kokojen ja vaatteiden tarpeellisuudesta en osaa ottaa kantaa kun ensimmäinen vauva tulossa mutta otan kyllä pakkauksen ennemmin kun sen 140 euroa. Voisin ottaa summan rahana jos saisin tuttavilta - sukulaisilta vauvavaatteita mutta sellaista mahdollisuutta ei ole jotenka pakkaus otetaan. Ahh, saisinpa sen jo käsiini:)

Ja vielä, okei, mielipiteitä saa olla puolesta ja vastaan mutta jotenkin pistää vihaksi kun ihmiset valittaa esimerkiksi vaatteiden väristä. Hyvänen aika, teillä (meillä) on mahdollisuus saada äitiyspakkaus ilmaiseksi, miettikää sitä ja olkaa tyytyväisiä siihen. Ja ainahan on mahdollisuus ottaa se 140 euroa ja ostaa vaatteet itse.
 
Tätä onkin jo odotettu! Suloisia pikkuvaatteita!! Kuinkahan pian tuon paketin saa kotiinsa ihailtavaksi? Entä onko teillä muilla Herrat kauhistelleet ajatusta laittaa uusi tulokas äitiyspakkauksen laatikkoon nukkumaan ensimmäisiksi kuukausiksi? Meillä ainakin nousi kamala haloo jo pelkästä ajatuksesta... emoticon
 
Ihania vaatteita uudessa äitiyspakkauksessa! Ja ehdottomasti otan sen vaikka kahdelta edelliseltä lapselta on kaikkein pienimmät vaatteet odottamassa uutta tulokasta. Se rahasumma on mitättömän pieni verrattuna äitiyspakkauksen sisältöön, mutta ymmärrän kyllä ettei kaikki sitä pakkausta tarvitse ja ottavat mielummin rahan.

Äitiyspakkauksenhan saa sen jälkeen kun raskaus on kestänyt 154 päivää.

morkulla, itse aion myös käyttää laatikkoa pienokaisen nukkumiseen ensimmäisinä kuukausina, eikä mieskään siihen mitään vastalausetta sanonut. Mulla on ensimmäisen lapsen aikana ostettu laatikon päälle tuleva kankainen suojus, joten saan näin sen laatikon peitettyä ja siellähän se laatikko kuitenkin pinnasängyssä on, joten eipä se sieltä sen kummemmin näy.
 
Tykkäsin tosi kovasti ja ehdottomasti otetaan! Noloa, mutta ensikertalaisena en edes tiedä, mitä kaikkea vauvaa varten pitäisi hankkia... Ehkä tuosta saa vähän vinkkiäkin! Tykkään myös siitä, että vaatteet eivät ole mitenkään sukupuolta osoittelevia. Sellaisia haluttaisiin joka tapauksessa hankkia muutenkin.

Mitä se 154 päivää meinaa viikkoina? Tämä raskausmatikka ei selvästi ole mun vahvuuksia.

Ja mietin kans, että on kyllä hienoa, että Kela tuommoisen paketin kaikille perheille tarjoaa. Se on iso ja konkreettinen tuki!! Melkein lakkaa harmittamasta kaikki takaisin maksetut opintotukikuukaudet... :)
 
Oisko se 154 päivää = 22 viikkoa? (22 x 7 päivää=154 päivää) Eli 23+0 viikolta alkaen voi hakea? :)
 
No höhhelis, tarvii oottaa vielä monta viikkoa ennenkuin pääsee availemaan pakettia emoticon Tjaah, odottavan aikahan on kuuluisasti pitkä...

Kaiza, itsekin sanoin Herra Päällikölle, että eihän sen laatikon toki LAATIKOLTA tarvitse näyttää emoticon, vaan helmalakanat ja pehmusteet kehiin vaan. Ei ihan ollut samaa mieltä vieläkään kanssani, mutta onhan tässä aikaa taivutella...

Ja Blixen, oot niin oikeassa! Kela on loistava laitos ja Suomen äitiyssysteemit noin yleensäkin! Vaikka toisinaan (hyvin usein) veri vetää ulkomaille, niin kyllä siellä kotimaassa osataan tälläiset asiat hoitaa :)


 
Jep, kyllä se on se 22 viikkoa. Eli tuo lukema kun napsahtaa, niin alkaa oikeus hakea äitiysavustusta ym. muita vanhempainetuuksia. Neuvolasta saa noilla viikoilla semmosen raskaustodistuksen, jossa näkyy kans se varsinainen päivä, milloin raskaus on kestänyt tuon 154 päivää. Ja tuo todistus täytyy olla alkuperäisenä liitteenä, kun hakee. :)
 
Tykkäsin myös tosi paljon tuosta pakkauksesta ja koska meille tulee ensimmäinen lapsukainen, niin pakkaus on aika tärkeä kun en oikein itse osakkaan ostaa kaikkea. Ja onhan 140 euroa loppujen lopuksi tosi vähän :)

Enää olis sitten 7 viikkoa niin sitten pääsee sitä pakettia hakemaan... en malttaisi odottaa :)
 
Nyt tällä viikolla pitäis tulla raskaustodistus postissa! :) neuvolassa ei tänään koneet toimineet.

Onkos kuinka moni tuota pakettia jo hakenut?
Ajattelin laittaa hakemuksen heti, kun vaan todistus tulee. Kaipa sen tämän vuoden pakkauksen jo saa?
 
Sain viime viikolla todistuksen ja toimitin sen työnantajalle. Meillä palkkakonttori hoitaa kaikki paperin pyöritykset, suuri kiitos heille. Eli samalla lomakkeella jonka he laittavat eteenpäin (äitiysraha + vanhempainraha) niin sain haettua äitiyspakkausta. Nyt vaan odotellaan millon paketti ilmestyy postiin :) mulle ei niin väliä onko viime vuoden vai tän vuoden paketti.
 
Meillä on seuraava neuvola ens ma ja silloin saahaan todistus ja SAMANTIEN aion kyllä laittaa äippäpakkauksen hakuun! :D
Ja paree tulla se uus, jossaki joku kirjotti että joillaki paikkakunnilla on ollu vielä niitä vanhoja pakkauksia ja ovat saaneet niitä vaikka niitten piti olla jo loppu... :/ mie EN halua sitä vanhaa! :O
 
Tänään sain hakea postista äitiyspakkauksen, jeee! :D Kerran hypistelty läpi, tykkään kovasti. :) Pitääkin alkaa pikkuhiljaa pesemään vauvanvaatteita ja viikkaileen kaappiin valmiiksi odottamaan, ihanaa. :) Päivä päivältä tulee vaan konkreettisemmaksi tää odotus ja kohta on pieni paketti sylissä tuhisemassa <3
 
Oij, hienoa Ninni86!!!emoticon Eiks oo ihana tuo tämän vuoden pakkaus?? :) Oijoi, tulispa omaki pian...!!!emoticon
 
Onhan tuo kyllä tosi kiva ja ihania varsinki nuo ulkopuvut ja tuo makuupussi, oih! :) <3 Vaatteetki on mukavan näköisiä ja hyvä, että paljon eri kokoisia. Ja ite tykkään KOVASTI että siinä on paljon potkuhousuja/puolipotkareita! Ja muutama kiva haalariki. :) Just aamulla kattelin vanvanvaatteita, joita ollaan ostettu tai saatu, niin bodeja on ihan hillitön määrä, housuja ehkä noin viidet. Eli nyt kun pakkaus tuli, niin tasapainottaa kivasti tuota vaatemäärää. ;)
 
Keskiviikkona kävin viemässä paperit kelaan ja nyt vaan odotellaan!
Pari viikkoa sanoi, että menee käsittelyssä.
Toivotaan nyt sitten, että se uusi pakkaus sieltä tulee! :)
 
Itse otan ehdottomasti äitiyspakkauksen, koska eka muksu tulossa ja tuo 140€ ei tosissaan paljoa ole. Kivannäköinen pakkaus, mut onko pikkasen enempi poikalapsille suunnattu, kuin tyttö? Itseäni se ei haittaa, koska en muutenkaan aio pukea mitään vaaleanpunaista tytölle, jos sellainen tulee. Olipa siellä yksi ihana vihreäkin vaate!

Olen saanut todella edullisesti kaverilta käytettyjä vaatteita niin paljon, että kyllä varmaan pärjätään hyvin sitten näillä. Vaikka tietysti olen luvannut itselleni, että saan muutaman uuden vaatteen sitten ostaa. Periaatteessa vastustan hieman uusien vaatteiden ostamista, koska eivät kerkee olla käytössä, kuin hetken ja sitten jäävät lähes käyttämättömän näköisiksi. Miksi siis ei kierrätettäisi niitä? En ole mikään kierrättäjätyyppinen muuten. Mieluummin käytän rahaa lapsen vaatteisiin sitten, kun se itse niistä jotain tajuaa ja muistaakin ne. Tämä vain mun mielipide asiasta.
 
Takaisin
Top