Vuodelevossa

Miiruli

Jostain jotain jo tietävä
Moikka :)

Jouduin vajaa viikko sitten täyteen vuodelepoon ennenaikasen synnytyksen riskin vuoksi. Nyt muutaman päivän oon ollu kotosalla (eka pari päivää sairaalassa). Kärsivällisyys on koetuksella vaikka toki asenne on se että seison vaikka päälläni kunhan saan tän vauvan täysiaikaseks masussa pysymään (siihenkään ei onneksi oo kun ihan vähän yli 3vk). Perhe on ollut ihanasti tukena ja ystävät käyneet piristämässä, silti päivät matelee... mietin miten muut vastaavaan tilanteeseen joutuneet ootte saaneet ajan kulumaan?

Mä oon viettäny aikaa netissä, lukenu lehtiä ja kirjoja, pelannu pasianssia, mies on tehny ihania jalkakylpyja ja hierontoja, oon kattonu telkkaria... Mutta mitä kaikkea muuta voisi tehdä makuulla tai puoliistuvassa asennossa?
 
Hei! Itse olen vasta alussa raskauteni kanssa ja ei siis kokemusta raskauden takia vuodelevosta, mutta olisko esimerkiksi jotain käsitöitä, neulomista tms. jos tykkäät/osaat tehdä?

Entäs ristikoiden täyttö tai päiväkirjan kirjoittaminen (tai muu kirjoittaminen), musiikin kuuntelu, valokuvien katselu (jos löytyy), askartelu..?
 
Kiitos vinkeistä MPOP :) Toi valokuvien katselu oli ihan paras idea. Oon myös järkännyt paljon ystäviä kylään niin aika menee mukavasti :)
 
hei. Minäkin sairaslomalla ja en sais liikkua ja touhuta kovin paljoa. Tuntuu että kotona tulee mökkihöperöksi. Onneksi en ole kuitenkaan ihan vuodelevossa.

En kuitenkaan saa lenkkeillä tms. autolla "lenkkeilly" ja käyny kattomassa maailmanmenoa auton kyydistä käsin. :)

Välillä tuntuu että miten sitä oikeen jaksaa, mutta vauvan takiahan sitä tekee kaikkensa.


Miul vielä monta monituista viikkoa jäljellä laskettuun aikaan. joutuukohan sitä varmaan varomaan sitte loppuun saakka liikkumisiaan..? varmaankin
 
Tutulle kuulostaa mökkihöperyys Mimmimami 83. Ootko kauan joutunut ottamaan iisisti ja paljonko sulla on viikkoja? Mulla on enää pari päivää yli kaks viikkoo niin vauva on täysaikanen (rv 38 alkaa kahen viikon päästä maanantaina) ja voi alkaa hyvin mielin touhuu kun hyvä vaan jos syntyis sitten. Mäkin oon nyt voinu jo varovasti alkaa tekee muutakin kun olee vaakatasossa. Tuntuu kyllä että tulee enemmän suppareita kun ei oo vaakatasossa mutta musta ne on pääosin ihan kivuttomia... mutta niin oli nekin joiden takia sitten yht' äkkiä olikin alkanut tapahtua. Jotenkin niin rasittavaa kun ei voi tietää. Ja ihan oikeessa oot kyllä et mitä vaan että sais tän pienen pysyy masussa täysaikaseks <3
 
Täälä kans samanlaisessa tilanteessa mimmimamin kanssa.
Saikulla ollaan oltu jo helmikuusta asti ja vielä on matkaa kymmenisen viikkoa jälellä..
Tekeminen meinaa loppua ja kiukuttaa kun ei pääse edes koirien kanssa pihalle kun on oikeinkin kauniita kevät päiviä. ja kaikenlisäks meillä ei näy edes tv tällähetkellä! Alkaa tää internetin ihmeellinen maailma jo vähän tympimään. 

Mutta toi käsityö oli hyvä vinkki, jospa sitä rupeis värkkäämään pikkuselle tumppuja syksyksi tai jotain :)
 
Kuinka paljon teillä tuli niitä supistuksia ennenkuin jouduitte vuodelepoon? mulla on kans tullu kovin paljon ja kun neuvolassa asiasta kysyin niin ne vaan otti tulehdustestit, no mullahan oli sitten piilevä hiivatulehdus, ei oireen oiretta. Ja neuvolassa sitten sanottiin et suppareiden pitäis vähetä kun tulehdus saadaan pois, mut eipä ne oo mihkään hävinny. Eilen kattelin kelloa pitkin päivää ja aluksi tuli vartin välein ja illemmalla sitten puolen tunnin välein. Tänään on taas ollut rauhallisempaa suppareiden osalta mut ajattelin silti lähteä huomenna lääkäriin. Mua pelottaa jos supparit onkin oikeesti tehny jotain ja kohdunkaula yms onkin jo alkanut avautumaan! Ja viikon päästä meillä olis kylpuläreissu edessä, uskaltaako sitä enää mennä uimaankaan. Inhottavaa vaan jos ne taas lääkärissä vaan vähättelee ku itellä on kaamee huoli vauvasta.

Niin ja siis käsityöt tosissaan ihan mahtava idea, ja vaikka ei etukäteen osaisikaan niin netistä löytyy tosi helppoja ohjeita kun vaan pikkasen etsii, itsekin opettelin netistä neulomisen ja virkkaamisen tuossa pari vuotta sitten. Vauvalle on nyt työn alla ihana virkattu pikkunen peitto.
 
Mä en edes tuntenut mitään kunnon supistuksia. Just edellisenä päivänä olin sanonut miehelle että nää on vaan tälläsiä harkkoja, et kyllä näillä viikoilla jo kuuluu tälläsiä ollakkin. Jos en olis vuotanu verta en olis tajunnu mitään tapahtuvan.

Nyt oon saanu vapautuksen täyslevosta. Vielä viikko pitäis ottaa iisisti. Sitten saiskin vauva jo syntyä (ja sitten varmaan tuskailen viikkoja kun ei meinaa millään synnytys käynnistyy ;)). Mutta voimia kaikille jotka joutuvat iisisti ottamaan, etenkin täyslepo on melkonen mielenvenytys retriitti. Ja kannattaa tosiaan käydä tarkistaa tilanne jos epäilyttää onko jotain tapahtunu. Ei vara venettä kaada vai mitän sitä sanotaan...
 
Vuodelevossa juu :sad001 27+1 jouduin tänne, ja en tiiä millon pääsen pois. Tuttua kauraa edellisistä raskauksista, mut ei tää koskaan kivaa ole. Kökkiä omassa huoneessa, ruuat tuuan ja mitään ei saa tehdä.. Toivon niin että huomenna sais edes luvan liikkua!
 
Ihanaa.. saa hakea ruokaa ja edes vähän jaloitella :) Huomenna ehkä kotiin, koska asun ihan vieressä sairaalaa. Mutta liikuntakielto edelleen jatkuu sinne rv 34.
 
Mä jouduin eskarin odotuksessa jo joulukuunpuolessa välin saikulle korkeanverenpaineen takia ja loppiaisena Naikkarille sisään ja seuraavana päivänä täyslepo wc ja kanttiini oli mihin sai kävellä mutta ei mihinkään muuhun.En ois muuten kaan pystynyt kunjalat 3x turvonneet verenpainetaudin takia ja viikkoja oli kasassa vain 33.3 ja 34 vko:le piti sinnitellä,että taaperon keuhkot kypsyis ja piikit ehtis auttaa kun iski sitten agressiivinen raskausmyrkytys.

Nyt saapi jännittää toistuuko 7kk takainen show vai ei numero kakkonen olis tulossa ja muuten on mennyt loistavasti diabetes pukas päälle,mut vauval onneksi kaikki hyvin ja kuun lopussa saadaan tietää onko poika tulossa.

Peukkuja pystyyn että kaikki menee teillä kaikilla hyvin.
 
Onhan tää tätä yhtä odottamista. Mä tulin tänne viime raskaudessa kans ja olin sen noin 10 viikkoa, ekassa myös.. nyt ei jaksaisi yhtään. Oma olo on hyvä, niinkun aina. Supistukset kun tulee ja menee olitpa ihan miten tahansa.. Tää kun tulee ulos niin se tulee, ei siihen mikään makaaminen tai tippasysteemit auta..
 
Muokattu viimeksi:
Vuodelevossa ooon minäkin. Syynä on lapsiveden vähyys, joka nyt on onneksi korjaantunut. Töihin tuskin enää menen, vaikka vielä 3kk on laskettuun aikaan. Tuleehan tässä aika pitkäksi välillä, mutta pitää keksiä uutta puuhaa ja pyytää kavereita käymään. Onneks ei tarvii enää sairaalassa maata.
 
Se on rankkaa aikaa vain maata ja maata :sad001Pahimmat ajat oli itselläni ne kun osastolla ei saanut liikkua sängystä muualle kun vessaan. Ja sit ihan kaikkein pahinta ne pari vikaa päivää kun katetrin kanssa oikeasti makas vaan sängyssä pääalaspäin. Vaikkakin ihan yhtä helvettiä oli alku sen jälkeenkin kun vauva oli pihalle tullut..
rv14 jäin pois töistä.
 
Takaisin
Top