Voiteet ja rasvat

I&<3

Oman äänensä löytänyt
Mietin tässä pitäisikö hankkia jonkinlaista kosteusvoidetta... Mikä ehkäisisi raskausarpia? Mikä olis hyvää ja suositeltua? Kokemuksia? :)
 
Mun luottotuotteet on Bio-oil ja kookosöljy :) Raskausarpia ei mitkään voiteet täysin ehkäise, jos ihotyyppi on niille taipuvainen, mutta hyvät öljyt hoitaa ihoa tehokkaasti ja mulla arvet ovat vaalenneet nopeasti eikä iho kutise.
 
Toi kookosöljy oli ihan mun lemppari esikoista odottaessa! :) Siitä asti kun maha alkoi näkyvästi kasvaa, oli miehen tehtävä rasvata mut päästä varpaisiin sillä muutaman kerran viikossa. Muina päivinä sitten rasvailin normaaliin tapaan perusvoiteella suihkun jälkeen. Varoittelin tossa jo miestä että taitaa tällä kertaa alkaa tuo rumba jo aikaisemmin, kun maha tuntuu jo nyt pullahtavan ulos. :D Se ei nimittäin kauheasti arvosta sitä sen öljyn tuoksua....
 
Miulla on tossa jojoba-, shea-, kookos- ja kaakaorasvasekotusta ja sit öö olikohan manteli-avokado öljyä :p öljy imeytyy hyvin saunan jälkeen ja muuten sit lisäilen tuota rasvaa..
 
Mulla on Bepancare rasva mutta ei se arpia ehkäissyt tekee kyllä ihon hyvän tuoksuiseksi ja todella pehmeäksi tykkään :)
 
Nää on varmaan kaikki sellasia, että ne on vauvalle turvallisia? Terveisin, Newbie :D
 
Hei joo toi Bebancare! Tosi hyvän tuoksuista ja semmonen vähän "luksus" arpirasva :D Pitääkin käydä sitä ostamassa taas.

Ja Leksi ainakin mun tietojen mukaan kaikki nämä luonnonöljyt kuten tuo kookosöljy sekä ihan raskausaikaan suunnatut rasvat, kuten tuo Bebancare, on turvallisia käyttää ihon rasvailuun. :) Ei pitäisi imeytyä mitään haitallista...
 
Oletteko ajatelleet sitten mitä deodoranttia käytätte? Alumiinipitoisten dödöjen haittavaikutuksia kun ei ole tutkittu ollenkaan.
Pointtini on lähinnä se, että tää kosmetiikan käytön turvallisuus on ihan loputon suo, jos sille lnjalle lähtee..

Luonnonkosmetiikan luulisi olevan kaikean kaikkiaan turvallista käyttää.
 
Itse ainakin meikkaan päivittäin ja käytän muutenkin runsaasti kosmetiikkatuotteita: meikinpuhdistusainetta ja -liinoja, vartalo- ja kasvorasvoja, hiuskiinteitä ja muita hiusmuotoilutuotteita... Ja itse en kyllä missään vaiheessa ole viitsinyt ruveta huolestumaan siitä, mitä tämä ehkä aiheuttaa. Paska äiti siis ilmoittautuu!

Mutta siis jos haluaa pelata varman päälle, niin kuten Mantunenkin sanoi, on luonnonkosmetiikka varmasti sopiva valinta raskauden aikana. :)
 
Teen koneistustöitä, metallityöstöä, ja joudun käyttämään ihan rexonaa, jotta selviän työpäivistä :) Jostain luin että alumiiniakin sisältävien dödöjen pitäs olla suht turvallisia kun se on vain pienellä ihoalueella. Vaikea käyttää muutakaan...
 
Mä oon koittanut käyttää luomudödöä, mutta tänään oli taas pakko laittaa töihin Rexonaa, oli meinaan eiliset hajut melko kammottavat :P
Itse kuorin ihoa edellisessä raskaudessa myös aktiivisesti ja sit Weledan raskausöljyllä päälle.
 
23andpregnant, en mä kyllä moittisi ketään kosmetiikan käytön perusteella!

Mantunen, mä oon käyttänyt aina välillä alumiinitonta muutenkin. Jos on sellainen tilanne, että mulle on erityisen tärkeetä voida luottaa dödön toimimiseen, laitan kyllä alumiinia kainaloon.
 
Mä oon itse tosta alumiinista jonkin verran hysteerinen.. Yleltä tuli siitä vuosi sitten dokumentti ja jotenkin edelleen siinä tehdyt havainnot kummittelevat. Deodorantin kanssa ei onneksi oli ongelmaa, kun mä en hikoile lainkaan, niin ei tarvitse sillä pitää hajuja kurissa.

Hajuvettä käytän raskaana, mutta vain vaatteilla. Meikit on naamassa melkein päivittäin. Hiuksia en värjää ainakaan vielä tässä alussa. Ekassa raskaudessa en värjännyt ollenkaan, mutta nyt on kuontalo niin kauheassa kunnossa, että varmaan pakko joustaa tässä :D
 
Pitääpä koittaa illalla tutkia mitä se alumiini mahdollisesti tekee. Vaikkakin ihan vaan työn puolesta sitä kunnon dödöä on pakko käyttää kun on niin hikistä hommaa...
 
Olisin linkittänyt sen dokumentin tähän, mutta katseluaika Areenasta oli jo tietenkin päättynyt :shifty:
 
Mä kun olen luonteeltani tällainen vaihtoehto ihminen niin mä lopetin muutama vosi sitten kokonaan dödön käyttämisen. Hielle haiseminen loppu kun lopetti dödön, eli ei haise enää.
 
Mä pesen hiukset shampoolla, mutta vartalonkin pelkällä vedellä. Mulla voi iho paremmin kuin koskaan ennen :) En myöskään käytä enää juurikaan rasvoja. Mulla on atoopinen iho ja kakarasta saakka joutunut lotraamaan rasvoilla, joten oli aikamoinen muutos lopettaa se kaikki, mutta oli kyllä todellakin sen arvoista.
 
Minä pesen hiukset shampoolla ja hoitoaineella 2-3 kertaa viikossa. Olen atoopikko ja vartalon pesen vain vedellä. En voi käyttää mitään suihkusaippuoita, tai iho alkaa kutisemaan. Mulla ainakin pelkkä vesipesu riittää. Odeccan tavoin vähensin joitain vuosia sitten rasvailua ja nyt rasvaan perusvoiteella vartaloa ehkä 1x viikossa, lähinnä saunan jälkeen. Ihmeesti iho tottui siihen.

Minä kyllä meikkaan lähes päivittäin ja käytän hiuslakkaa ja kuivashampoota ja kynsilakkaa. Hiuksetkin tuli värjättyä juuri ennen kuin plussasin. Meikkauksesta en luovu ja tukankin haluan laittaa työpäivinä kuntoon.
 
Nuista hiusväreistähän ei ole juurikaan mitään tieteellistä tulosta saatu aikaan siinä, että vaikuttaako se ja mitenkä sikiöön. Meinaan siis itse ainakin värjätä hiuksia ihan normaaliin tapaan. Käytän itse elumen-hiusväriä, joka ei sisällä minkäänlaisia hapatteita ja on erittäin allergiaystävällistä.
Meikkejä käytän myös, kaikenlaisia hiustenhoitoaineita.. Yritin hetken aikaa käyttää mineraalikivi-dödöä, mutta haisin kokoajan hielle niin se väistyi perus nivean black and white:n tieltä. :)
 
Takaisin
Top