Voisinko jollain ihmeen kaupalla olla raskaana?

P

pipi

Vieras
Heippa kaikki, täällä pelonsekainen opiskelijatyttönen kyselee neuvoja..

Elikkä, en ole aiemmin osannut epäillä mitään raskauteen liittyvää, mutta olen jo muutamalta ihmiseltä kuullut puolivitsailua siitä, että masussani ois joku kasvamassa. Epäilykseni ovat hieman heränneet.. Mulla on tässä menossa kova flunssa, korkeaa kuumetta ei ole ollut mutta lämpöilyä tässä jo parisen viikkoa, etenkin iltaisin. Kova uupumus ja välillä huimaa. Nyt vasta parina edellispäivänä tuntunut ihan pienenpientä painetta alavatsassa, ja ruoka ei maistu. Tänään koulusta jouduin aamulla lähtemään kotiin, sillä kaikkien flunssaoireiden lisäksi oksetti ihan älyttömästi ja ruokalasta tulevat hajut etoi. Minulla oli kuitenkin tavallisen oloiset menkat alle viikko sitten (1.vuotopäivästä aikaa viikko ja 1 päivä). Olen kuitenkin kuullut, että joillakin tulee ns. "valemenkat" raskauden alussa...

Kysymys kuuluu, olisiko siis mitenkään mahdollista että olisin raskaana? Tottakai menen ihan itse testin ostamaan, jos oireet jatkuvat. Epäilyttää vaan kovasti, tulisiko tällainen mahdollisuus missään nimessä kyseeseen.

Kiitos kovasti jos jaksoit lukea!
 
Yhdyntähän siihen raskauteen johtaa (tai hedelmöityshoidot), ei ihmisten vitsailu asialla. :wink Jotta jos yhdyntää on ollut niin, että raskaus on mahdollinen, niin tee testi, jos asia mieltä kaihertaa. :)
 
Joo tota ois varmaan pitänyt mainita että ihan seksuaalisesti aktiivisessa parisuhteessa elelen, vaikkakin tosin ehkäisy käytössä..
 
Ei yksikään ehkäsy 100% varma ole, joten kannattaa se testi tehdä niin saat mielenrauhan kun epäilykset noin vahvat on. Ainakin nyt pitäisi heti testissä näkyä, jos oletkin raskaana :)
 
Joop, teen kyllä sen testin jos ei parissa päivässä lakkaa. Tän ketjun alkuperänen tarkotushan oli näin vaan etukäteen kysellä, että oisko raskaus mahdollista noiden oireiden perusteella. Lähinnä tuo menkkajuttu, kun niin normaaleilta tuntuivat. Pääasiassa hain joltain kokemusta ja tietämystä siinä asiassa.
 
Miusta nuo kaikki oireet voivat liittyä raskauteen, tai sitten flunssaan. Valemenkkoja on ollut täällä foorumillakin ja toisilla ne on hiukan niukemmat tai lyhyemmät, toisilla taas aivan normaalit.
Eli mahdollisuus raskauteen on, mutta sen saat sitten tietää kun teet raskaustestin.
 
Mikäs on tilanne? :) Valemenkat ovat ilmeisen yleinen ilmiö, joten voithan sinä tosiaan raskaana olla, kun noita oireita on.
 
Mä pitäisin kaikki nuo oireet flunssan piikkiin ja enemmänkin olisin huolissani kahden viikon kuumeesta ja kävisin sitä asiaa tutkimassa lääkärissä. Jos kerran menkatkin olleet ajoissa ja normaalit sekä ehkäisy käytössä, niin ei se raskaus kovin todennäköiseltä minun korvaan kuulosta. Tiedän myös omasta ja muutaman tuttavan kokemuksesta, kuinka helposti mieli kehittää pienistäkin asioista noita oireita, jos yhtään epäilee raskautta.
 
Takaisin
Top