Voimaannuttava synnytys

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oliko synnytyksesi voimaannuttava? Mitä ajatuksia aihe herättää?

Kuopuksen synnytyksen voisi sanoa olleen voimaannuttava. Se onnistumisen tunne, kun olin synnyttänyt. Kokemus oli täysin erilainen kuin esikoisen sektio. :)
 
Olihan se todella voimaannuttava, vaikkakin samalla pelottava ja ahdistava. Eniten jäi mieleen se, kun sain työnnettyä vauvan lopulta ulos, vaikka aluksi vaikutti että ponnistusvaihe vain venyy ja venyy.

Loppujen lopuksi jäi hyvät muistot, vaikka ekojen kuukausien muistot eivät olleetkaan niin hyviä. :)
 
Itselle voimaannuttavaa on ollut, kun vaikeasta synnytyspelosta huolimatta olen saanut kaksi lasta, sektiolla. Myös sektiot ovat pelottaneet niin paljon, että olen itkenyt leikkurissa.
 
Todellakin voimaannuttava kokemus! Heti synnytyksen jälkeen olin valmis tekemään sen uudestaan :hilarious: Samoilla ajatuksilla kun moni ylläoleva, oli voimaannuttavaa vihdoin saada vauva syliin.
 
Oli voimaannuttava kokemus. Olen todella tyytyväinen siihen, että alatiesynnytys onnistui ja toipuminenkin ollut yllättävän nopeaa. Positiivista, että keho suoriutui tästä osuudesta erinomaisesti, kun lapsen saaminen on muuten ollut niin pitkä prosessi täynnä pettymyksiä ja luotto oman kehon toimivuuteen huteralla pohjalla.

Ja se tunne kun vauva vihdoin on sylissä on kyllä ihan omaa luokkaansa myös. :love017
 
On ollut melko voimaannuttavaa, erityisesti toinen synnytys. Tyytyväisyys siihen, että oma keho toimii, onnistuu ja pystyy suoritumaan rankasta koettelemuksesta kahdesti jo. On myös ollut helpottavaa ja voimaannuttavaa kun on pystynyt synnyttämään alakautta eikä ole joutunut sektioon, mitä olen pelännyt molemmilla kerroilla älyttömästi.
 
Mulla esikoinen tuli alakautta 3.asteen repeämin ,reilun parin tunnin ponnistusvaiheen jälkeen imukuppiavusteisesti ja kokemus oli mulle tosi traumaattinen. Tämä toinen tuli sektiolla ja kaipa kokemusta voi voimaannuttavaiksi sanoa? Ainakin erittäin helpottava ja todella ihana kokemus ihan kaikkineen ensimmäiseen verrattuna.
 
Kyllä kaikki kolme synnytystä on olleet todella voimaannuttavia. Kolmannesta ku laitoin äidilleni viestiä niin vastas että sä oot kyllä huippusynnyttäjä:hilarious: toivon vielä ainakin neljättä joskus. Toipunutkin oon super hyvin, varsinki tästä vikasta tosi nopeaan.
 
1-3 olivat voimaannuttavia, heti niiden jälkeen oli sellainen olo, että saman voisi tehdä vaikka heti uudestaan.
4. Jäi lähinnä helpottunut olo, että se on ohi ja ei ei enää koskaan tätä. En siis sanoisi voimaannuttavaksi, vaikka ponnistusvaihetta lukuunottamatta olikin todella helppo synnytys. Tuo viimeiset 15min oli vaan itselle liian kivuliasta.
Silti vielä kerran olisi kiva päästä synnyttämään :rolleyes:
 
Esikoisen synnytyksen koin voimaannuttavana. Hän syntyi perätilassa, mikä lisäsi synnytykseen entisestään jännitystä. Se oli todella ihana synnytys kaikin puolin! :)

Kolmas synnytys oli myös voimaannuttava ja tätä kokemusta tarvitsin erityisesti kakkosen traumaattisen synnytyksen jälkeen. Tuo kolmas synnytys jollainlailla synnytti myös minut uudestaan. :Heartred
 
Takaisin
Top