Voimaannuttava synnytys?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Nykyisin puhutaan paljon "voimaannuttavasta synnytyksestä". Koetteko te että synnytys oli voimaannuttava kokemus? Haluatteko kuvata tätä tunnetta?

Itseltä jäi tämä voimaantuminen välistä kun päädyttiin kesken kaiken sektioon. :rolleyes:
 
Onhan se aina tietyllä tavalla voimaannuttavaa, kun on varma, että kuolee ja sitten hämmästyksekseen ei kuolekaan. Vähän niin kuin suuronnettomuuksista hengissä selviävillekin tulee siitä uudenlaista vahvuutta elämään. Minusta se voima tuli siitä, että hyväksyi elämän loppuvan tähän, eikä kuolema enää pelottanut. Siitä tulee tietynlainen rauha, että jos ei kuolemaakaan enää pelkää, niin sitten ei pelkää enää mitään, ja se kesti aika kauan.
 
Mä en synnytyksen aikana nähnyt siinä mitään voimaannuttavaa. Se oli jokaisella kerralla vain ihan hirveää kipua ja tuskaa. Jälkikäteen toki voi ajatella että on voimauttavaa, kun selvisi siitä kärsimyksestä.

Mä olen ylpeä siitä, että olen tuonut tähän maailmaan kolme pientä ihmistä ja ylpeä kehostani, joka jaksoi raskausajan, synnytyksen ja kaiken sen jälkeisen, mutta en mä itse synnytystä etenkään tapahtumahetkellä kyllä voimauttavaksi kokenut.
 
Minä koin esikoisen synnytyksen voimaannuttavana. Tuntui kuin olisin uudesti syntynyt, aivan eri ihminen. Sitä on hyvin vaikea kuvailla, mutta se positiivinen energia mikä siitä kokemuksesta tuli, kannattelee yhä.

Kakkosen synnytyksessä en saanut tuota kokea. Siinä kävin lävitse lähes tulkoon kaikki pahimmat pelkoni. Ja vaikka arvostankin omana kokemuksenaan, niin se repi mut tietyllä tavalla täysin palasiksi.

Toivon että jos ja kun, meille joskus kolmas siunaantuu, saisin vielä kokea voimaannuttavan synnytyksen. :Heartred
 
Kaikki synnytykset (neljä) on olleet voimaannuttavia kokemuksia!!:Heartred sanan merkityksen ymmärsin vasta ekan synnytyksen koettuani.

Se, että näkee mihin oma keho pystyy synnytyksessä, jätti taka-alalle kaiken kivun ja väsymyksen. Se fiilis, että mä tein sen ja vieläpä ehkä paremmin kuin oisin osannut ajatella, ja palkintona paras mahdollinen...! Se on voimaannuttavaa. :)
Luomusynnytyksessä vielä se speksi, että sai huomata, että kipukokemusta pystyy jokseenkin jopa "hallitsemaan" eikä lääkkeettömyys ollutkaan ylivoimaista. Se tuntui itselle tärkeältä, henkilökohtaiselta saavutukselta.:Heartred
 
Kuopuksen synnytys oli voimaannuttava, ehdottomasti! :)
Pääsin altaaseen avautumisvaiheessa, mutta kesken kaiken halusinkin puudutteen epätoivoissani. Sitä ei ehditty kuitenkaan laittamaan, ja synnytin ilokaasun avulla. Pystyin siihen, vaikka hetken epäilinkin. Olen todella ylpeä kehostani, minun ja vauvan täydellisen sujuvasta yhteistyöstä, ja siitä koko kokemuksesta, joka meni erittäin hyvin! Joka kerta kun ajattelen tuota synnytystä, tunnen itseni vahvaksi ja upeaksi, siinä oli elämäni parhaat tunnit :)
 
Takaisin
Top