Voiko stressi aiheuttaa keskenmenon?

häyde91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei, 

olen tässä ajatellut, että voiko stressi jotenkin pilata alkion kehittymisen ja näin aiheuttaa keskenmenon? Äidin tunteethan alkiokin kuulemma tuntee joten pelottaa että oma stressi ja kovat kiukun puuskat saavat jotain aikaan. Oma elämä on nyt vähän tasapainoton kun opiskelut kesken ja kaikki jotenkin stressaa. :( 
 
Itselläni juuri keskenmeno prosessi meneillään, keskiviikkona menossa kaavintaan. Viikkoja oli 11. Sain sairaalassa käydessäni vihkosen mukaan jossa lukee selvästi että ajatuksilla ja tunteilla ei voi aiheuttaa keskenmenoa. Onnea siulle loppuraskauteen, toivottavasti se meilläkin tärppää vielä.
 
Okei, no tuo tieto helpottaakin kummasti. :) 

Voimia sulle ja onnea tulevaan! Kyllä varmasti tärppää vielä. :)
 
Pakko kommentoidam vaikka vanha viesti onkin...itse plussatessani olin järkyttynyt ja huokasin että parempi olisi keskenmeno ko.elämäntilanteeseeni. Noh, keskenmenohan tuli. Syyttelin siitä sitten ajatuksiani yms. Lukiessani myös sairaalaan oppaan keskenmensota rauhotuin. Siinä tosiaan kerrottiin ettei keskenmeno tule pelkällä ajatuksen voimalla. En ole jaksanut itseäni sen enempää syytellä.
 
Takaisin
Top