Voiko mies aiheuttaa keskenmenon?

vauvukka

Vasta-alkaja
Hei kaikki kanssaodottajat,

Tänään sattui harmillinen ja epäinhimillinen asia, kun makoilimme päiväunilla kultani kanssa. Mies oli kyljellään takanani ja lähti tulemaan aivan minuun kiinni ja minä lähdin samnaikaisesti liikkumaan häntä vastaan, jonka seurauksena mieheni polvi iski suhteellisen ylös pakaraan. Kipuilin jonkin verran iskun jälkeen ja pelottaa kovasti, kun olen yrittänyt tätä aarretta varjella kuin helmeä? Voiko tällaisesta olla vaaraa sikiölle, kun on vajaa 10 viikkoa takana. Järki sanoisi, että monet laskettelevat ja saavat eri harrastuksissa koviakin iskuja, niin ei tämän pitäisi iso juttu olla, mutta kovasti sitä vaan meinaa jännittää ja stressata.
 
Kiitoksia lohduttavista sanoista. Juuri näin sanoo omakin järki, mutta mieli ja ajatus ovat niin nopeita liitämään. Ja senkin tietää ennestään, että iskun ei tarvi olla edes kova niin lihaskipua aiheutuu. No yhtä huolta ja pelkäämistähän se äitinä oleminen on, niin on ainakin anoppi ohjeistanut. :) Tämä on kyllä upea palsta!
 
Vaaveli on melko turvassa kuitenkin siellä masussa. Uskoisin ettei mitään ole vauvalle käynyt. Itse olin melko alussa, kun pyörällä jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja vatsa osui suoraan tankoon ja kovaa. Hieman tuli tiputteluvuotoa, mutta mitään ei käynyt. Yhtä tuttavaani on potkaistu mahaan raskaana ollessaan, mutta silloinkin vauvalle ei käynyt mitenkään. Mutta niinkuin viirukhan sanoi, että jos huolestuttaa niin ota neuvolaan yhteys, että saat mielenrauhan.[:)]
 
vaikka vauva on niinkin lähellä kun
omassa masussa; niin on se silti niin kaukana.
Onneksi vauvaan ei niin vain kolahdukset osu ja ota.[:)]
Hän on hyvässä suojassa lapsiveden, kalvojen yms keskellä.
 
Etenkin rv11 se vauva on vielä niin minimaalisen pieni, eikä kohtukaan järin oo ehtinyt kasvaa, että ei kannata stressata! Se on vielä sanottava, että JOS nyt kävis niin ikävästi, että menis kesken, niin älkää jääkö tätä nyt tapahtunutta pohtimaan, sillä sillä ei oo varmasti ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Onnea odotukseen! Ja kompattava vielä muita, että onneksi neuvolaan voi aina soittaa, jos ahdistaa! Ja pelkästään tällä palstalla oli itseeni ainakin suuri vaikutus näissä "ongelmatilanteissa" kun pelotti ja ahdisti :)
 
Juu kyllä tarvii kovan iskun ennen kuin vaaraa on ellei oo taipumusta keskenmenoihin kyllä yleensä on vauvassa tai istukassa jotai poikkeuksia niin olen ainakin ymmärtänyt..ite olen raskaus-aikana kaatunut jäällä monta kertaa ja viimex lipes vasara kädestä aidanrakennus puuhassa ja kolahti mahaan! sattuihan se mutta ei mitään onnex terve poika tuli:D
 
Takaisin
Top