Voiko antibiootit aiheuttaa "keskenmenon" ennen positiivisen testin tekemistä?

Unicorn

Oman äänensä löytänyt
Kiertoni on säännöllinen päivälleen eikä minulla tule ikinä välivuotoa. Nyt viikko ennen menkkoja tuli vähän punertavaa/rusehtavaa valkuvuodon seassa. Emme ole käyttäneet mieheni kanssa ehkäisyä ja mietinkin että voisiko kyse olla kiinnittymisvuodosta. Kerran aikeisemmin minulla on ollut vastaavaa ja sen jälkeen hajut mm. tupakka ja kahvi tekivät todella pahaa. Luulen että olin silloin raskaana mutta se meni kesken ennen kuin ehti alkaakaan kunnolla. Olen nyt syönyt Doximed-nimistä antibioottia 2 päivää 10 päivän kuurista, ja mietin voiko lääke aiheuttaa mahdollisen raskauden keskeytymisen? Lääkeselosteessa sanotaan että ei saa käyttää raskauden aikana eikä sitä suunniteltaessa. En haluaisi omalla toiminnallani aiheuttaa ainakaan keskenmenoa. Kuurin saadessani minulla ei ollut vielä ollut tuota välivuotoa enkä siis osannut epäillä että saattaisin olla raskaana. Uskallanko syödä kuurin loppuun? Vai pitäisikö odottaa että saisin tilalle jonkun korvaavan? Poskiontelontulehdus ei varmasti lähde ilman kuuria..
 
Itse söin juuri saman kuurin kun en tiennyt olevani raskaana...kysyin asiasta lääkäriltä ja sillä ei ole vaikutusta ainakaan sikiöön joten en usko että voi aiheuttaa keskenmenoa. Olin myös itse paniikissa mutta kysyin asiasta jopa kolmelta eri lääkäriltä. Älä huolehdi, usein nämä lääkkeet ovat vain sellaisia joita ei ole sen kummemmin tutkittu raskaana oleville...
 
Kiitos paljon vastauksesta :) Olo keventyi kun tiedän että en itse omalla toiminnallani ainakaan ole vaikuttanut mahdolliseen keskenmenoon. Kovasti toivon että pääsisin tekemään plussatestin..Eilen ja tänään hieman rusehtavaa valkovuotoa, ei kuitenkaan housuun asti. Alavatsassa sellainen painostava tunne, toivon että nämä ei olisi alkavien menkkojen oireita vaan valekuukautiset. Se viikon takainen pieni vuoto oli niin epänormaalia minulle että se sai vahvasti epäilemään ja toivomaan mahdollista raskautta. Parissa kierrossa minulla on ollut useampi päivä tuota ruskeaa tuhruvuotoa, eli se ei vielä itsessään kerro mitään.. Vaikea olla herättelemättä turhia toiveita :/
 
Mä en nyt ihan tajua kuitenkaan - jos oot ollu käyttämättä ehkäisyä, niin silloin kyllä jollain asteella selkeesti suunnittelet raskautta. Kuitenkin sitten syöt antibiotteja, joita ei suositella raskautta suunniteltaessa ja nyt oot sitten huolissas?

En siis millään pahalla tätä kirjoita, en vaan aina tajua että miksi syödä jotain lääkettä mitä ei suositella tai mistä ei itse voi olla varma, kun kuitenkin on sitten niitä vaihtoehtoisia olemassa.
 
Ymmärrän pointtisi Huuhkaja. Raskautta en ole suunnitellut, vaan ollaan oltu sillä asenteella että tulee jos on tullakseen, kuitenkin yritetty harrastaa seksiä niin että ovulaation aikoihin käytettäisiin kumia. Eli ei olla oltu täysin ilman ehkäisyä. Lääkäri ei kysynyt mitään raskaudesta tai suunnitelmista kun siellä kävin, eikä asia tullut minulle mieleen sitten kuin jälkikäteen kun oli tuota välivuotoa juuri kun olin kuurin aloittanut. Ensi kerralla sitten viisaampi jos antibioottikuuria on saamassa ja edelleen on tilanne sama.
 
Takaisin
Top