Voihan tauti!

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Mies toi flunssan kotiin ja nyt se on meillä kaikilla. Vauvan nenä rohisee mutta muuten on hyväkuntoinen. Aivastelee jonkin verran mutta välillä on aika tukkoinen. Olen laittanut sitä suolavesiliuosta nenään ja yrittänyt imee räkää sillä nenäfriidalla mikä taitaa olla kyllä täysin hyödytön kapine. Kertokaa vinkkejä vauvan olon helpottamiseksi.? :-)
 
Kuulostaa just samalta kuin meidän neiti viimeiset pari pv. Äidillä valuu kyllä nenäki välillä. Sängynpääty koholle, pyykit kuivumaan samaan huoneeseen ilmaa kosteuttamaan, sipulia pussiin sängynpäätyyn.. Näitä vinkkejä itse sain kun kyselin :)
 
Rään imemiseen parempi on se sellanen letkujuttu, letkun pää vauvan sieraimeen ja ite imetään suulla räkä liikkeelle nenästä letkun toisesta päästä. Räkä ei tuu suuhun vaan jää siinä välissä olevaan säiliöön! Toimii! Ja saa apteekista!
 
Mun kaveri myös kehui tuota apteekin räkäimuria! Kuulostaa ällölle, mut kuulemma toimii!
 
No se letkullinen kapistus, jossa filterit ja säiliöt on just se Nenäfriida. Sitä myydään paitsi apteekeissa myös kaupoissa, ainaki marketeissa. On hyvä kapistus kyllä, mutta flunssan alkaessa sais olla koko ajan imemässä sitä räkää nokasta. Me ollaan oltu ihan kotona, eikä kukaan vieraskaan ole ollut flunssainen, mutta esikoinen sairastaa nyt. Kyllähän ne pöpöt voi saada vaikka kauppareissulla. Pitää toivoa, ettei tartu vauvaan, mutta kyllähän se melko varmasti niin käy.
 
Ilmankostutin tai kiehuva vesi kattilassa huoneeseen ja sipulinyytti (pilkottua sipulia ja valkosipulia esim. harsoon- huom! Ei saa välttis puhtaaksi enää) sängynpäätyyn, joka kohotettu. Parempi kuulemma, että laittaa esim. sängynjalkojen alle kirjoja, ku että tyynyillä kohottaa. En sitte tiiä, jos laittaa tyynyä patjan alle. Niin teen tuon vauvasängyn kohdalka, ku jaloissa pyörät. Pinniksen jalkojen alla kirjapinot ollu yleensä
 
Mä oon varmaan sekottanu sen friidan tuohon mikä toi nyt sitte on tuollanen kumipallero jossa on suutin. En sillä kyllä saa mitään ulos.
 
Vähän ohi aiheen, mutta joudutteko muut putsaamaan vauvan räkänenää muuten kuin nuhassa usein vai onko se vain halkiolapsen ongelma että saa putsata monta kertaa päivässä?
 
En oo kyllä aiemmin joutunu putsaamaan ja nytkin oon vähän hukassa miten noin pientä nenää sais putsattuu.
 
Ei tarvi putsata normaalisti.
Nenäfriidan koin itse hyväksi, poika ei ihan hirveän räkäinen ollut, mutta vatsallaan nukuttuaan varsin rohiseva, ja silloin ja satunnaisesti muutenkin imin räät pois. Poika suhtautui yllättävän rauhallisesti toimenpiteeseen, olo tuntui helpottuvan heti.
 
Meilläkin esikoinenkin antaa vieläkin putsata sillä nenän kiltisti. Vauvalla tulee satunnaisesti joku räkäpallero nenään mutta ei mitenkään et nenää tarvis putsailla.
 
Ainiin suolavesitipat, jos tukkoinen ja sit imasen friidalla. Esikoinen on osannu niistää jo vuosikkaasta kunnolla niin hänen kanssaan helppoa, mut siihen asti friida käytössä. Olihan se välillä huutoa. Samoin sen suolavesilioksen suihkuttaminen onnistu hänen kohdallaan paremmin kuin tipat, hiemN vanhempana (ja toki nykyäänki) siis.
 
Räkäpallerot oon ottanu vauvalta vanupuikolla, jos tarpeen.
 
Meillä kans esikon aikaan oli nenäfriida + keittistipat apu tukkoseen nenään. Meilläkin onneksi on esikko osannut jo vuoden ikäsenä niistää itse reippaasti..
 
Takaisin
Top