voi ny PIIP noita pikku legoja!!!

MariQ

Sukkela juttelija
aargh.Ennen kuin voit alkaa imuroida edes,sun pitää kontata sohvan aluset ym ettei oo pikku legoja siellä.Voi hyvää päivää kun minuu sieppää,kun tuo pienin ukkeli saa aina käsiinsä niitä vaikka oon käskenyt 6ja 10v poikien itää ne lukkojen takana tyystin silloin kun eivät oo kotona.Jostain toi pienin niitä aina saa.Muut leluthan ei niin helposti mee imuriin,vaikka niitäkin tää jässikkä kantaa alakertaan vaikka koitan pitää jöötä et ylhäällä leikitään ja alakerrassa oleskellaan muuten sitten- pienet tilat täällä joten pakko pitää jotain rajausta leikkikalujen levittelyyn.
Mut noi pikkulegot!!!
Harmittaa etten ostanu ku joskus näin sellaisen väliosan imurin putkeen,johon jää muut kuin pölyt.Semmonen oli tarpeen.

Tykkäisin siivota,imuroida jne,mutta toi kamojen metsästys alta on vaan ihan yliärsyttävää!!!

(on mullaki ärsytyksen aiheet)
 
jaan ärtymyksen noihin pikkulegoihin, vaikka meillä ne kyl pysyykin 11veen huoneessa. meillä ne on oikeastaan aina olleetkin pojalla omassa huoneessa, meinaan siperia opetti, kun koira oli pentu ja haki pojan huoneesta suullisen legoja, jos pojalla sattui olemaan huoneen ovi auki. ja nyt on tietty pikkusisarukset, joille varmaan maistuisi myös.

mun ärtymys liittyy lähinnä siihen, että tulee taas joulu ja mitä sitä joulupukilta toivotaankaan ku TAAS uutta legopakettia. me on tehty pari vuotta sitten linjaus, ettei osteta enää legoja, vaan jotakin muuta toivottua ja tarpeellista, mutta sitten niitä tietty tulee mummolasta. eihän siinä mitään, legot on kivoja ja kehittäviä ja tykkään itsekin niitä rakennella, mutta kun eihän niitä kasassa pidetä, vaan alukset räjähtää ja legot on sit isossa laatikossa tai sit pitkin lattiaa "kun niitä tarvitaan rakennelmiin". mä en juurikaan pojan huoneeseen astu, jollen vie puhtaita vaatteita tms. tee tupatarkastusta ja pikkusisaruksetkin pysyvät poissa sieltä. ollaan jo pari vuotta siivottukin huonetta niin, että poika kerää lattialta kaikki ne, joiden ei halua päätyvän imuriin ja useimmiten imuroi itse huoneensa.
 
oi kun saisikin rajattua ne yhteen huoneeseen,mutta nuo pojat jakaa huoneen eikä ovia saa kummemin lukkoon kuin ikkuna-avaimella (tai saksilla lusikalla tms...) kun lukon peittolevy otettu.Mutta kun tuo nuorin saa sen oven lukostakin auki,kun on tollainen lukko.Juuri äsken kuului yläkerrasta ääni:
kossssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....ja noin 10 litraa pikkulegoja lattialla.Odotan vaan kun 10v tulee kotiin,millainen hermoromahdus tulee.
Eilen uhkasin naulata noi ovet laudoilla kiinni ellei niitä muisteta lukita edes tolla ikkunaa-avaimella.

Joo ja aina toivotaan vaan pikkulegoja.ei mitään muuta.tai no toinen ois tietty tietokone /xbox pelit joita en liiemmin suosi.

Mrrrr....
 
Mie annan mennä pikku legot imuriin jos ei oo siellä missä niiden pitäisi olla. Ja kaikki muutkin pienet esineet. Siinäpä oppivat pitämään huolta. Tiedän että kuulostaa kauheelta mutta ei miula oo aikaa käydä ennen siivoomista taloa läpi. Pari kertaa oon ollu anoppia auttamassa siivouksessa ja lasten serkun legoja sieltä löytyy kaikkialta. Varotin ennen siivouspäivää että jos legot on lattialla niin ne menee imuriin. Ensimmäisellä kerralla niitä meni imuriin mutta ei enää toisella. Taisi oppia kerralla :)
 
Takaisin
Top