vk:lla 12 ultrassa ei näy mitään? Kokemuksia??

mintsM

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkäs eilen kävin niskapoimu ultrassa viikkoja 12+2, kätilö eikä lääkäri nähneet kohdussa mitään.. Sanoivat että raskaus on toden.näköisesti keskeytynyt hyvin varhaisessa vaiheessa... Mutta en ymmärrä?? Viikolla 7 katsottiin ultralla että alkio on oikeassa paikassa ja viikolla 10 kuultiin vatsanpäältä sykkeet.. Mihin se muka on voinut kadota?? Neuvolassa myös epäilivät vk:lla 7, että raskaus ei ole niinkään pitkällä.. Niin ja mulla ei ole ollut mitään kipuja eikä vuotoja ja varmasti mikään ei ole multa ohi mennyt..
Mulle annettiin äitiyspolilla alustava lääke kohduntyhjennykseen ja huomenna pitäisi ottaa loput.. En halua ottaa, mitäs jos ne ei vaan nähnyt sitä?? Mulla on vatsa kasvanut ja raskausoireita löytyy vieläkin...

Onko kellään kokemusta tälläisestä??
 
olipas outo juttu.meillä 8.2 toi niskapoimu ultra ja nyt kans mietityttää  et onko siellä ketää.on kyl tosiaan outoo koska jos ei ole kipuja eikä mitää.musta ei nyt oo sulle mitää apua kun jäin itekkin asiaa ihmettelemäänmut pakko oli kummastella.
 

Onpas kamala tilanne :( Pahoitteluni siitä! Ymmärsinkö oikein, että olet jo siellä lääkärissä ottanut sitä tyhjennyslääkettä eli että se prosessi on jo käynnissä? Että olisiko joka tapauksessa turhaa selvittää esim. yksityisellä lääkärillä tilanne uudelleen? Mullakaan ei ole kokemusta tällaisesta, mutta halusin vaan kommentoida, kun tuntuu pahalta sun puolesta ja kun ihmetyttää tosiaan se, että keskeytymisestä ei ole ollut mitään merkkejä :( Paljon voimia!

 
Suuret pahoittelut myös minulta, tuntuu todella pahalta puolestasi :( Itsekin mietin että jos ei ole liian myöhäistä, sinun ehkä kannattaisi käydä vielä yksityisellä tsekkaamassa tilanne....saisit ainakin mielenrauhan ja varmistuksen tilanteeseesi! Tuntuu niin omituiselta että jos viikolla 10 on vielä kuultu sydänäänet, niin mihin sikiö on voinut hävitä kahdessa viikossa? Minullakin sikiötä etsittiin alkuraskauden ultrassa jonkun aikaa, oli kiinnittynyt jotenkin normaalia ylemmäs, eikä siksi löytynyt alkuun ollenkaan.
 
Sykkeistä osaan sanoa sen verran, että äidin syke voidaan sotkea vauvan sykkeeksi, jos äiti esim jännittää ja syke on korkealla. Mulla oli viimeksi neuvolassa syke 130 ja oli todella hankala erottaa vauvan syke, kun niissä oli niin pieni ero. Jos olet jo ottanut alustavan lääkkeen, ei tyhjennystä voida enää perua vaikka sikiö yksityisellä ultrassa löytyisikin. Kovasti jaksamisia.
 
Kiitos kaikille teille.. <3

Oma sykkeeni kuului päälimmäisenä, taustalla hiljasemmin meidän pienokaisen joka oli nopeampi. Lääkäri sanoi että on niin takana, niin ei saa selkeämmin kuulumaan.
Äitiyspolilla tuli niin kova shokki päälle, että en oikeen osannut sanoa mihinkään mitään, mutta yritimme mieheni kanssa että olisimme ottaneet lääkkeet kun tiedetään miten hän pystyy mun kanssa olemaan kotona.
Se ei niille käynyt, se oli otettava heti ja järjestettävä joku seuraamaan vointiani.. :`( Luin lääkkeen sivulta, että se yksinään ei välttämättä keskeytä raskautta, mutta sikiön kasvua tarkkailtava.. Elin toivossa, kunnes äsken alkoi supistuskivut ja tihkuttamaan verta... :`(
Kun käytiin siellä np-ultrassa kätilö etsi sikiötä n. minuutin ajan ja lääkäri jos sitäkään.. Esikoistani etsittiin pitkän aikaa ennenkun se löydettiin.... Mua niiiiin syö tämä asia,, vit*ttaa ja sattuu. Miks menin niin shokkiin että en pystynyt sanomaan mitään, miks nielasin sen lääkkeen.. Mitäs jos ne ei vaan nähnyt sitä ja viimestelin k.menon itse? En pysty olla miettimättä, mitä jos? Sattuu ihan per**leesti....  En tiedä kuinka tästä voi selvitä, kun kokolattiamatto vedetään jalkojen alta... Ja tosiaan kun aikaisempia keskenmenoja on takana, niin uskon että tunnistaisin sellaisen tullessa... Mutta kiitos tosiaan kaille teille vastanneille ja mikäli jos tekstini kuulostaa kiukkuiselle, niin se ei missään nimessään ole kohdistettu teihin.. :)
 
Voi ei, ihan kamalaa. Kauheesti voimia ja jaksamisia. Nyt ei varmaan millään enää tiedä, mikä tilanne lopulta oli. Toivottavasti saat itsesi kasaan ja ajatukset järjesteltyä jotenkin. Sinun syy tämä ei joka tapauksessa ollut, oli lähtötilanne sitten mikä tahansa... Jos se nyt mitään lohduttaa.
 
Täytyy kyllä sanoa, että toimivat siellä polilla edesvastuuttomasti, hutiloiden. Mikä kiire oli siinä ottaa ne tyhjennyslääkkeet, eikö olisi ollut ensin lisätutkimukset paikallaan, verestä hcg jne. Olen todella pahoillani puolestasi. Koita nähdä tulevaisuuteen jäämättä liikaa paikoilleen miettimään "entä jos kuitenkin"- mielellä, siinä tulee hulluksi. Päästä irti, vaikka tiedän että helpompi sanoa kuin toteuttaa....Voimahaleja sinulle <3
 
Kiitos teille vastanneille. <3
Mä sain aikaiseksi soitettua neuvolaan ja peruttua sieltä seuraavan aikani..
Mutta varasin myös itselleni lääkäri ajan ja toivn että hän pystyy selittää mulle, miksi juuri näin toimittiin ym. Multahan tuli myös paljon enemmän "tavaraa" ulos kuin piti ja kun soitin synnärille ja kysyin mitä tää on, niin vastaus oli että ; "ihan normaalia, se on vaan istukka josta lähtee napanuora sikiöpussiin missä kuollut sikiö on.."
Mullahan ei pitänyt olla kuin tyhjä kohtu joka on laajentunut ja istukka..
Sen kun ilmasin tuli kyseiselle hoitajalle hätä. Piiiitkän saivertelun jälkeen kertoi että oli tyhjä raskauspussi.. mutta miten tyhjä raskauspussi voi olla kiinteä/kova?
Onneksi mulla on se lääkäri aika varattu, niin saa selittää kyllä kaiken ja enemmänkin, että pääsen tästä asiasta johonkin suuntaan..  Mä en toivoisi tätä tuskaa kenellekkään, enkä tiedä miten pääsen yli, mutta onneksi mulla on ihana mies joka tukee ja ketä itse yritän viimesillä voimilla tukea..  ja onneksi meille on suotu edes 1, erittäin ihana lapsi <3

Mä toivotan teille odottaville onnea! <3 Ei pidä pelättävä tulevaa, nauttikaa siis jokaisesta hetkestänne ja siitä masuasukistanne kaikin voimin. <3

 
Kiitos MintsM, todella paljon voimia sinulle, olen todella pahoilla puolestasi.

Toivottavasti saat selvyyden asiaan. Muistathan, että mahdollisesta hoitovirheestä voit aina kannella, vaikka se onkin nyt laiha lohtu.

http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/kantelu
 
 
sen keskeytys lääkkeen jälkeen on ihan tarkotuksella et se on otettava kotona ei se siirtäminen sitä auta enään päin vastoin pahentaa. itekkin siirsin sitä mukamas et jos ei oiskaan menny kesken siitä ekasta lääkkeestä mut ku alka verinen vuoto lopulta ni ei sitten loppunutkaan vaan menin 2tunnissa niin heikkoon kuntoon runsaan vuodon takia et jouduin kiireellisenä kaavintaan et vuoto rauhoittui ja sit jouduin pyytää lisää verta et jaksoin taas pysyä pystyssä omin voimin.
jaksamisia sinulle ja perheellesi.
 
Takaisin
Top