vitskut

Oonkohan miekin sit sille allerginen. Kävi kans kutittaa kurkkua, mut ei kyl pahasti. Minä oon kans siitepölyille mm koivun siitepölylle allerginen. Tuossa ei mahtanut paljoa macaa olla, mut varmaan ihan suosiolla jätän välistä..
 
mannikka, aivan hyvin mahdollista että olet. Mitäpä sitä turhaan itseään kiduttamaan, kun ilmankin selviää :grin Ja ei siinä mahikset paljoa parane, kun makuukamarissa meno hiljenee, jos ei pysty hengittämään ja on käsittämättömän huono olo.:wtf: :grin
 
Juu eipä ollutkaan tarkotus testata macaa, vaan lähinnä jotain proteiinipirtelöä :D jospa ukkeli söis paketin loppuu..
Joskus harkitsin sen maca-pussin ostamista, onneks en ostanu ja jää kyllä varmasti kauppaan..
 
Ukkelille vaan se paketti :wink Maca lisää etenkin miehillä haluja, samoin raakakaakao eli ei se teillä hukkaan mene :grin
 
Ai niinkö! No enhän minä sit sille uskalla syöttää :eek: :D
 
Muokattu viimeksi:
Macaa en meillekään uskalla kotiin kantaa, kun ollaan molemmat allergisia koivulle (tosin tänäkesänä ei kumpikaan ole allergialääkkeitä syönyt, paitsi mie keväällä krooniseen flunssaan lääkärin kehotuksesta). Mutta tuo raakakaakao alkoi kiinnostamaan :P täytyy varmaan ensiviikolla käydä punnitse&säästässä shoppailemassa :wink
 
Muuten, lipstikka on kans haluja lisäävää.. Siitä voi uuttaa teetä tai ihan vaan mausteena käyttää. :wink
 
Juuuhuuu taidanpä lähteä kunnon ostoksille ensviikolla jos tilin saldo antaa myöden :P
Kiitos mannikka vinkistä! :)
 
Tää nyt on vähän huono vinkki näin syksyllä, mut lipstikkaa on helppo kasvattaa ite ja ainakin maahan istutettuna on monivuotinen.. Oon aikoinaan käyttäny enemminki (mausteena), koska on hyvän makusta. En oo nyt uskaltanu käyttää.. Tosin ehkä ihan mielenkiintosta ois kokeilla kuin käy :p
 
Muokattu viimeksi:
Mannikka, onko lipstikka helppohoitoinen? Ensinnäkin siksi, koska saan tapettua melkeen muovikukatki, kaktukset on ainoot mitkä säilyy :D ja siks, ku reissataan aika paljon (toki jos tulee vauva, ni tuskin niin paljoa enää) :)
Eli jos se jossain kukkaruukussa elää ja sen voi kesällä reissuun lähtiessä jättää vaan maahan (ett saa maasta kosteutta jne) niin sitten kuullostaa kyllä hyvältä! :) ja öö onks se helppo kasvattaa siemenistä, vai pitäiskö jostain saada joku valmis varsi ja istuttaa se?
Tästähän tulikin nyt oikee kasvillisuuspalsta, mut tokkopa tuo haittaa :P
 
Nennaa, miun vanhemmilla lipstikka kasvaa pihalla ja ei oo mitään hoitoa vaatinut :) itellä on joskus ollut ämpärissä partsilla ja pysynyt hengissä ja minä tapan ne kaktuksetkin aina :D kannattaa varmaan ostaa taimi, kun näköjään kestää vuosia kasvattaa siemenestä asti.. http://www.viherpiha.fi/kasvimaa-ja-hyotykasvit/lipstikan-kasvatus
 
Tosta lipstikasta oon kuullu, että sitä syötetään lehmille kiiman aikaan :grin Ja kuulemma ennen vanhaan ollut myös yleinen lahja äidiltä tyttärelle avio-onnea tuomaan :wink En tiedä mitä se sitten kertoo, kun olen 2 kertaa yrittänyt istuttaa sitä taimesta (eka tuli anopilta, toinen mun äidiltä) ja kumpikin taimi otti ja kuoli :grin
 
Jahaaa, viherpeukalo-Larissa saa tapettua ne eli taidan ainki toistaseks jättää välistä :D
Jännä tarina niillä muuten, vai on avio-onni rehusta kiinni :P eivaan, enköhän kokeile enskesänä jos ei plussaa oo siihen mennessä kuulunu :)
 
Eipä toi hoito liian vaikealta kyllä kuullostanut, Larissa on vaan hoivaillut ja laulellut liian paljon niille :P
 
Nyt saitte mutkin innostumaan tosta lipstikasta! :) Suunnittelen täällä jo ensi kesäksi hyötykasvimaata. Ja siis minä en jaksa edes yhdestä pienes kukkamaasta rikkaruohoja nyppiä. :D
 
Nennaa, repeilen täällä sun lohkaisuille :hilarious: :grin Mutta on tämä ihan oikeasti vähän noloa, että mulla kasvaa pihalla maissit, vesimelonit, munakoisot sun muut, mutta lipstikka ei vaan onnistu :grin Nooo, laitan ensi kesänä ehkä sitten siemenistä vaikka menisikin vuosia, että sitä saa käyttöön asti :grin
 
Oon niin lahopää, et pakko nyt vielä kysästä. Ja löytyypä sit jostain. Mutta, oliko jotain mitä voi popsia, joka saattas aikastaa ovista?
 
Mannikka, toivottavasti en puhu ihan puuta heinää, mut muistelisin ett jollain oli gelee aikaistanu ovista..? Ja vehnänalkioöljy pidentäny lutista :)

Muoks. kirjotusvirheet pois
 
Nennaa nyt kun mainihit niin kuulostaa tutulta :) oonki tässäkin kierrossa popsinu geleitä, saa nähä tapahtuuko mtn. Viime kierrossa ovis oli viikon myöhässä normaalista. Sillon kyllä söin myös geleetä..
 
Takaisin
Top