Vitamiinien puutostako?

  • Ketjun aloittaja pian kalju?
  • Aloituspäivämäärä
P

pian kalju?

Vieras
Olen parikymppinen terve ja normaalipainoinen nainen. Jo pidemmän aikaa olen pähkäillyt hauraiden kynsien ja tukottain tippuvien hiusten kanssa.

Kynnet lohkeilevat ja kuoriutuvat kerroksittain pois ja ovat lisäksi erittäin taipuisia, eli ei tarvitse painaa kynttä melkein yhtään, että pidemmät niistä joustavat.

Hiukset, niitä lähtee suhteellisen suurina tuppoina ja putoaa myös itsekseen ilman niihin koskemista. Tämän takia joka paikka missä oleskelen on hetkessä täynnä karvoja.
Nyt ongelmaan on astunut mukaan myös halkeilevat suupielet.

Voiko kyseessä olla jonkun/joidenkin vitamiinien puutos? Toivottavasti joku osaisi edes vähän neuvoa. :)
 
Kyllä kyse saattaa olla vitamiinin puutoksesta mutta suosittelisin kääntymään lääkärin puoleen. Tarvittaessa voi selvittää asiaa labrakokeilla.
 
Halkeilevat suupielet on muistaakseni B-vitamiinin puutosoire, ja hiusten lähtö ja hauraat kynnet taas kalsiumin puute. Eli jotain ravinnelisää varmaan kannattaisi harkita. Mutta kannattaa silti varmaan vielä lääkärin puoleenkin kääntyä :)
 
Muokattu viimeksi:
Halkeilevat suupielet oli mun ongelma aiemmin, nykyisin lisävitamiinit käytössä joten ei haittaa enää.Ja siis johtui riboflaviinin ja B12 vitamiinin puutteesta.
 
Takaisin
Top