Virtsaumpi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ginessa

Kommentoinnin ninja
Onko kellään ollut tälläistä,vai olenko ainoa?[:(][:o]
Lukuisia 17 vuoden virtsatulehdus settejä,monta vuodessa...
Että nyt pääsi näin käymään että tälläsen kivan sain alkavaksi viimeviikolla..[&:]

Lauantaina katetroitiin 1750 millilitraa päivystyksessä
Helpotti,sain virtsis lääkkeet,viime yön palelin/hikoilin pisu ei tullut ja pikkunen kuumekin rienaa...
Ei siis ollut parantunut olo,vaan läxin selvittämään asioita.

Tulin tossa jus päivän terveyskeskus,sairaala reissuilta,aamulla lähettiiin ja iltapäivällä oltiin takasin...
Mulla on virtsaumpi ja se ehkä? johtuu siitä tulehduksesta kait..eli pissaa ei tuu ku ponnistamalla vähäsen.
Montakymmentä minuuttia kestävät vessaponnistukset ei oo herkkua[&:]
Ei kivaa varsinkaan kun heilun kotona nyt kestokatetrin kanssa jotta saan rakon pidettyä tyhjänä. JA että se palautuisi normaaliin kokoonsa.
Keskiviikkona ottavat pois ja jos ei pissaaminen onnistu vieläkään-> urologille ovat kirjoittaneet kättäriltä lähetteen valmiiksi.VOI JEE
Onhan toki kohtukin laskeutunut,3 ison lapsen jäljiltä sekä iän tietty...että kaitpa sekin vaikuttanee tähän.
Kävin myös virtsarakon ultrassa ja siellä elimet oli kunnossa....

Ai että tätä onnea...yritän vaan pysyy rauhallisena ja sinnitellä vaikka tekis mieli kirkua...

Siellä se pikkunenkin lillutteli lapsivedessään, varmaan tuon tietämättömänä äitinsä tuskista.
Kaikkeen sitä joutuukin..

Noniin,kävin eilen saamassa urologilta opit miten itse katetroidaan.
Viikon vähän päälle, mulla toi kestokatetri roikkuikin tossa matkassa.[>:]
Jotain mä saan itsekseenkin tulemaan mutta täytyy kuitenkin  katetroida...sepä onkin pikkasen kivuliasta ja sanoisinko toisinaan verekästä toimintaa[&:]
Pikkusen stressiä joo asian tiimoilta....
Kattoo nyt miten lähtee pyörimään tää show.
Ei ihan normaali raskaus kun on aika ---v.mäinen riesa niskassa[:o]

Siltikin yritän olla rauhallisin mielin tän ongelman kanssa,helppoa se ei ole....

auts, kuulostaa kyllä inhottavalta vaivalta... Joudutko koko raskauden ajan käyttämään katetria, vai voiko vaiva parantua raskauden aikana?

Jotkut joutuu käyttämään kertakatetrointia n.3-4 tunnin välein,en sitten tiedä,mutta varmasti on tapauksia joissa koko raskaudenkin ajan.[>:]
Mulla on nyt kaikenkaikkiaan 3 viikon ajan ollu tää ja oon nyt sitten katetroinu itse toista päivää..

MUTTA,nyt (en vielä nuolaise) mutta tuntuu että pikkusen lähtee sujumaan toi omakin pissaaminen pikkusen sujuu,eli kertonee siitä että kohtu on pikkuisen noussut?? ja virsarakko supistelee paremmin kun on päässyt viikon katetrin roikkumisen mukana palautumaan omaan kokoonsa.
Hiljalleen katselen...
Mutta esim edellisessä raskaudessa oli  todella vaikeeta loppuraskaudesta pissata ja synnytyksessä multa katetroitiin litran verran pois,jotta pääsin  jatkamaan hommia[;)]
Plaah [>:]

Kaikesta huolimatta onnellinen raskaudesta,mutta tämä taitaa olla se viimeinen!![;)]
Vaikka eihän sitä koskaan tiedä... [;)]

Hah, vai viimeiseni?emoticon
No ei kyllä...ja virtsaumpi jälleen tuloillaan ...
Tiesin kyllä mitä tilaan,mutta nyt tämä on se viimeinen  waweli ;)

Voi ginessa! Tsemppiä hei, kuulostaa tosi, TOSI inhottavalta.
Musta itestäni oli jo se ihan kamalaa, kun synnytyksessä en pystynyt itse pissaamaan ilman katetria ja hoitsut laittoivat katetrin ku kerkesivät..
Ja siä siellä joudut noin kovasti kitumaan ja säätämään katetrin kanssa :/

Takaisin