Vinkkejä ristiäislahjaksi?

Inkivääri

Näppärä viestien naputtelija
Heippa!
Ollaan menossa kaverin lapsen ristiäisiin ja haluaisimme ostaa lahjaksi jotain sellaista kivaa, joka mielellään olisi pidempikäyttöistä kuin esim. lelut ja vaatteet. Onko teillä antaa hyviä vinkkejä? Olisi kiva kuulla onnistuneista ristiäislahjoista. :)

Mä itse hankkisin jotain sellaista mitä voisi kantaa mukana läpi elämän.. korun, valokuvakehyksen tms... joku missä olisi lapsen nimi (jos se on tiedossa) vois olla kiva myös. Voihan sen myöhemmin kaivertaa/kirjoa/maalata tms.

Meidän muksu ei ole saanut mitään ristiäislahjaksi kun me ei järjestettykään sellaisia mutta olisin toivonut lahjaksi jotain "ikuista" ja vähän speciaalimpaa, rahakin ihan jees. Mä en oikein ymmärrä että ristiäislahjaksi annetaan leluja...

Meillä muksu sai vatsassa ollessaan joululahjaksi semmoisen "hienomman" muumilusikan mikä tule yhden kappaleen paketissa. Tykkäsin. Yleisesti muumimukit ja lautaset vois olla kiva keräilyjuttu mitä vaikka sitten aina juhlapäivinä vois jatkaa saman sarjan tuotteella!

Tulipas pitkä sepostus ;)

Arabian muumi-astiasto on kiva, samoin esim. Pentikin keraamiset lastenlautaset, jotka eivät oo kovin kalliitakaan. Meidän tyttö sai myös Pentikin virkatun peitteen, jolla on ollut kovasti käyttöä. 

Pidempikestoinen lahja voisi olla myös joku klassikko-kirja, kuten Astrid Lindgrenin Veljeni Leijonamieli, A. Saint-Exuperyn Pikku Prinssi, Kirsi Kunnaksen Tiitiäisen Satupuu tms. Kirjathan jäävät aina muistoksi ja niitä voi lukea pitkään. 

Voisin lämpimästi suositella myös laadukasta lastenmusiikkia, kuten Paukkumaissin Popcornitorni-levyä. Sen mukana tykkää jammailla vanhemmatkin. 

Riippuu paljon tietysti käytettävissä olevasta rahastakin mitä voi ostaa... Hieman kalliimpi juttu on esim. Barbapapa-yölamppu, jonka saa irti jalustastaan ja sen voi ottaa sänkyyn viereen esim. yöllä imettäessä, sillä se ei kuumene. Latautuu siis jalustassaan päivisin... Itse ostettiin sellainen tytölle alussa ja on ollut kovassa käytössä. Sitähän voi sitten isompana käyttää yövalona jos pimeässä möröt alkavat pelottaa. Maksoi tosin 45e.

No tässäpä tulikin vinkkejä kerrakseen... Toivottavasti oli jotain iloa :-)

Ihan loistavia vinkkejä! :) Meen varmaan ke tai pe shoppailemaan, luulen, että joku astia tai kirja voisi olla meiän juttu, mutta katsotaan, mihin ihastun. :) Kiitos vastauksista molemmille!

Moikka!

Meillä oli muutama viikko sitten ristiäiset ja mä sanoin porukoille kun kysyivät mitä haluan lahjaksi, että kosteuspyyhkeitä, disflatyliä, d-tippoja ja vaippoja! :D Kummeilta sitten sai sellaiset pysyvämmät jutut :)

Noi on kuitenkii sellasia juttuja mitä pitää ostaa jokatapauksessa, niin helpottaa arkea kummasti ku ei tarvii olla raijaamassa niitä kaupasta ja apteekista :)

Mielipide asia tämäkin tietysti!:)

Mä päädyin ostamaan Arabian lentävät muumit-lasten astiaston. :) Mä ainakin tykkäsin, toivottavasti myös lahjan saaja. Kiitos vinkeistä. :)

Takaisin