Vinkkejä pahoinvointiin

Muistan lukeneeni jostain uudesta tutkimuksesta, jossa raskauspahoinvointi yhdistettiin mataliin ferritiinitasoihin? Ainakin Start living your best life blogin Elisa on puhunut siitä, sairastaessaan hyperemeesin.
 
Ekassa raskaudessa vesimeloni auttoi pahaan oloon. Sitä tulikin syötyä useamman kk ajan. Nyt tuntuu siltä, että pahinta on jos jää ns sisälle koko päiväksi. Pieni happihyppely auttaa välillä. Lisäksi mehukeitto on auttanut vähän huimaukseen / etovaan oloon.
 
Pakko tulla heti kertomaan vinkistä, joka toimi ainakin minulla. En muista luinko täältä, että vihreä tee voi auttaa pahoinvointiin. Tänä aamuna join ja oli eka aamu pariin viikkoon, että ei kuvottanut aamulla, kun ajoin töihin! :joyful:
 
Apteekin työntekijä kertoi että foolihappo auttaa pahoinvointiin kun kävin hakemassa raskausvitamiinipurkin. En tiedä yhtään auttaako sitten oikeesti.

Mulla pahoinvointiin on tähän mennessä auttanu jääkaappikylmat mandariinit. :)
 
Apteekin työntekijä kertoi että foolihappo auttaa pahoinvointiin kun kävin hakemassa raskausvitamiinipurkin. En tiedä yhtään auttaako sitten oikeesti.

Mulla pahoinvointiin on tähän mennessä auttanu jääkaappikylmat mandariinit. :)

Foolihappoahan tulee raskaana ollessa syödä ja mieluusti reilusti ennen raskaaksi tuloa. Estää jotain kehityshäiriötä.

Itse olen kuullut että B6 vitamiini auttaisi pahoinvointiin. Edellisessä tuntui auttavan, nyt taas pahentaa.

Juon päivittäin vihreää teetä 1-3kuppia, mutta kyllä silti pahoinvointi vaivaa turhan vahvana. En tosin tiedä olisiko vieläkin pahempi ilman..
 
Minulla ei missään vaiheessa ihan kauhean pahaa yökötystä ole onneksi ollut, mutta tasaisen inhottavaa suurimman osan päivästä. Oma lemppari on SanPellegrinon tölkit, missä kivennäisvettä ja eri makuja sitrusmehuja. Erityisesti veriappelsiini on ihanaa, juuri sopivan raikasta ja ihan vähän makeaa. Nämä on kyllä inhottavan arvokkaita, mutta tässä tilanteessa ihan sama. :p
 
Säännöllinen syöminen auttaa ja kaikki helposti sulava ruoka. Oon huomannu, että ruuasta tulee nyt helposti ähky ja sitten paha olo. Joten mun vinkki ois, ettei syö mitään raskasta.
Naposteluun paloiteltu tuore mango on tällä hetkellä parasta! Ja mulla kulkee mukana laukussa kuivattuja luumuja ja pähkinöitä, joita pari syömällä pahin olo aina helpottaa. Ollu myös yöpalana tarvittaessa. Välipalan ei tarvii olla itsellä iso, saattaa esim. se yksi kuivattu luumu auttaa tai mandariini.
Muutenhan tää on ollu aika haastavaa kun mikään ei maistu. Mutta nyt pahin etova olo on ainakin toistaiseksi väistynyt.
Tsemppiä kaikille, itse ehkä ajattelen, että alussa pitää olla itselle armollinen ja syödä sitä mitä saa alas. Keskiraskaudessa on varmaan helpompaa sit keskittyä esim ravintoarvoihin. Minua ainakin neuvolassa lohdutettiin, että pitää vaan syödä sitä, mikä nyt alas menee.
 
Takaisin
Top