Vinkkejä pahoinvointiin

Kira3

Satasella mukana keskusteluissa
Syyskuiset 2021
Tänään (5+6) alkoi kunnolla ellotus ja ällötys ja se etova olo on jatkunut ihan koko päivän, melkeinpä vain vahvistuen iltaa kohti.
Sen ajan kun edes jotain pystyy syömään ja pienen hetken syönnin jälkeen olo on ollut aavistuksen helpompi, mutta illalla ainoa mikä tuntui edes hetkellisesti helpottavan oloa oli jäisten mansikoiden imeskely.

Joko muilla on pahoinvointia ja onko löytynyt omia vinkkejä sen helpottamiseen?
 
Tänään (5+6) alkoi kunnolla ellotus ja ällötys ja se etova olo on jatkunut ihan koko päivän, melkeinpä vain vahvistuen iltaa kohti.
Sen ajan kun edes jotain pystyy syömään ja pienen hetken syönnin jälkeen olo on ollut aavistuksen helpompi, mutta illalla ainoa mikä tuntui edes hetkellisesti helpottavan oloa oli jäisten mansikoiden imeskely.

Joko muilla on pahoinvointia ja onko löytynyt omia vinkkejä sen helpottamiseen?

Jaksamista! Esikoista odottaessa juurikin vähän väliä pienten raikkaiden suupalojen syöminen oli ainoa, mikä auttoi. Lisäksi riittävä lepo.

Olin viimeksi onnekas eikä pahoinvointia kestänyt kuin n. viikot 6-10. Toivottavasti kukaan täällä ei joudu koko raskautta kärsimään voimakkaasta pahoinvoinnista tai esim. hyperemeesistä.
 
Pieniä annoksia jotain mikä menee alas tasaisin väliajoin, vaikka parin tunnin välein.
Noin mua ohjeistettiin puhelimessa. Ja kyllähän mä sen tiesin, mutta vaikea toteuttaa kun lähes kaikki oksettaa. Ja kun pitäishän siinä ruuassa olla vähän energiaakin, ei oikein onnistu eläminen pelkillä mandariineilla, menee voimat aivan nolliin.
Toivon, että tää tästä helpottaa.
 
Onko kukaan kokeillut pahoinvointiranneketta? Olisko siitä apua myös raskauspahoinvointiin?
 
Serkku vinkkasi akupunktiosta saaneensa todella hyvän avun raskaudessaan pahoinvointiin! :)
 
Olen huomannut, että Piltin ja Semperin pussisoseet (sellaiset missä on korkki ja ns. pilli) on näppäriä pitää yöpöydällä. Siitä saa jo sängyssä pienen energialisän ettei ihan tyhjällä vatsalla tarvitse nousta. ...ja mun on ollut pakko imeskellä sellainen keskellä yötäkin tai huono olo pitää hereillä.
 
Olen huomannut, että Piltin ja Semperin pussisoseet (sellaiset missä on korkki ja ns. pilli) on näppäriä pitää yöpöydällä. Siitä saa jo sängyssä pienen energialisän ettei ihan tyhjällä vatsalla tarvitse nousta. ...ja mun on ollut pakko imeskellä sellainen keskellä yötäkin tai huono olo pitää hereillä.

Pitääkin ostaa noita kotiinkin.
Mulla on ollut niitä aprikoosipuuroja usein eväänä, jospa vaikka niitä ja muita pussisoseita viljelisi taas pitkin kämppää ja laukkuja :grin
En tajua miks en ole aikaisemmin tajunnut pitää tollasia yöpöydällä, vaikka usein yöllä oon herännyt siihen, että on nälkä. Mut jospa tästä eteenpäin sit!
 
Olen koittanut ylläpitää sitä että söisin pieniä annoksia vähän väliä. Jos niin ei tee, on kurniva nälkä ja kuvottava olo.
Tänään ihan mielenkiinnosta kirjasin ylös kaikki syöntikerrat ja niitä tuli yhteensä 18! :nailbiting: Ja kun koitin laskea päivän kalorit niin sain n. 3000kcal (normaalikulutus on 1700 luokkaa) :nailbiting::nailbiting:
Ei näin voi jatkaa. Mutta millä pidetään pohjaton nälkä ja kuvotus loitolla? :sad001
 
Olen koittanut ylläpitää sitä että söisin pieniä annoksia vähän väliä. Jos niin ei tee, on kurniva nälkä ja kuvottava olo.
Tänään ihan mielenkiinnosta kirjasin ylös kaikki syöntikerrat ja niitä tuli yhteensä 18! :nailbiting: Ja kun koitin laskea päivän kalorit niin sain n. 3000kcal (normaalikulutus on 1700 luokkaa) :nailbiting::nailbiting:
Ei näin voi jatkaa. Mutta millä pidetään pohjaton nälkä ja kuvotus loitolla? :sad001

Vähän tylsä vastaus, mutta kannattaa koittaa varmistaa että suurin osa näistä pienistä syöntikerroista on mahdollisimman tervettä ja vähäkalorista jottei nuo liikakalorit mahdottomiksi kasva. Toinen voisi olla että yrittää syödä ne ns normaalit ateriat ja päälle sopivasti pieniä välipaloja jotta syöntikerrat olisi ehkä 6-8/vrk tuo 18 sijaan.

Itsellä ei ekassa raskaudessa tuntunut oikein mikään auttavan kuvotukseen ja huonoon oloon ja tuli syötyä kertoina normaalit mutta sitten annokset oli alle puolet normaalista jolloin laihduin alkuun suht reippaasti. Ja kaikkea siis tuli kokeiltua että syö useasti tai harvemmin ja enemmän mutta jotenkin tuo ns normaali ruokarytmi pienempinä annoksina oli ehkä vähiten huono itselle
 
Oon kans ite miettiny, että mikä olis mahdollisimman terveellistä välinaposteltavaa? Pakko syödä nykyään useemmin, muuten aivan jäätävä olo. Mutta en oo vielä keksiny mikä olis mahdollisimman hyvä syötävä. Klementtiinit uppoo onneks hedelmistä, mut ei oikeen mikään muu... Tekis mieli vaan kaikkee suolasta :arghh:
 
Mä oon nyt syönyt välillä pari kolme mantelia. Se ainakin toistaiseksi auttanut. Viime raskaudessa mulla oli tuota pahoinvointia iltaisin ja öisin niin siihen ei kyl oikein auttanut mikään.
 
Oon kans ite miettiny, että mikä olis mahdollisimman terveellistä välinaposteltavaa? Pakko syödä nykyään useemmin, muuten aivan jäätävä olo. Mutta en oo vielä keksiny mikä olis mahdollisimman hyvä syötävä. Klementtiinit uppoo onneks hedelmistä, mut ei oikeen mikään muu... Tekis mieli vaan kaikkee suolasta :arghh:

Kaippa kaikki noi kasvis, hedelmä ja marja osastot on lähtökohtaisesti Ok.

Muistui juuri mieleen että esim kirsikkatomaatit oli hyviä naposteltavia ja samaten myös mansikat kesällä (lompakko kiitti).. Myös varmaan maitotuotteista rahka ja raejuusto sieltä terveellisemmästä päästä, mutta noissakin pitää ne pastöroidut vaan ottaa.
 
Oon kans ite miettiny, että mikä olis mahdollisimman terveellistä välinaposteltavaa? Pakko syödä nykyään useemmin, muuten aivan jäätävä olo. Mutta en oo vielä keksiny mikä olis mahdollisimman hyvä syötävä. Klementtiinit uppoo onneks hedelmistä, mut ei oikeen mikään muu... Tekis mieli vaan kaikkee suolasta :arghh:

Mites ne pussisoseet(smoothiet/puurot) tai itse tehdyt smoothiet? Tai sit pähkinät/mantelit?
Riisikakut/maissikakut/linssikakut?
 
Mä oon vedellyt just noita Piltin ja Semperin pussisoseita pahimpaan oloon. Ja naposteluporkkanat on myös kovalla kulutuksella. Itsellä pahenee huonovointisuus iltaa kohti ja yöllä yököttää välittömästi jos ei saa syötyä jotain. Ja välillä tuntuu että pelkkä naposteluporkkanan pitkäkestoinen pureskelu auttaa siihen kuvotukseen. Mietinkin että olisko jostain sitkeästä pureskeltavasta apua. Onko raskaana oleville naisille omia puruluita? :grin
 
Tämä nyt ei hirveästi auta terveellisyyteen, mutta itsellä auttoi suolakeksit parhaiten edellisessä raskaudessa pahaan pahoinvointiin. Tuc keksejä oli käsilaukussa pahanolon varalle, jos tuli yllättäen:grin Ja juurikin pienet ja tiheät syömiset. Normaalikokoiset annokset tai pitkä väli syömisten välillä teki olon tosi hankalaksi.
 
Täällä myös etovaa oloa aamusta iltaan. Yöllä en ainakaan vielä oo huonoon oloon herännyt. Mutta muuten ainostaan syönnin ajan on kohtuu hyvä olo. Minä en voi allergioiden vuoksi syödä mitään tuoreita hedelmiä, joten terveelliset naposteltavat on aika vähissä. Kurkkua ja salaatinlehteä menee paljon. Tykkään myös syödä maustamatonta jogurttia jäisten marjojen tai rusinoiden kera. Mulla tekis kans mieli suolaista, esim. suolatikkuja ja sipsejä. Toistaiseksi vielä pystyny hillitsemään suolaiset mieliteot..
 
Minullakin pahoinvointiin auttaa ainoastaan syöminen. Yritän syödä terveellisestikin, mut varsinkin iltasin on vaatinut pizzaa :grin et saa huonon olon pois ja pääsee nukkumaan.

Mies nukkunut monta yötä kuopuksen kanssa, joka herää usein yöllä. Jos itse herään niin pahoinvoinnin vuoksi käytävä syömässä, muuten ei uni tule uudestaan.
 
Minullakin pahoinvointiin auttaa ainoastaan syöminen. Yritän syödä terveellisestikin, mut varsinkin iltasin on vaatinut pizzaa :grin et saa huonon olon pois ja pääsee nukkumaan.

Mies nukkunut monta yötä kuopuksen kanssa, joka herää usein yöllä. Jos itse herään niin pahoinvoinnin vuoksi käytävä syömässä, muuten ei uni tule uudestaan.

Mäkin oon huomannu et jos yöllä herää, tulee huono olo ja pitää syödä. Ei tuu pahoinvointia, mut semmonen ikävä, äklö olo ja maha kurnii tosi lujaa. Meillä on 4kk ikäinen koiranpentu, jonka pitää päästä vielä kerran yössä pissalle. Vuorotellaan miehen kans kumpi päästää takapihalle, eli joka toinen yö tulee melkein käytyä jääkaapilla :wacky:
 
Mites ne pussisoseet(smoothiet/puurot) tai itse tehdyt smoothiet? Tai sit pähkinät/mantelit?
Riisikakut/maissikakut/linssikakut?
Kiitos vinkeistä! Tästä nappaan itelleni riisikakut testiin :)

Kaikki muut ehdotetut ainakin näin mielikuvissa ällöttää, ei oo helppoa ei :hilarious:

Naposteluporkkanat oli esikoisen raskaudessa pelastus, niitä vois ees testata.

Nyt nimittäin ällöttää ne klementtiinitkin :rolleyes:
 
B6 vitamiini.

Siitä on jotain näyttöä olemassa että auttaisi pahoinvointiin ja itselläkin ehkä jonkin verran. Tuota vaan saa hieman metsästää kissojen ja koirien kanssa eri apteekeista, mutta löytyy myös valmistetta missä on pelkästään tuota B6.
 
Takaisin
Top