Vinkkejä hyviä syntymäpäivä lahjoja 2-vuotiaalle

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Meidän esikoinen täyttää pian 2 vuotta ja sukulaiset on alkaneet kyselemään neidin lahjatoiveita. Mulla pää lyö yksinkertaisesti ihan tyhjää, sillä mitään akuuttia tarvetta ei oo oikeestaan millekkään. Esim. leluja meillä on älyttömän paljon, joten niitä en toivo tytölle lahjaksi ollenkaan. Ja sama koskee myös sisä-ja ulkovaatteita. Ainoa asia mikä tuli itselle mieleen on lasten cd-levyt, vaikka niitäkin meillä on jo pari kappaletta. Haluaisin siis kuulla siis teidän taaperot on saaneet 2-vuotis lahjaksi? :)
 
Piirrustus- ja maalaustarvikkeet ovat olleet hyviä, kirjat, pelit, palapelit, lahjakortti esim hoploppiin tai muuhun lähellä olevaan leikkipaikkaan olivat meillä suosiossa. :)
 
Jos paikat ei tursuile jo niitäkin niin muovailuvaha ja askartelutarvikkeet voisi myös olla kivoja. :)
 
Potkupyörä, lumikola/lapio, pulkka, sukset (sataako ulkona lunta juuri nyt...) uima-asu (UV-suoja). Naamiaisasu - ensi vuoden aikana viimeistään tulee kiinnostusta Frozeniin tai muuhun vastaavaan. Heijastin-liivit hauskoilla kuvioilla pimeneviin päiviin - törmäsin tosi makeaan ritari heijastinliiviin. Taskulamppu (vesitiivis niin on hauskoja kylpyhetkiä).
 
Jo 2 -vuotiaille on helppoja ja opettavaisia pelejä, ja niistä on pitkään iloakin, kun vaikeusastetta voi sitten lisätä taitojen karttuessa. Ainakin meillä on olleet suosiossa 2-vuotiaalla.
Mites kirjat, innostuuko niistä? Niitäkin kun on laidasta laitaan, satukirjoja vahempien luettavaksi lapselle jos lapsi tykkää enemmän kuunnella, tai sitten vaikka lyhyitä tarinoita sisältäviä kurkistusluukkukirjoja joita lapsi itse voi samalla selata ja katsella kuvia. Mites pottakirjat? Myös pelkät kuvakirjat ilman tarinoita on meillä suosiossa, lapsi voi itse nimetä asioita vanhemman avustuksella ja kartuttaa sanavarastoa samalla.
 
Joku perhanan rumpu tai torvi tms soitin, aina saatu mahdollisimman iso äänine vekotin, toki meillä on ollut aina tapana isommassa piirissä kiusata lasten vanhempia niin hyvässä kuin pahassa :angel4 Talviset ulkolelut alkaa tosin olla ajankohtaisia jossei teillä jo varasto niitä pursua yli?
 
Kiitos teille lahjavinkeistä.:) Me ostettiin meidän tytölle muumitalo, vaikka leluja tytön ei pitänyt saada. Meidän pikkuneiti on vaan tosi kova muumifani ja löysin edullisesti muumitalon, joten päätimme hankkia sen lahjaksi. Sukulaisilta olemme pyytäneet mm
muovailuvahaa, värityskirjoja, kyniä, lasten cd-levyjä ja merinovilla vaatesetin. Saa nähdä millaisia lahjoja meidän neiti saa, sillä me vietämme esikoisemme 2-vuotis synttäreitä nyt tulevana viikonloppuna.:)
 
Meillä on kaksi soivaa laulukirjaa, joita soitetaan päivittäin. Ne ovat siis perinteisiä laulukirjoja, yhdellä sivulla yksi laulu nuotteineen mutta sen saa myös soittamaan laulun säveltä. Ihan mahtavia kun ei kaikkia lauluja heti muista itse :)
 
Takaisin
Top