Vinkkaa sarjoja ja leffoja!

Hyviä vastikään katsottuja sarjoja:
Mare of Easttown (Hbo)
The Undoing (Hbo)

Viimeksi katsottiin loppuun Ozarkin 4. kausi (Netflix) ja nyt kesken Nainen talossa toisella puolen katua kuin nainen ikkunassa (Netflix)

Nyt olen katsonut Netflixistä Inventing Anna, tositapahtumiin perustuva sarja, mutta siis ei dokumentti vaan käsikirjoitettu sarja. Kertoo huijari Anna Delveystä (Sorokin), joka loi itselleen valeidentiteetin rikkaana perijättärenä. On jotenkin tosi koukuttava, vähän jännärityyliin käsikirjoitettu. Toisaalta se Anna hahmo on täysin sietämätön. Jatkuvasti saa ihmetellä, että miten onnistui huijaamaan ihmisiä niin pitkään. Ja miten joku voi lähteä lomalle luxushuvilaan ja kutsua ystävänsä mukaan täysin rahattomana... ei herännyt juuri sympatioita päähenkilöä kohtaan.

Mä nykyään katon harvoin tv:stä mitään, mut nelosella alko vähä aika sitten This Is Us, tosi mielenkiintonen ja hyvä sarja. :)

Netflixistä komediaa Moderni perhe ja How I Met Your Mother (oon varmaan jo neljä kertaa katsonu kaikki kaudet, huippuhyvä sarja!)

Keskustytöt on kans tosi koukuttava sarja.

Sitten oon innostunu kattomaan viikinki-sarjoja, lemppareita on Viikingit ja netflixistä The Last Kingdom. Siinä nyt joitain. :)
Huomasitko että Disney+:lle oli tullut How I Met Your Father, eka kausi? Kerkesin katsoa jo. Se oli tosi saman tyyppinen kuin How I Met Your Mother. Toisaalta siitä puuttuu jotenkin sama särmä ja absurdius mitä tuossa alkuperäisessä oli. Mutta ehkä pääsee vauhtiin vielä.

Huomasitko että Disney+:lle oli tullut How I Met Your Father, eka kausi? Kerkesin katsoa jo. Se oli tosi saman tyyppinen kuin How I Met Your Mother. Toisaalta siitä puuttuu jotenkin sama särmä ja absurdius mitä tuossa alkuperäisessä oli. Mutta ehkä pääsee vauhtiin vielä.
Joo olen huomannu, on ollu tarkoituksena alkaa kattomaan mutta on niin monta muuta sarjaa kesken :No Evil Monkey: Mulla on ollu sarjan trailerista fiilis että tuskin on yhtä hyvä kuin How I Met Your Mother, mutta ehdottomasti aion katsoa :Slightly Smiling Face::thumbs-up:

Discovery+:lta olen katsonut sarjaa Kadonneet. Siinä käydään läpi yksi katoamistapaus per jakso, enimmäkseen omaiset kertoo tapahtuneesta, mutta esim poliisiltakin kommentteja. Tosi mielenkiintoinen ja hyvin tehty sarja, mutta aika raskasta katsottavaa. Tapaukset jäävät mieleen pyörimään.

Netflix: The Girl In the Picture. Kertoo nuoren äidin ja pojan mystisestä kohtalosta. Aika hyytävää sisältöä, heikkohermoisille ei ehkä sopivaa, mutta mielenkiintoinen dokkari toki. Viime yön unet jäivät vähän lyhyiksi tämän takia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Pitkästä aikaa olisi peräti kaksi vuorokautta omaa aikaa, joten niihin iltoihin sopisi kauhu/trilleri/scifi -leffa... (ja:Wine Glass:x5) Harmi vain että meillä on vain TeliaTv ja sielläkin leffat maksaa 4-5 euroa... Mitä Netflix maksaa nykyään? Onko siellä mitään järkevää? Ei kiinnosta manaajat eikä zombiet. Girl in the Picture kuullostaa hyvältä....

Pitkästä aikaa olisi peräti kaksi vuorokautta omaa aikaa, joten niihin iltoihin sopisi kauhu/trilleri/scifi -leffa... (ja:Wine Glass:x5) Harmi vain että meillä on vain TeliaTv ja sielläkin leffat maksaa 4-5 euroa... Mitä Netflix maksaa nykyään? Onko siellä mitään järkevää? Ei kiinnosta manaajat eikä zombiet. Girl in the Picture kuullostaa hyvältä....
En muista paljonko maksaa, mutta itse käytän selailuun aina flixablea 😅 https://fi.flixable.com/ (selkeämpi kuin selailla netflixistä, tai jos ei ole aktiivista tilausta päällä niin tuolta näkee valikoiman silti)
(jos sivusto kuulostaa epäilyttävältä niin sen voi myös googlata eikä mennä linkin kautta, mutta sitten kannattaa tarkistaa että on Suomen flixable. Joskus innostuin oikein leffavalikoimasta, mutta olikin jenkkien Netflix-valikoima näkyvissä 😂)

Tuolla näkee siis disney+, netflix, amazon primen ja HBOn valikoiman. Voi selailla genren, imdb-arvosanan, julkaisuvuoden jne. mukaan.

Aiemmin vastaava palvelu taisi olla allflix tai joku vastaava (vain netflixille). Kun se ostettiin pois, niin tekivät tilalle tuon ja lisäsivät sinne myös muita suoratoistopalveluita. Näkee myös jos leffa/sarja on poistumassa lähiaikoina.

HBO:lla The Great; satiiri Katariina Suuren Venäjästä, uusi Pretty Little Liars ja uusi Gossip Girl. Ja Aikamatkustajan vaimo! On draamaa, mysteerejä, romantiikkaa. Fiiliksestä riippuen.

Areenasta katsoin sarjan Idän ja lännen lapset. Oli niin koukuttava, että piti katsoa niin pian kun pystyi kaikki jaksot. Kertoo Itä- ja Länsi-Saksan viimeisistä ajoista. Kaksostytöt, jotka toinen toisistaan tietämättä ovat kasvaneet Berliinin muurin eri puolilla. Toinen matkustaa idän puolelle työmatkalle ja näkee siellä kaksoissiskonsa.

Bridgerton (netflix)
Inventing Anna (Netflix)
Emily in PAris (Netflix)

Nämä vedin melkein maratonina läpi. Etenkin Bridgerton oli mieluisa ja en malta odottaa uusia kausia.

Katsoin myös Inventing Anna. Se oli pakko katsoa, kun aloitti, vaikka sen katsominen oli välillä kovin epämiellyttävää. Se Anna on täysin sietämätön ihminen sarjassa (varmaan myös oikeasti). Sitä raskaana olevaa toimittajaa kävi jatkuvasti sääliksi. Ja tavallaan ahdisti se jatkuva Annan valehtelu. Ja se täysin hirveä aksentti...

Areenassa on kiinnostavalta kuulostava uutuus Varastettu elämä. Siinä perheen äiti palaa kotiinsa ja sinne onkin muuttamassa toinen perhe.

Primen antimia sarjoista joita ahmin maratonina: The Summer I Turned Pretty (teiniromanssi) ja The Wilds, jossa teinitytöt keskenään autiolla saarella lentokoneen tiputtua.

Viime aikoina katsottuja hyviä sarjoja:
Ivalo (Areena & Viaplay)
Karppi (Netflix)
Kaikki synnit (Viaplay)

En yleensä kotimaisista sarjoista välitä, mutta nämä olivat tosi koukuttavia.

Takaisin