Villakangastakki talviraskauteen?

Rouva W

Kommentoinnin ninja
Huhtikuiset 2021
Huhtikuinen olisi tulossa ja merenrantakaupungissa asutaan niin pitkälle kevättä on myös aika kylmä. Oon nyt tuskastellut talvitakin hankinnassa kun en haluaisi ostaa varsinaista äitiystalvitakkia, koska se on kuitenkin vain tämä yksi talvi. Ja onhan ne kalliitakin! Mietin tässä että onko kukaan käyttänyt vaikka villakangastakkia, esimerkiksi a-linjaista tai jotain, joka on malliltaan aika tilava? Villakangastakista oon haaveillut jo pitkään ja tämä voisi olla mahdollisuus hemmotella itseä sellaisella. Sitä kun kuitenkin voisi sitten jatkossakin käyttää :joyful:
 
Olen käyttänyt A mallista villakangastakkia toukokuista odottaessa, lisäksi kyllä miehen takkeja, kun ei tuo kovin kätevä lapsen kanssa ulkoillessa ollut ja joulukuista odottaessa satunnaisesti myös. Nyt vasta 4. odottaessa ostin vihdoin ensimmäisen ihan oikean äitiystakin :p
 
Mä ostin viime talvena newyorkerista villakangastakin joka oli malliltaan juuri sopiva raskautta ajatellen. Samoja takkeja bongasin rekistä myös toissapäivänä. :) ja en siis ollut raskaana viimetalvena, satuin vain pistämään merkille että olisi täydellinen raskaustakki.
 
Löysin eilen ihanan villakangastakin, joka menee mahan koosta riippumatta päälle. Menee siis hyvin tämän raskauden ja jatkossa myös vaikka ei ole raskaana :happy:
 
Mulla oli viime talvena helmikuista odottaessa kirpparilöytö äitiysvillakangastakki. Ei kuitenkaan ollut paljon käytössä, kun ei kaksi ja puolivuotiaan kanssa ulkoilessa ollutkaan kovin kätevä.
 
Sanoisin, että mitään pidemmän ajan vaateinvestointeja ei kannata tehdä raskaana. Raskausaikana maha kasvaa, ja osa äideistä jää lihavammaksi, osa laihtuu enemmän kuin koskaan ennen, ja jos tekee useamman lapsen, kroppa saattaa paisua tai pienentyä paljonkin. Pienten lasten kanssa joutuu yleensä konttaamaan ja möyrimään lumessa itsekin, joten pitkä takki ei olekaan paras vaihtoehto pienten lasten kanssa.

Suosittelisin siis mahdollisimman halpaa ja lyhytaikaiseksi suunniteltua takkia tässä kohtaa ja sekin kannattaa ostaa vasta kun sitä oikeasti tarvitsee. Saattaa myös olla, että raskausaikana käyvät samat vaatteet kuin muulloinkin, minä käytin ihan samaa untuvatakkia helmivauvan kanssa kuin aiemminkin -- nyt en enää käytä sitä, koska se on jäänyt liian isoksi.
 
Takaisin
Top