Viinit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko täällä viinien juojia?

En ole koskaan viineistä perustanut, mutta viimeks juhlissa valitsin valkkarin, mutuilin että terveellisempää kuin muut. Punaviini on älyttömän pahaa, se ei ollut vaihtoehto.
Nyt ihan puskista alkoi tekee mieli valkoviiniä!
 
Tykkään enemmän valkkarista, erityisesti saksalaisista Rieslingeistä. Punaviini menee myös, jos ei ole liian tanniinista. Viinin valitsen kyllä mieluummin kuin oluen tai lonkeron, vaikka nekin on ihan hyviä.
 
Punaviiniä tai kuohuviiniä tulee juotua, mutta valkoviinistä en ole oikein ikinä oppinut pitämään. En kyllä ole juonut kuin alkoholitonta kuoharia sen jälkeen, kun olen lopettanut alkoholin juomisen. Haussa ois siis alkoholiton punkku, joka maistuisi punaviinille.
 
Valkoviiniä en ole koskaan oppinut juomaan. Olen löytänyt vain yhden hyvän valkoviinin (saksalaisen Moselland Riesling Kabinett... syitä miksi muistan sen nimen ulkoa on se, että se on ainoa valkkari mitä olen koskaan tykännyt juoda) :rolling::rolling::rolling::rolling::rolling:
Ja siihen kahteen kertaan se taisi jäädäkin. Ensimmäinen oli pullo, toinen laatikko.
Muuten juon vain punaviiniä, esim. Villa Valentina ja Beringer. Toinen italialainen, viimeksi mainittu Californiasta. Punaviineissä en tykkää kovin tanniinisista, itse asiassa nuo mainitsemani punkut ovat aika makeita. Suosikkirypäle on CS.
 
Punaviiniä tai kuohuviiniä tulee juotua, mutta valkoviinistä en ole oikein ikinä oppinut pitämään. En kyllä ole juonut kuin alkoholitonta kuoharia sen jälkeen, kun olen lopettanut alkoholin juomisen. Haussa ois siis alkoholiton punkku, joka maistuisi punaviinille.
Mäkin oon pitkään kaivannut alkoholitonta punaviiniä joka oikeasti maistuu punaviinille. 😐
 
Ennen pidin valkoviinistä enemmän, mutta jossain vaiheessa maku alkoi kallistumaan enemmän punaviinin suuntaan. Tykkään maistella erilaisia viinejä ja ostin yleensä 2 pulloa kuukaudessa. Lempiviini on Asio Otus, sitä on puna- ja valkoviiniä. Kumpikin ovat hyviä omasta mielestä ja olen suositellut sitä monille.
Nyt raskaana tosin olen juonut välillä alkoholitonta valkoviiniä, joka on todella hyvää. Punaviini kun ei maistu hyvältä omaan makuun alkoholittomana 😐
 
No jaa, meillä on suurehko viinikaappi ( mies haluaisi isomman jos mahtuisi) Meillä on siis kaikkea kevyestä Rieslingistä kymmeniä vuosia vanhaan Madeiran. ( vanhimmat yhtä vanha kuin mies). Riippuu ihan ruuasta mikä sopii suuhun milloinkin.

Mitä alkoholittomiin tulee, niin Savonlinnassa olen saanut punaviiniä, joka ei maistunut marjamehulta. En millään muista merkkiä enää.
 
Pidän punaviineistä. Mielellään täyteläisiä ja tanniinisia, jälkimmäisestä tosin voin joustaa. Täyteläisyys on kyllä melkein vaatimus. Siihen kylkeen jotain hyvää liharuokaa, niin aivan ihanaa! Herkutteluun punaviinin kanssa myös hyvää valkohomejuustoa tai tummaa suklaata, nam! Valkoviineistä en oikein pidä, lasin voin joskus juoda jos tarjotaan, mutta itselle en osta. Kesäisin joku hyvä roseviini menee, lasi tai kaksi. Kuohuviini sitten on jo aika kamalaa, sitä en mielelläni juo lainkaan.
Useimmiten jos haluan illalla ottaa yhden, valitsen mieluummin jonkun erikoisoluen kuin viiniä, mutta viini on jonkinlaisen ruoan kanssa paras vaihtoehto.
 
Useimmiten tykkään kyllä nauttia jonkun erikoisoluen vaikkapa saunan jälkeen, kuin avata viinipullon. Viini kun jää mun juotavaksi kokonaisuudessaan.
 
Takaisin
Top