Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Meillä takana viime jouluna km rv 8 ja nyt odotamme esikoista rv 4+6. Ensimmäinen neuvola-aika on vapun jälkeen ja raskausultra (np) viikolla 12-13. Pitkä aika odotella varmistusta ja toivoa kaiken olevan hyvin. Siksi kyselisinkin ajatuksianne varhaisultrasta, mitä mieltä olette? Aiotteko käydä?
 
Täällä on eka pikaneuvola tänään kahdelta, tehdään lähete varhaisultraan. Jos ei lähetteellä päästäisi, olisin varannut yksityiselle. Tosin kaikkihan on mahdollista vielä senkin jälkeen, mutta kyllä se jonkinlaista varmuutta tuo.. edes siitä että masussa on vauva❤️
 
Minä pääsen julkiselle puolelle varhaisultraan, kun on kaksi keskenmenoa takana. Täällä se oli kriteeri. Eka oli 10/2018 rv8 ja toinen kkm 1/2019 rv9. Nyt siis jännätään... Mulla on eka neuvola tulossa rv6+5 ja ultra rv 8+1. Nyt rv 4+5. Pitkä aika vielä jännittää ultraa... Mutta menisin kyllä joka tapauksessa varhaisultraan, vaikken julkiselle pääsisi.
 
Mä pääsen ja onneks varhaisultraan kunnalliselle puolelle aikaisemman kohdun ulkoisen raskauden takia. Ainakin muo tuo varhaisultraan toivottavasti rauhoittaa ja luo hiukan uskoa siihen, että tällä kertaa kaikki oikeasti päättyy hyvin.
 
Eilen käytiin neuvolassa ja saatiin jo korttikin. Kaikki oli hyvin:) Vuotoja ei ole enään toissaillan jälkeen ollut. Eikä ne niinkään edes vuotoa ollut ja hivenen värikkäämpää valkovuotoa. Mutta onneksi ei mitään enään!
Lähete tehtiin kunnalliselle varhaisultraan, aika soitetaan viikon sisään.
 
Eka neuvola on pääsiäisen jälkeen ja varhaisultraan ennen sitä, toivottavasti se ultra aika tulis nopeasti!
 
Minä pääsen julkiselle puolelle varhaisultraan, kun on kaksi keskenmenoa takana. Täällä se oli kriteeri.

Oho! Mulla on takana seitsemän keskenmenoa, mutta varhaisultraan en ainakaan edellisessä asuinkunnassa päässyt. Nyt on kunta vaihtunut.

Huomenna on nuoremman lapsen neuvola. Pitääpä kysyä asiasta. Yksityiselle menen kyllä jollain ihmeellä, jollen täälläkään pääse muuten.
 
Oho! Mulla on takana seitsemän keskenmenoa, mutta varhaisultraan en ainakaan edellisessä asuinkunnassa päässyt. Nyt on kunta vaihtunut.

Huomenna on nuoremman lapsen neuvola. Pitääpä kysyä asiasta. Yksityiselle menen kyllä jollain ihmeellä, jollen täälläkään pääse muuten.

Toivottavasti pääset! Meillä tosiaan kahden peräkkäisen jälkeen pääsee. Ja ilmeisesti ne pitää olla molemmat lääkäriä vaatineita. Mutta tosiaan keskeytyneen keskenmenon jälkeen tämä oikeus mun papereihin kirjattiin ja aika annettiin polille, kun plussan jälkeen soitin. Voi vaan kuvitella seitsemän keskenmenon jälkeisen epävarmuuden, kun nämä kaksikin herättää kovasti huolta.
 
Juu, kyllä se epävarmuus on kova, siksi sitä onkin pakko päästä varhaisultraan. Mä olen vuosia käynyt lapsettomuushoidoissa entisen puolison kanssa. Siltä ajalta ensimmäiset keskenmenot. Sitten vaihtui puoliso ja tämä tulee olemaan meidän kolmas luomuna alkunsa saanut lapsi. Kaksi keskenmenoa oli esikoisen ja juniorin välissä.
 
Millä viikolla olette ottaneet yhteyttä neuvolaan ja varailleet ekaa aikaa? :happy: en yhtään muista muiden lasten kohdalla millä viikolla kävin ekan kerran neuvolassa o_O
 
ökkimönkiäinen, Mä soitin neuvolaan viime viikolla. Vähän paikkakunnasta riippuen monesti kannattaakin soittaa ajoissa, koska vapaat ajat voi olla tiukassa.
 
Mä soitin kans heti, kun testi varmisti raskauden. Näin muistan jossain ohjeistettaneenkin. :scratch:happy119 Sain ajan toukokuulle, oliskohan 8 rv ollut tai niillä main.

Osaksi soitin siksi heti, kun meidän kaivovedessä on fluoria yli suositusten, että täytyykö tässä alkaa juomaan jotain muuta. Eivät osanneet sanoa yhtään mitään, pitää kuulemma hammashoitoon soittaa. Tuskin se sitten mikään välitön myrkytystila on, jos ei mitään yleispätevää ohjeistusta neuvolassa ole.
 
Sointu-Helmiina, Tuli mieleen, että kannattaiskohan tuota fluoriasiaa kysyä vielä varmuuden vuoksi teratologisesta tietopalvelusta.
 
Sointu-Helmiina, Tuli mieleen, että kannattaiskohan tuota fluoriasiaa kysyä vielä varmuuden vuoksi teratologisesta tietopalvelusta.

Soitan nyt ensin sinne hammashuoltoon, sen verran asiaa selvitin silloin, kun vesitutkimustulokset tulivat, että lähinnä halusin varmistaa, etten ole sivuuttanut jotain, tai olisiko mahdollisesti jotain salattua tietoa. :bookworm::pompus:

En ole huolissani, tällä seudulla on tehty lapsia satoja vuosia. Mutta kiitos vinkistä, pistän korvan taakse, jos asia vielä nousee vaivaamaan. :)
 
Millä viikolla olette ottaneet yhteyttä neuvolaan ja varailleet ekaa aikaa? :happy: en yhtään muista muiden lasten kohdalla millä viikolla kävin ekan kerran neuvolassa o_O
Varasin jo maaliskuun 29.päivä ja sain ajan vasta 7.5.
Ensimmäinen lapsi kyseessä ja se aika vissiin 1.5tuntinen niin huonosti löyty ainakin tuohon ommaan neuvolaan. Hätähousuna käyn gynekossa huomena niin uskaltaa rauhassa lähteä reissuun viikonloppuna
 
Minä varasin myös heti plussattuani. Mutta meillä on tosiaan monessa suhteessa riskiraskaus, minkä vuoksi pitää saada lähete heti alkuraskaudessa yliopistosairaalaan. Ens viikolla ois eka käynti neuvolassa, sillon on rv 6+5. :happy:
 
Neuvolaan olen soittanut heti plussattuani. Yleensä eka käynti on ollut rv 9. Aiemmin se oli ensisynnyttäjällä rv8. En tiedä tästä raskaudesta, ajattelin pyytää varhaisultraa ja muutenkin tarkempaa syyniä, jos vaikka sais kiinni miksi aiemmat on keskeytyneet. Kurja olla monta viikkoa mukamas onnellisesti raskaana ja sitten todetaan että sikiö on vainaa ollut jo kauan :sad001.
 
Takaisin
Top