Viimeisin neuvolakäyntisi

Neuvolassa käyty ja laskurien mukaan muuttui LA. Muutin sen ny tuonne listaan. Ei kuunneltu sydänääniäkään kun on niin antiikkinen laite ettei sillä mitään kuule. Tänään siis olisi 8+1.
Nyt pitäis varata aika seulaverikokeisiin. Lääkäri varattiin jo 15.2. Siellä sitten ultraa. Ja varmaan tulee sitten heti NT- ultraan aika pian.
 
Huomenna eka neuvola. Ahdistaa ajatuskin. En yhtään tykkää mennä höpöttelemään asioistani tuntemattomalle o_O Toivottavasti tulis kiva neuvolatäti.
Viime raskauden kävin yksityisellä neuvolassa, sai itse valita mieleisensä henkilön :gen014
 
Milloinkohan toi ensimmäinen neuvolakäynti pitää viimeistään varata?
Tuntuu hassulta mennä neuvolaan kovin aikaisilla viikoilla, saada äitiyskortti ja muut ja sitten meniskin kesken :/

Sepä se. Ja sitten kun sinne pitää vielä ite ilmottaa erikseen, ainakin meillä, vaikka olin äippäpolilla kkm takia. Tuntui niin tyhmältä silloin et miksei tämmöiset asiat voi mennä muita reittejä pitkin.
 
Juu meillä on 3-4ultraa neuvolassa ja sitten sairaalassa 3:)
Jos on erikois tarkkailussa niin sitten sairaalassa enemmän ultra käyntejä.

Vau, vähänkö kiva ku on noin monta ultraa! Täällä taitaa päästä katsomaan masuvauvaa ne perinteiset 2 kertaa :)
 
Huomenna eka neuvola. Ahdistaa ajatuskin. En yhtään tykkää mennä höpöttelemään asioistani tuntemattomalle o_O Toivottavasti tulis kiva neuvolatäti.
Viime raskauden kävin yksityisellä neuvolassa, sai itse valita mieleisensä henkilön :gen014

Pidetään peukkuja, että on mukava neuvolatäti!

Itse kävin jo neuvolassa, mutta oli joku sijainen paikalla. Lopuilla kerroilla pitäisi vissiin olla sitten se vakituinen neuvolatäti :)
 
Mulla oli viime raskaudessa kiva nla täti, tai no mua nuorempi kyl tais olla. Hän tuli itsekin raskaaksi ja ihan mun loppuraskaudessa oli paljon pois ja lopulta ei enää sitten tullut. Oli vähän harmi kun ei tiennyt aina et kenelle joutuu. Ihan lopussaoli sitten tuttu täti joka veti sellaista odottajien ryhmää jossa kävin.
Nyt on periaatteessa uusi täti kerran olen pojan kanssa hällä käynyt. Muutettiin syksyllä ja olisi ollut siirto toiselle terkalle, mutta saatiin kuitenkin itse päättää ja jäätiin tälle uudelle.
Ihan mukavalta vaikuttaa, ehkä mukavemmalle kuin mikä olisi oman alueen, kun hälläkin kerran käynyt.
Eilen oli kätilöharjoittelijakin käynnillä. Eipä tuo nyt haitannut.
 
Ihana neuvolatäti jatkaa kanssamme :) jo viikon päästä eka neuvola, samassa esikoisen 1,5v neuvola. Tulee pitkä käynti....
 
Tänään oli eka neuvola! Nopeasti se liki 1,5 h vierähtikin. Terkkari oli oikein mukava ja mukana oli myös opiskelija. Mies otettiinmyös kivasti huomioon. Huomenna sitten ultra-aikaa soittamaan!

Kaikki neuvolan antamat paperit oli muuten sen näkösiä, et on kopioitu jotain kopion kopioita. Lantionpohjajumppakin oli vuodelta 2009 mut ei kai se oo mikskään muuttunu :grin Ja lakritsi ja salmiakki oli kokonaan kielletty! Aion silti vähän napostella, jos mieli tekee...
 
Me käytiin esikoisen kans tänää neuvolassa ni kyseli hoitaja millä mielellä ollut viime käynnin jälkeen... no mites täs viikos. Pelko heti jos ei oireita.
Mulle tuli NT-ultra aikakin eilen. 4.3 on se eli kuukausi...
 
Eka neuvola ois 20.2, eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä näytti kaikki olevan ok. Istukka kohdunsuulla, toivotaan, että nousee ylemmäs!
 
Verikokeissa käyty. Miten voikin jotain noinkin ärsyttävää asiaa odottaa innolla kuin verikokeet. Enää viikko nt-ultraan ja kuun vaihteessa toinen neuvolakäynti, en malta odottaa. :smiley-bounce012
 
Mää en odota neuvolakäyntejä ollenkaan :grin siis ei pelota mennä mutta näin neljättä odotellessa tuntuu ihan liian tiheältä 1krt/kk :hungover: terkka tuttu ja mukava onneksi ja eka käynti oli juuri jossa hän onneksi ultrasi ja sain nähdä pikkuisen :shy::happy:
Verikokeita, sokerirasitusta (haluan tietää äkkiä heittääkö pahasti) ja ultria odotan kyllä :grin kumpa tulis äkkiä se np ultra ja sais ne riskiluvut :sorry: ne jännittää :coldfeet:
 
Mä sain ekan neuvola-ajan vasta viikolle 11 (10+0). :woot:
Ei auta, kun odotella. Ei ollut vapaita aikoja vaan aiemmin ja tää raskaus selvisi sen verran myöhään (6+6).
No mutta varhaisultrassa on käyty ja kaikki oli hyvin, sydänkin jo sykki.
 
Täällä odotellaan esikoista ja eilen oli ensimmäinen neuvola. Oli oikein mukava kokemus. :happy:
Meillä neuvolassa ei ultrailtu, mutta kahden km:n jälkeen sain ajan kunnalliselle varhaisultraan, joka oli viikolla 6+?. Edelleen hieman auki LA, mutta eiköhän se selviä ajan mittaan.
 
Täälläkin ekassa neuvolassa käyty. Ihanan ja tutun neuvolan tätin luona, joka mun ikäväkseni jää pois mut ainakin ehdin kerran vielä nähdä. Toivottavasta sijainen on mukava, vaikea kuvitella ikävää neuvolan tätiä. Nyt odotellaan kutsua ultraan ja nipt:iin.
Siis onko joillakin sama raskausajan ja lasten neuvolan täti?
 
Perjantaina käyty eka kertaa neuvolassa. Mulle opastettiin, että lakua ja salmiakkia saisi muutaman päivässä kohtuudella?
 
Mullekin sanottiin, että vähän voisi syödä lakua tai salmiakki. Minusta kuitenkin monessa paikassa on lukenut, että olisi syytä välttää kokonaan? En ole kuitenkaan syönyt enkä aio vieläkään syödä.
 
Kävin myös ekassa neuvolassa tällä viikolla. Huojensi kyllä mieltä, kun neuvolantäti ei ollut huolissaan siitä, että en ollut jaksanut nyt alkuraskaudessa liikkua paljon. Väsymys on vaan niin jäätävää ja jos töistä meinaa selvitä vielä samalla, menee illat kyllä lepäillessä. Tiedän kyllä, että tilanne muuttuu kun pahin väsymys väistyy ja kevätkin tulee, silloin liikun muutenkin aktiivisemmin.

Salmiakista ja lakritsista oon kans ymmärtänyt, että pienet annokset silloin tällöin on ok.
 
Perjantaina käyty eka kertaa neuvolassa. Mulle opastettiin, että lakua ja salmiakkia saisi muutaman päivässä kohtuudella?

Tuo on siinä mielessä vanhaa tietoa, että THL suosittelee nykyään raskaanaolevia välttämään kokonaan lakun ja salmiakin syönnin. Syynä se, että turvallista syöntimäärää ei ole pystytty määrittämään. Jostain luin, että jo pieni määrä voi vaikuttaa paljon. Glykyrritsiini on haitallista sikiön aivojen kehitykselle. Sitä on myös monissa muissa makeissa tuotteissa, esim. joissakin hedelmämakeisissa ja jäätelöissä. Kokonaan ei siis välttämättä pysty välttämään, vaikka lakua ja salmiakkia ei syökään.

Esikoista odottaessa suositus oli vielä, että hieman voi syödä. Pyrin välttämään kokonaan, koska en halua riskeerata.
 
Takaisin
Top