Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Eka neuvola-aika varattu 17.12. Melko myöhään, mutta mukava oli kalenteriin laittaa ylös tällainen tapahtuma taas. :)
 
Millä viikoilla ootte menossa kun meette ekaan neuvolaan? Itsellä tunne että haluan lykätä sinne soittamista mahdollisimman pitkälle. Ehkä jos varhaisultran jälkeen sitten, kun varmistuu että sielä joku on tulollaan :)
 
Mä soittelin heti plussan jälkeen aikaa. Eka aika venyy kuitenkin 9+2 tienoille eli 3.12.
 
Mä kans soittelin nyt heti plussan jälkeen mutta ne katsoo kyllä sen ajan sieltä sopivaan aikaan. Mulla taitaa olla 8+3 silloin.
 
Joulukuun puolessa välissä eka neuvola. Silloin rv 9+. Aika myöhäinen mun mielestä.
 
Mulla eka neuvola joulukuussa myös, mutta rv 11+ eli tosi myöhään.. Tuntuu olevan vähä ruuhkaa neovolassa tällä hetkellä :rolleyes:
 
Miä kävin jo kerran tutkimuksessa ja siellä oli kaikki hyvin, seuraava on 28.11 ja sillon on 8+5. Täällä ei ole erikseen neuvoloita, vaan mennään naistenlääkärille ja sit sen noin 9-12 viikkojen tutkimuksen jälkeen saa "äitipassin", johon tulee sit kaikki tiedot raskaudesta.

Usein äidit kertovat sen passin saamisen jälkeen töissäkin siitä raskaudesta, kun se on ns. virallinen dokumentti. Tälleen siis Saksassa, mites Suomessa, onks siellä joku kirjanen mihin tulee kaikki tiedot? Täällä se on vähän pakollinen, et jos tulee komplikaatioita, niin siitä löytyy sairaalalle kaikki tärkeät tiedot.
 
Kyllähän Suomessa kaikille annetaan se neuvolakortti johon kirjataan kaikki käynnit. Mutta sit kaikki kirjataan myös sähköisesti ja silloin ne menee aina myös synnytyssairaalan tietoon tai periaatteessa ne tiedot on jokaisen terveysyksikön luettavissa Kannassa, mutta se päivittyy välillä hitaasti
 
Minä varailin netistä itse ensimmäisen neuvola-ajan, uudelleensynnyttäjä kun oon. Melko vähän oli vapaita aikoja, joten otin sen ainoan minkä marraskuun lopulle löysin: 23.11. rv 8+2.
 
Kyllähän Suomessa kaikille annetaan se neuvolakortti johon kirjataan kaikki käynnit. Mutta sit kaikki kirjataan myös sähköisesti ja silloin ne menee aina myös synnytyssairaalan tietoon tai periaatteessa ne tiedot on jokaisen terveysyksikön luettavissa Kannassa, mutta se päivittyy välillä hitaasti

Saksassa ei ole tietokantaa, koska sairaalat ovat suurimmaksi osaksi yksityisiä, eikä ihmiset näin ollen halua jakaa potilastietojaan yleisesti kaikkien välillä. Plus ei ole automaattisesti yhtä synnytyssairaalaa, vaan joutuu valitsemaan yhden josta pitää hakea paikkaa lasketulle ajalle. Muuten ei välttämättä ole vapaita tiloja :)
 
Millä viikoilla ootte menossa kun meette ekaan neuvolaan? Itsellä tunne että haluan lykätä sinne soittamista mahdollisimman pitkälle. Ehkä jos varhaisultran jälkeen sitten, kun varmistuu että sielä joku on tulollaan :)

Jos tää mun plussa vahvistuu, ajattelin etten varaa neuvolaa vasta kun varhaisultran jälkeen. Tämä siksi että tietäisin onko siellä mahassa ketään.. Mutta mutta, tajusin että mikäli plussa vahvistuu niin mun pitää ensi viikolla jo kyllä soittaa terveyskeskukseen koska mulla on paljon säännöllisiä lääkkeitä sekä mm. Kilpirauhasen vajaatoiminta mikä ilman raskaudenaikaista hoitoa (pitää ainakin tyroxin-annosta nostaa) voi johtaa km.

Mut samaa siis kuin i.ssa mietin
 
Mulla eka neuvola joulukuussa myös, mutta rv 11+ eli tosi myöhään.. Tuntuu olevan vähä ruuhkaa neovolassa tällä hetkellä :rolleyes:

Onpa kyllä yllättävän myöhään neuvola, vaikka ei sen varmaan muuten väliä ole kuin että itse kovasti/malttamattomana aina odottaa pääsyä kuulemaan sydänäänet yms :rolleyes:
 
Takaisin
Top