Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Itsellä on kans tosi minimalistinen elämäntapa, ja aion harkita kaikki hankinnat kun en halua ylimääräistä ja turhaa kampetta. Aion ehdottomasti ottaa äitiys pakkauksen, koska on ensimmäinen lapsi kyseessä ja ei sellaisia läheisiä keneltä saisi heidän lasten tavaroita.
 
Mää en ota äitiyspakkausta, sillä esikoisen pakkauksesta on kaikki vielä tallessa. Vaatteet oli pakkauksessa niin isoja, että niistä ei ollut alussa mitään apua ja siinä vaiheessa, kun niitä tarvitsi, oli jo ostanut muuta.

Muutenkin hankin varmaan vasta lähempänä synnytystä tai sen jälkeen tarpeeseen.
 
Mä en ole ostanut mitään, en ole edes harkinnut. Ajattelin tehdä hankintoja aikaisintaan siinä vaiheessa, kun voi tilata Kelan äitiyspakkauksen ja siihen on vielä hirveästi aikaa jäljellä. Kun on näin varttuneeseen ikään ehtinyt ensimmäistä odottava niin sitä vaan sukulaisten, tuttavien ja ystävien kautta on nähnyt niin paljon vauvakampetta, että tiedän aika tarkkaan mitä haluan ja mitä en, sitten jos sinne asti päästään. Jännä nähdä, että mikäli me kaikki kesäkuiset päästään aikanaan äitiyspakkausta tilaamaan, niin saadaanko me vuoden 2020 pakkausta vai ehtiikö joku saada jo 2021 pakkauksen. Epäilen kyllä, että tämän vuoden mallilla mennään, eikö se yleensä ole toukukuun paikkeilla loppunut se edellisen vuoden malli? Kuinka moni muuten aikoo ottaa pakkauksen?
Mä otan pakkauksen, must saadaan tää viä mikä nyt on mut tää on kyl super ihana et ei haittaa :)
 
En ole vielä hankkinut mitään vauvalle, yritetään myös kartoittaa etukäteen mitkä olisi niitä oleellisimpia juttuja, ettei tulisi paljon hutihankintoja. Äitiyspakkauksen haluan kyllä. :)
 
Minä otin esikoisesta äitiyspakkauksen mutta toisesta en enää. En ota varmastikaan tästä kolmannestakaan. Kaikkea vaatetta on niin paljon jo entuudestaan, että käyttämättä jäisi iso osa.
 
Esikoisesta otin pakkauksen, toisesta otettiin rahana ja todennäköisesti tästä kolmannestakin rahana kun on paljon vaatetta tallessa. En koe tarpeelliseksi omistaa kolmea makuupussia, villahaalaria, vanupukua ja toppahaalaria. Noita äp vaatteita yms saa usein ilmaisella tai pikkurahalla ostettua kirpparilta.
 
Esikoisesta otin pakkauksen, toisesta otettiin rahana ja todennäköisesti tästä kolmannestakin rahana kun on paljon vaatetta tallessa. En koe tarpeelliseksi omistaa kolmea makuupussia, villahaalaria, vanupukua ja toppahaalaria. Noita äp vaatteita yms saa usein ilmaisella tai pikkurahalla ostettua kirpparilta.

Mä en just esikoiselle ottanut ku huomasin saman. Meillä oli saatuna paljon valmiiksi ja sit ostin just ku sai edullisesti mitä puuttui kirppikseltä..
 
Otetaan varmasti rahana nyt myös. Esikoiseltä jää paljon, et muutamia juttuja viisastuneena tulee ostettua..
 
Ensimmäinen lapsi tulossa, mitään ei oo vielä hankittuna. Nyt menossa 6+4.

Äitiyspakkaus on tarkoitus ottaa.

En oikein tiedä koska uskaltais jotain hankkia, ehkä ultran jälkeen? Meillä on tulossa muuttokin 2-3 kk ennen laskettua aikaa, hankinnat on varmaankin aikomus tehdä sen jälkeen.

En usko että juurikaan saadaan mitään keltään, mutta eiköhän kaikki järjesty. :happy:
 
Itekki toivon että pääsen muuttamaan vielä ennen laskettua aikaa.
Aion tilata äitiyspakkauksen, koska kyseessä itselle esikoinen. Mahdollisimman vähällä aion päästä, vauva kasvaa kuitenkin nopeasti.
Jotain vaunujen aloitussettiä oon katellu, että missä hinnoissa liikkuu ja millasia on tarjolla. Mutta nekin varmaan sitten ens vuoden puolella.. vielä ei oo mitään tullut hankittua, mutta ajattelin neuloa pipon, sukat ja tumput. Lisäks oon virkkaillu vaunupeitto
 
Pinnasänkyä lukuunottamatta ois kaikki hankittava. Erottiin lasten isän kanssa kun kuopus oli 1v.
Tuli vaihe että pakko päästä eroon kaikesta turhasta roinasta ja vaikka tiesin et haluun lisää lapsia ni en halunnu säästää mitään, jos en löydäkkään miestä kenen kaa lapsia haluisin lisää. Tässä sitä ollaan.
Yhtään ei kyllä harmita et hävitin kaiken.
Miehelle tää on ensimmäinen, saadaan yhdessä katella ja hommata tarvittava. :love017

Ja eipähän tuo mitään ikäviä muistoja exästä mulle mielee näissä raskaushuuruissa :grin
 
Me otettiin ekasta lapsesta rahana ihan siitä syystä, että sillä rahalla saa kirpparilta hyväkuntoisia vauvanvaatteita niin paljon isomman kasan. Ja ei tarvittu kolmatta peittoa ja neljättä makuupussia. Yhden makuupussin olin ostanut kirpparilta, ja sen jälkeen mun äiti löysi jostain kätköistään mun ja mun nuorimman siskon vanhat makuupussit ja sen nuorimman peitot.

Nyt meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki tallessa, joten todellakin otetaan taas rahana. Turvakaukalo pitää ostaa autoon ja korjauttaa vaunujen jarru. Ja vaippoja tarvii myös, niitä ajattelin ainakin jonkun verran ommella itse.
 
Vielä en ole mitään uskaltanut ostaa, kun ei meinaa todeksi uskoa ennen tuota ultraa että onko siellä elämää. Äitiyspakkaus ehdottomasti otetaan :)
 
Mä en nyt ole ostanut mitään. Lankavarastot on suht suuret, niistä tein jo vajaa 1,5v sitten, kun hommaa alettiin yrittämään, makuupussin. Tosin, senkin neuloin uudelleen nyt syksyllä, kun löysin pussin pääväriä enemmän, ja sain pussista vain kaksi värisen. Tässä kohdassa kun uudelleen sitä neuloin, olin jo raskaana, mutten sitä tiennyt. Ja tällä hetkellä on puikoilla villahaalari, toivottavasti sen kokoinen, että ensi talvena menee päälle.

Mitään muuta en ole ajatellut vielä hankkia, ehkä samoin sitten kun äitiyspakkauksen saa, niin samoihin aikoihin alan muuta hommammaan. Siihen asti saa vain puikot heilua ja tyhjentää lankavarastoja.
 
Tuleva isoäiti hössöttää jo ja se suotakoon hänelle ensimmäisen lapsen lapsen kohdalla. Vaatteita on jo vähän, lakanat pinnasänkyyn ( tosin pinnasänkyä ei ole vielä) kastemekonkin jo ehti hankkia. Vaunut saatiin kaverilta samoin toppamakuupussi. Osalla kavereita on jo lapsia joten huutelevat innokkaana että älkää ostako mitään että täältä saa.
 
Me ei olla ostettu vielä mitään. Mies haluaa odottaa rakenneultraan ennen kaikkia hankintoja. Rakenneultran jälkeen myös kerrotaan vasta kavereillekin. Otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus. Tämä on meidän esikoinen ja meillä ei ole yhtään mitään vauvatarvikkeita valmiina. Tarkoitus olisi hankkia lähes kaikki käytettynä, toivottavasti onnistuu! :) Onko täällä vielä muita tällaisia "myöhässä" tarvikkeita ostavia?
 
Me ei olla ostettu vielä mitään. Mies haluaa odottaa rakenneultraan ennen kaikkia hankintoja. Rakenneultran jälkeen myös kerrotaan vasta kavereillekin. Otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus. Tämä on meidän esikoinen ja meillä ei ole yhtään mitään vauvatarvikkeita valmiina. Tarkoitus olisi hankkia lähes kaikki käytettynä, toivottavasti onnistuu! :) Onko täällä vielä muita tällaisia "myöhässä" tarvikkeita ostavia?

Meillä myös esikoinen tulossa, eikä siis juuri mitään löydy ennestään. Odotellaan myös tuonne rakenneultraan, ennenkuin sen suuremmin ruvetaan hankintoja tekemään.:)
 
Me ei olla ostettu vielä mitään. Mies haluaa odottaa rakenneultraan ennen kaikkia hankintoja. Rakenneultran jälkeen myös kerrotaan vasta kavereillekin. Otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus. Tämä on meidän esikoinen ja meillä ei ole yhtään mitään vauvatarvikkeita valmiina. Tarkoitus olisi hankkia lähes kaikki käytettynä, toivottavasti onnistuu! :) Onko täällä vielä muita tällaisia "myöhässä" tarvikkeita ostavia?
Mekin ostettiin esikoiselle oikeastaan kaikki rakenneultran jälkeen, pari vaatetta saatettiin ostaa kirpparilta sitä ennen. Tälle toisellekaan ei olla vielä hankittu mitään, varmaan sitten joskus keväämmällä ne vähät mitä tarvii.
Käytettynä saa kyllä hankittua suurinpiirtein kaiken. Mun kokemuksen mukaan kirpparit ovat pullollaan hyväkuntoisia vauvanvaatteita ja muita tarvikkeita. Samoin nettikirppikset. Sen takia me ei esikoisellekaan otettu äitiyspakkausta.
 
Mekin ostettiin esikoiselle oikeastaan kaikki rakenneultran jälkeen, pari vaatetta saatettiin ostaa kirpparilta sitä ennen. Tälle toisellekaan ei olla vielä hankittu mitään, varmaan sitten joskus keväämmällä ne vähät mitä tarvii.
Käytettynä saa kyllä hankittua suurinpiirtein kaiken. Mun kokemuksen mukaan kirpparit ovat pullollaan hyväkuntoisia vauvanvaatteita ja muita tarvikkeita. Samoin nettikirppikset. Sen takia me ei esikoisellekaan otettu äitiyspakkausta.
Katselinkin nyt noita nettikirppiksiä ja on kyllä tosiaan todella edullisesti vaatepaketteja myynnissä :)
 
Juuri pesen vauvanvaatteita varastosta jälleen käyttöön. Pian selviää tarvitseeko jotain vaatetta vielä hankkia. Kirppareilta olen ostanut muutaman vaatteen. Mitään muuta en vielä, vaikka pesänrakennusvietti on valtava.

Pyrin ostamaan vain tarpeellisen ja välttämään turhaa vaatetta ja tavaraa. Ostan melkein kaiken käytettynä.
 
Takaisin
Top