Viimeisin hankintasi vauvallesi?

En ole vielä ostanut vauvalle mitään.
Ostan vasta sitten, kun sukupuoli on selvinnyt eli vielä pitää jaksaa hetki odottaa :grin
 
Turvakaukalo ja itkuhälyttin on pakollisena ostoslistalla, kaikki muu on si bonusta.
 
Ostin viime viikolla ensimmäisen bodyn :love7

Osaisiko joku täällä vinkata, että mitä kaikkea olisi hyvä ottaa huomioon turvakaukaloa hankkiessa? :scratch Oon ihan pyörällä päästäni, kun olen katsellut niitä verkkokaupoista. Mies on ehdotellut käytettyjä, mutta siitä olen ollut ehdoton että uutena ostetaan.
 
Ostin kasan bodyja ja muutaman unihaalarin. Skaalaten koossa 50-62 alkuun. Jos jotain yllättävää tulisi niin saahan nuo aina myytyä. Nyt oli paljon keltaista ja vaaleaa myynnissä, joten tosi neutraaleja värejä.
 
Me ollaan ostettu rakenneultran jälkeen usein eka vaate vauvalle sen mukaan, kumpaa sukupuolta on veikattu. Silleen on tuntunut taas vähän todellisemmalta odotus.
 
Tänään tuli käytyä ekaa kertaa lastentarvikekirppiksellä ja mukaan tarttui mm. bodeja ja haalareita. Lähti vähän lapasesta, mut toi kirppis lopettaa tämän kuun loppuun, ni oli varmaan ainoo kerta, ku siellä tulee käytyä.
 
Mä olen ostanut sitterin, leikkimaton ja Stokken newborn ”kaukalon”, jonka saa syöttötuoliin kiinni. Vähän aikaista ehkä vielä, mutta kivempi hankkia vähän kerrallaan ja on käytettynä sattunut löytymään sopivat :happy:

Rattaat ja kaukalo meillä on tallessa, joten isompia hankintoja oikeastaan sit vain pinnasänky ja hoitotaso, jonka saisi lipaston päälle tai sit hoitopöytä.
 
Meillä ei oo ollut ollenkaan pinnasänkyä kahdella nuorimmalla. Vaunut myytiin jo pois ja ostettiin kuopukselle rattaat, jotka ei käy vastasyntyneelle. Jahkailen luultavasti aika pitkään, mitä tehdään, kun en jaksaisi etsiä taas uusia... Jospa vauva vaikka tykkäisi olla vaan kannettavana ekat kuukaudet.. :rolleyes:
 
Ostin vauvalle ensimmäisen bodyn kirppikseltä. Hauskaa, tästä se lähtee. :) Onhan tässä vielä paljon aikaa, mutta toisaalta, ihan kaikki pitää hankkia, koska mitään ei ole valmiina.
 
Ostin viikko sitten ensimmäisen minivaatteen, kun oli -40% alennuksessa:). Mitään muuta ei ole valmiina, ja välillä meinaa epätoivo iskeä, että mistä hitosta voi tietää mitä kaikkea tarvitsee, ja mikä mistäkin oikeanlainen malli tai merkki:nailbiting:!
 
Meillä on vasta eka tulossa, joten ostoslistaa riittäisi. Emme vielä ole hankkineet mitään. Onko vinkkejä hyvistä listoista mitä kannattaisi hankkia ennen lapsen tuloa?
Varmasti sitten paljon hankintoja voi tehdä vauvan saavuttua.
Eniten päänvaivaa taitaa aiheuttaa kuitenkin vaunut. Miten tuolta vaunuviidakosta muka tietää mitä tarvitsee kun en ole edes koskaan vaunuja työntänyt?
 
Tänään tuli ostettua 3 kpl kuviollisia harsoja :) ja tehtyä kirpparikierros, josta ei tarttunu mukaan mitään.
 
Kaverilta tuli ostettua kolme kassillista vauvan vaatetta, lämpöpussi ja lakanoita. :)
 
Tänään tuli ostettua Ikeasta pari settiä pinnasängyn lakanoita, olivat family-tarjouksessa. :) Ja itselle pari kesämekkoa henkkamaukalta.
 
Taas tuli käytyä kirppareilla ja pari tosi hyvää löytöä :) eli vähän lisää vauvan vaatteita.
 
Mä oon ostanut lähinnä kestovaippoja ja harsoja. Esikoisen kanssa halusin käyttää kestovaippoja, mut en ehtinyt perehtyä aiheeseen ennen syntymää ja sit ei jotenkin jaksanut tutustua siihen vaippaviidakkoon vastasyntyneen kanssa, mentiin kertakäyttösillä. Mut jäi se vähän kaihertamaan, joten nyt oon koittanut perehtyä kestovaippoihin etukäteen (oikeasti se on aika sekavaa, kun on niin paljon eri vaihtoehtoja) ja tilannut sen verran vastasyntyneelle sopivia kestovaippoja ja harsoja, että toivon mukaan saatais nyt kestoilu käyntiin.

Sit oon ostanut muutamia vaatteita jo ennen plussausta kun vasta yritettiin. :happy: Nyt sen jälkeen ainoastaan kirppikseltä käytettynä muutaman lisää. Pitäis ostaa myös pinnis ja sitteri ja rattaat, kun ollaan jo ehditty näistä hankkiutua eroon esikoisen jäljiltä. Turvakaukaloa vielä mietin, meillä on varastossa vielä esikoisen vanha Cybex Sirona ja mun muistaakseni se ehkä sopi vauvallekin jo, niin pitää nyt vielä selvittää kävisikö se.
 
Takaisin
Top