Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Aloin jo katsella kantoreppuja. Vielä en uskalla tilata. Mutta hankintapäätös on tehty :happy:

Mietin myös tärinäsitteriä. Onko kellään hyviä kokemuksia niistä? Esikoinen ei juuri ollut sitterissä.

Entä moniko aikoo ottaa äitiyspakkauksen?
 
Mä en varmaan ota pakkausta vaan rahan. Sen ajattelin käyttää turvakaukaloon tai johonkin muuhun isompaan hankintaan.

Mulla on Manduca ja se saa kelvata. Sen lisäks on joku trikooliina. Mieluummin käytän liinaa kun mies käyttää Manducaa.

Mä kirjoitin joulupukille jos saisin dopplerin. Mies jo kyseli, onko joku tietty malli.
 
Mullakin on jo ennestään Manduca, jossa esikoinen viihtyi melkein 2 vuotta, mutta haluan myös Tulan uudelle tulokkaalle. Sen mallin, jossa voi kääntää vauvan myös toisinpäin.

Pakkauksen suhteen tulee olemaan iso arpominen itselläni. Toisaalta viimeksi puolet tavaroista jäi turhiksi, mutta toisaalta se paketti on kyllä niin kiva saada.
 
Eiköhän me oteta pakkaus! Meillä kyllä kun poitsu synty joulukuun puolen välin hujakoilla ja on kasvanut niin hurjaa vauhtia ettei mm toppahaalaria päästy käyttämään oikeestaan ollenkaan. Muuten kyllä tuli käytettyä vaatteita tosi paljon! Lisäks tykkäsin muuten kuoseista niin oli ihana! ^__^ ajattelin myös niin et jos sillä rahalla minkä olis saanu olis lähteny vaik vaatteita ostaa ni ei olis ees puolia niistä saanu.

Tuli kyllä osteltua nettikirppikseltäkii kasseittain vaatteita ja mun ja miehen siskot anto kans omien lastensa vanhoja... nyt pitäski käydä hirvee kasa vaatteita läpi et mitä ei tullu käytettyy ollenkaan että tuskin tuleekaan käytettyä seuraavalla.
Mm. Vannon ekan 3kk aikana kietaisubodyen nimeen! Vinkkinä ekaa odottaville ;P

Sitten tietenkin jos tää on tyttö niin saakin vähän rankemmalla kädellä, onneks on joukossa paljon unisex vaatteita ja siskolla ja kälyllä on tyttölapsilta myös jääny säilöön jotain...

Jopas rupesin jaarittelemaan! xD
Ainiin! Meilläki se manduca on, oli arvosteltu ergonomialtaan parhaaks kantorepuks, sekä kantajan että vauvan puolesta. Meillä ei vaan tullu kauheesti pojan kaa käytetty kun mulla synnytyksen jälkeen alaselkä niin kipeä yli puol vuotta ja poika paino puolvuotiaana jo sen 10kiloo ni ei paljoo kanneltu xO
 
Meillä tärinäsitteri oli esikoisen kanssa pelastava enkeli! Oli lainassa kaverilta ja nyt meinaan kyl hankkia oman jostain tälle kakkoselle.

Ajattelin kyl ottaa pakkauksen tälläkin kertaa ku esikoiselle tuli melkein kaikkia vaatteita käytettyä.

Meil on kans manduca ja edelleen välillä kannan tota meidän 2,5v siinä. Saa nähä suostuuko neiti luovuttamaan sen sisaruksen käyttöön.
 
Kietasubodyt on kyllä huippu juttu ihan pienellä, mutta vaan ne neppareilla olevat. Naruilla kiinnitettävistä en tykkää yhtään. Nuorimman aikaan ostin aika monta uutta kun tuntui että koon 50 bodyihinkin tuo hukkui. Tyttö syntyi siis 2 vko ennen la ja oli 48 cm pitkä. Nyt tosin lähes 5 v on jo ikäisiään huomattavasti isompi.
 
Kietaisubodyt on kyllä ehdottomasti helpompia käyttää! Samoin mä liputan sukkaosallisia puolipotkareita! Aivan huiput käytössä ja niin söpöt! :love7
 
Ite tykkään niistä napillisista kietaisubodeista kans, ihan parhaita. Meillä on paljon vaatetta ja muuta aiempien lasten jäljiltä, mutta jotain vaatteita ainakin ostan sitten varmaan jotain, kun on eka virallinen ultra suoritettu..
 
Täällä on jo viimeisen vuoden hirvittävää vauvakuumetta potevana ja myös lähitulevaisuuden suunnitelmat tietävänä osteltu pikkuhiljaa 56-68 kokosta vaatetta pikkuselle. Myös muutamia 50 ja 74 senttisiä on. Nyt vähän harmittaa, kun on jo niin paljon valmiina niin ei kannata ostaa hirveästi enempää, koska jäisi käyttämättä ja haluan myös tehdä ekologisia valintoja. Näistä tosin osa nettikirppareilta hankittuja.
 

Liitteet

  • IMG_20181212_204439.jpg
    IMG_20181212_204439.jpg
    677.6 KB · Katsottu: 46
Siellähän on kanelikeksi jo hyvin vaatteita odottamassa pikkuista [emoji173]

Täällä hoksasin, että joku sitterin kaltainen pitänee hankkia. Meillä oli doomon sitteri, mutta kissat hajotti siitä kankaan, niin piti heittää se menemään. Ostetaan myös stokken Tripp Trapp. Meillä molemmilla aiemmalla lapsella on se ollut käytössä ja on ollut hyvä ja menee pitkään. Meillä on myös se vauvaosa tuoliin, saa pikkuisen ruokapöydän ääreen meidän kanssa ja vähän ylemmäksi lattiatasosta ja villeistä sisaruksista. [emoji16]
 
Meillä hankintaan tulee uusi kaukalo ja uusi auto :banghead::grin kaikki muu on valmiina alkuun. Jos on tyttö. Mutta vähän kun enempi kasvaa, niin varmaan pitää ostaa aika paljon uusia vaatteita vaikka tyttö olisikin,kun kaikki muut on talvivauvoja. Tai riippuu tietty minkä kokoinen on, että meneekö esim.talvivaatteet miten. Mutta tuskinpa menee.

Äitiyapakkaus otetaan. Olen kaikille säästänyt makuupussit. Ja en vaan osaa ajatella,että ostaisin pelkän pussin, kun ei se ole se oma pussi sillon :angelic:

Ja kietasubodyt!! Ne on joku s******n keksintö:smiley-angry007:smiley-angry019:laughing002 mä en voi sietää niitä. Ehkä vaan oon liian tyhmä niihin, mutta kamalan hankalia kapistuksia..
 
Niin äitiyspakkaus, otan kyllä kuten aiemmillekin. Ihana muisto lapsille, jos haluavat joskus käyttöönsä [emoji4]
 
Mä aion ottaa kans pakkauksen :)
Meillä on Tula ftg, ihan huippu kapistus. Manduca ei toiminut mulla, oli tosi huono kantaa.
En oo vielä mitään ostanut, varmaan vasta np-ultran jälkeen uskallan

Mä inhosin kanssa käyttää kietasubodeja esikoisella. Ostin niitä vinot pinot ku kaikki niin kehu, mutta oli ihan hirveitä
 
Hassua, miten erilailla kietaisubodyt koetaan! :p Niin vaan erilaisia äitejä ollaan kaikki! :)
 
Heh, mä kuulun kans kietaisubodyfaneihin! :p

Meillä on käytännössä kaikki valmiina, joskin toinen pinnasänky toki tarvitaan kun tuo syntyy. Mua vaan stressaa vaunuasia. Meillä on ihan huiput Emmaljungat, enkä todellakaan haluaisi alkaa hankkimaan tupliksia. Esikoinen on elokuisen syntyessä 1v10kk, joten vielä kyllä rattaissa mielellään varmasti kulkisi jos jossain käydään. Hän myös edelleen nukkuu päikkärit ulkona, enkä usko siihen tulevan muutosta ihan hetkeen. :rolleyes:
Oon miettinyt sitä vaihtoehtoa, että esim. kerhoon tai muskariin kävellessä kantaisin pienemmän repussa ja esikoinen menis rattailla. Tai jos vauva on vaunussa, vois isompi olla ehkä seisomalaudalla (osaako sen ikänen vielä?!) tai sitten repussa. Hankalaa. o_O
 
Alle kaksi vuotias on kyllä aika pieni seisomalaudalla seisomaan, ainakaan pitkiä aikoja. Mun poika ei ois ton ikäisenä malttanut siinä tönöttää. Lapset on toki erilaisia.
 
Sepä just, kun 2v on kuitenkin vielä aika pieni, että riittääkö muka maltti seisoskeluun? Tässä vaiheessa vielä kuvittelen jaksavani kantaa toista aina sitten repussa/liinassa, mutta itteni tuntien viimeistään lokakuussa oon raivolla metsästämässä uusia rattaita. :joyful:
 
Mä maltan mieleni rattaiden ja vaunujen suhteen. Nuo nykyiset pölyttymässä olevat onriittävän hyvät meille. Niissä on lähes kaikki lisävarusteetkin hankittuna mitä niihin saa. Kaukalolle täytyy adapterit hankkia mutta muuten on kaikki.
 
Takaisin
Top