Viimeiset hankinnat yms :)

milu2012

Oman äänensä löytänyt
Enää 9 vko jäljellä oletettuun H-hetkeen, jännitys/hyvä pelko vaivaa :) Mitenkäs muilla ?

Meillä kaikki hankinnat suurimmilta osilta tehty, mutta tietysti näitä pieniä vielä on jäljellä; kosteuspyyhkeitä, vaipat yms. Joko teillä niitä alkaa olla vai vieläkö on kesken?

Mitäs kaikkea olette hankkineet mm. hoidon kannalta?
 
Eilen ostimme pari pikkiriikkistä pukua tulevalle vauvalle.

Mies naureskeli että paremminhän tämän kolmannen tuloon ollaan varauduttu kuin mitä poikiin...nykyinen kuopus oli jo syntynyt kun mies kävi ostamassa hänelle parit ihan ikiomat vaatekerrat ja esikoinen syntyi niin että vaatteiden pesu ja silitys jäi miehen hoidettavaksi minun sairaalareissuni aikana.

Esikoiselle ei ennätetty ostamaan yhtäkään "omaa" vaatetta, oli vain silloisen äitiyspakkaukset vaatteet ja veljeni vanhat vauvavaatteet valmiina. Esikoinen syntyi vain vähän aikaisemmin kuin oli tarkoitus, hän syntyi rv37+4 mutta silti tuli ensikertalaisille "kiirus". Noloa mutta totta.

Tyttöselle, tälle tulevalla kuopukselle siis,  on jo ostettu kaksi pakettia vaippojakin.Kaupassa oli sellainen diili että jos ostaa kaksi pakettia vaippoja niin saa Lenni Lokinpoika-pehmolelun.

Koska nykyinen kuopus ei enää vaippoja käytä niin miehen oli sitten saatava ostaa kaksi pakettia pienen vauvan vaippoja. Onhan meillä nuo kestovaipatkin täällä olemassa toki (nykyisen kuopuksen vähän käyttämät)

Vaunut on olemassa, nykyinen kuopus ei käytä edes rattaina noita joten joutavat suoraan ja kokonaan vauvalle ( eihän 2 vuotias tietenkään suostu istumaan rattaissa kun voi juostakkin....)

Ainoastaan äidille pitää hommata vielä pari juttua; haluan mm. sairaalaan omat vaatteet ja nykyiset pyjamat ovat jo parhaat päivänsä nähneet joten jostain olisi löydettävä kokoa "SotaNorsu" olevat lämpimät yövaatteet sairaalaan otettavaksi.

Eilen ei Prismassa ollut kuin normaalikokoisten ihmisten vaatteita, ei yhtään tälläisen pallomahan peittoon suunniteltua yövaatetta. Höh. Olen varmaan sitten ainoa raskaana oleva nainen joka haluaa pukeutua pyjamaan.
 
mulla on puklurätit viikattuna kaappiin, kaikki muut odottaa varastossa vielä :)
 
Ei ole vieläkään muuta valmiina kuin ikean puhallettava hoitoalusta päällysteineen. Vierashuoneen pöydällä odottaa hoidettavaa.Vaatteita on, mutta ne pitäisi pestä ja lajitella isoihin ja pieniin. Vaunut on tulossa ja vauvan sänky on anoppilassa vielä. Turvakaukalo on ostamatta, samoin kylpyamme.9 viikkoa aikaa, toivotaan etei vauva päätä syntyä kovin aikasten. Toisaalta nuo kaikki on viikonlopussa hankittu kunhan ne vain kasaa samaan paikkaan eli ei paniikkia :)

Äitiyspakkauskin tuli, mutta jouduin lähettämään sen takaisin eli odottelen nyt uutta.
 
Uteliaana (eipäs kun tiedonhaluisena ) kysyn Hillalta miksi äitiyspakkaus piti palauttaa, oliko siellä paljonkin huonolaatuista tavaraa ?

Haa juu, meillähän nykyisen kuopuksen turvakaukalonkin hankinta jäi siihen että mies osti sen ominpäin kun pienoinen oli jo syntynyt.
Ihan hyvän ostikin, sen käyttöikä on kuitenkin  niin lyhyt että kuosilla ei ollut suurtakaan merkitystä.

Onneksi pienen ihmisen kanssa pärjää alussa melkosenkin vähillä "varusteilla" ja suurimman osan tarvittavista jutuista voi tilata vaikka netin kautta kotiin jos sattuu käymään niin ettei ennen vauvan tuloa ennätä ostoksille eikä sitten heti jaksa lähteä shoppailemaan.
 
^No pakkaukseen oli pesiny joku ötökkä ja se kuoriutui täyteen pieniä ötökkävauvoja..
Tänään hain uuden pakkauksen ja nyt on vaatteet pesukoneessa.

Ens viikolla kun on taas lomaa töistä niin kiertelen taas kirppiksen jos löytäis jotain kivaa :)
 
No enpä olisi minäkään kyllä mitään ötökkäpienokaisia huolinut hoivattavakseni ! Hyvä että hoksasit moisen ikävyyden nopeasti etteivät pääseet leviämään koko kotiin ja kaikkiin vaatteisiin.

Saitko selvitystä mistä nuo ylimääräiset "ystävät" mahtoivat olla kotoisin, siis tutkivatko missä vaiheessa paketin kulkua on ollut mahdollista tuollainen "tartunta"?
Paketti taitaa olla tätä uutta sarjaa joten eihän se ole voinut kovin pitkään missään varastossakaan olla odottamassa ötökkäperheen sisällemuuttoa.

 
Huomasin onneksi ajoissa kun laatikko oli auki olohuoneessa niin ei ollu ehtinyt ötökät omasta pesästään levitä.
Eipä ole tullut mitään kommenttia asiasta vaikka uuden paketinkin jo lähettivät. Ei vissiin kiinnosta asiakaspalvelu kun on Kelan asioinnista kyse. Entinen paketti oli vanha ja myös tämä uusi paketti oli vielä vanhaa mallia.
 
Heippa! emoticon

Täällä taisi olla erikseen keskustelua vaunuista, mutta laitampa nyt tänne..
Me ollaan varattu jo Emmaljungan Mondial Duo Compit valkoisena. Mutta nyt olen jotenkin tykästynyt koppamallina tuohon Emmaljungan Edge Duo Compiin valko/ ruskeana. Soittelinkin tänään liikkeeseen ja onneksi kopan/ värin vaihto vielä onnistuu, jos päätämme valita jonkun toisen. Tykkään myös mondial mallista mustana, mutta oon joskus kuullut jonkun sanoneen, että on kesällä vauvalle kuuma ja hiostava ? Pitääköhän paikkaansa ? Nyt siis kokemuksia kaivataan, jos jollain sitä näistä vaunumalleista ja väreistä on :) Mietin myös, onko noilla koppamalleilla muuta eroa kun noi kuosit ? Molemmathan ovat siis keinonahkaisia. Toki ollaan menossa pian liikkeeseen, mistä saadaan varmaan lisätietoa.. mutta muiden kokemukset kiinnostavat nyt enemmän!
 
Täällä kans vähän päälle 8 viikkoa laskettuun aikaan! Hui apua! Vähän jännittää/pelottaakin, mutta suurimman osan ajasta oon kyllä todella innoissani, mitä nyt välillä ja vähän useamminkin herää taas siihen "todellisuuteen", että kohta se vauva on täällä! :D

Mut nyt asiaan, eli niihin hankintoihin. Eli meillä on valmiina jo yhdistelmävaunut ja niihin sopiva turvakaukalo + turvakaukalon telakka autoon. Pukluharsot ja vaatteet on pesty ja viikattu, sekä vaatteet on lajiteltu pienii ja isoihin. Pienet on kaapissa korkeissa, isommat taas sängynaluslaatikossa odottamassa vauvelin kasvua. :) Sit isommista jutuista vielä pinnasänky on matkalla tänne meille, eli odottaa anoppilassa kunnostamista. Appiukko lupas sen kunnostaa ja varmaan me tänne se kohtapuoliin saadaan, vaikka eihän sillä vielä mikään kiire ole. Siihen pitäis varmaan ostaa uus patja.. Anoppi lupas sen kustantaa. :) Sit meinasin ommella siihen pinnasänkyyn sen semmosen "reunuksen", mut pitäis se pinnasänky ensin saada tänne meille ja koota, nii vois siitä sit ottaa ne mitat. Sit on tietty ostamatta pienempiä juttuja, eli hoitoalusta mikä laitetaan pesukoneen päälle, ku hoitopöytää meille ei mahu. Sit tietty vaippoja ja kosteuspyyhkeitä, talkkia?, tutti/tutit ja tuttipulloja. Mulle ei tuu edes mieleen, et mitä vois tarvita noita pienempiä juttuja, mitähän muuta tarttee ku noita mitä oon luetellu..? :o Sit tietty sen tajuaa vasta ku se vauva on kotona ja hirvee hätä ku sitä jotain juttua ei oo.. :D Rintapumppua voisin harkita, ehkä hankin sen sitten kun näkee, että miten se maidoneritys lähtee käyntiin. :)

 
Käytiinkin jo tänään ostoksilla :) Ja mukaan tarttuivat siis nuo Emmaljungan Edge Duo Compit valko/ruskena ja vauvakaukalo (BeSafe) tarttui myös matkaan mukaan :) Joten nyt on nuo isommat hankinnat tehty. Vaatteita onkin jo kertynyt aika mukavasti, vielä pitää se toppapuku laittaa tilaukseen! Meiltä puuttuu siis vielä ; Sitteri, amme, hoitoalusta, leikkimatto.. ja sit vielä noita pikkujuttuja ( vaipat, puhdistuspyyhkeet, ihonhoitotuotteet.. ) Rintareppua oon kanssa miettinyt, ja rintapumppua. Ainiin, imietysliivejäkin olis hankittava.. Eli aika paljon kaikkea kuitenkin :) No, onhan tässä vielä aikaa.. Kehto saadaan miehen puolelta, ja siinä vauva nukkuukin varmaan ensimmäiset 6 kk, joten pinnasänky tarvii vasta myöhemmin ostaa.

 
Nyt ei puutu enää kuin autoon turvakaukalo, tutti ja itkuhälytin :)
Rintapumppuakaan tosin ei ole, mutta en aio hankkia sitä ennen vauvan syntymää.

Vaipat, tuttipulloja, vaatteet, sitteri, amme jne. on jo :)
 
Totta tosiaan, pitää hommata meiänkin se amme! Eilen ostin jo semmosen rintaruokintaa tukevan tuttipullon (näinköhän? :D) ja 2 tuttia, jotka pistän siihen "isyyspakkaukseen", minkä oon koonnu, annan sen sit isänpäivänä tulevalle isälle eli miehelleni lahjaksi!

Sit imetysliivit saan yheltä tutulta, jos ne vaan sopii, pitää tietty sit sovittaa lähellä laskettua aikaa, et miten ne sopii. Onhan noi rinnat turvonnu, mut vielä menee nää vanhat liivit, ku vaan ottaa ne toppaustyynyt pois. :) En vielä tiiä hommataanko sitteriä, meillä on jo leikkimatto, mikä on ollut miulla sillon ku oon ollu pieni, kummitäti sen on mulle silloin aikoinaan ommellu. :) Ja hoitoalustakin siis pitäis hankkia, mut eiköhän me se tässä lähiaikoina hommata.
 
Nyt on kauhee ostosvimma kun tekis mieli ostaa kaikki mahollinen valmiiksi. Mietin tuota rintapumppua nyt että jos sittenki hankkis jo valmiiksi.. Käsikäyttöstä pohdin, mutta se ilmeisesti on aika vaivalloinen? Sähköset sitten on niin kalliita että en viitsi etukäteen ostaa jos en tarvitsekkaan. Kauheat tavarastressit täällä näin äippälomalla

Viikonloppuna mennään katsomaan turvakaukaloita ja jos ei löydetä niin laitetaan tilaukseen netistä.

Reilu 4 viikkoa laskettuun aikaan, kääk
 
Meillä siis tosiaan kävi niin että vauva syntyi 1kk etuajassa. Joulukuisesta tulikin lokakuinen. Oli kyllä tiedosa että saattaa tulla etuajassa ja aikahyvin oltiin varauduttukin.
Muutama juttu oli mitä en kerennyt ja nyt on ongelma.
Tilasin H&M:lta lopussa vielä yhdet äitiyshousut ja ensimmäiset imetysliivit. Paketti tuli mutta housut oli liian pienet ja nyt oikee koko oottelee ärrällä noutoo :) Kun vaan muistais ja kerkeis.
Liivit oli hyvät ja ajattelin että hankin lisää kun tietää millasiks rinnat turpoo, mutta nyt kun aika sitten loppukin kesken, ei olekaan mahdollisuutta lähteä liiviostoksille. Ja kun mulla tota maitoo tosiaan tulee niin on pakko nukkua ne ja liivinsuojat päällä. Hirveellää kiireellä sit aina pesen ja yritän kuivata niitä kun yöllä on maito pursunnut jo liivisuojistakin yli... Ei kivaa. 
Ja rintapumppu on kyllä ollut PELASTUS. 
A. Mieskin voi syöttää pullosta äidinmaitoa ja itse voi vaikka nukkua.
B. Jos vauva ei syökään joka kerta paljoa tai saa imettyä kunnolla ja maitoa silti keräänttyy niin että sattuu, voi pumpata sen pois ja antaa pullosta. 
Ja maidonkerääjää on pakko käyttää pumpun kanssa kun toinen rinta alkaa aina vuotaan samalla. Siis sieltä voi tulla parhaimmillaan 0,5 dl. 
Rintakumi on kanssa tosi hyvässä käytössä, välillä imeminen todella satuu.
Kaikilla tietty on omanlaisensa tilanne, mutta nää on mun elämää helpottanut.
 
^No olen kattonu cittarista valmiiksi että siellä oli tuo avensiksen rintapumppu ja lähetän miehen ostoksille jos tarvin sitä :) Maidon kerääjä mulla jo onkin kaapissa ja nuita tissikumeja myös.
 
Nyt alkaa olemaan täälläkin aika hyvin tarvikkeita hankittuna :) Vaatteita on kertynyt aika paljon ja eilen ostin sen toppapussin ja hatun. Nyt on siis vaunut, turvakaukalo, kehto, sitteri, leikkimatto, paketti vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, niistäjä, nännivoidetta ym. Vielä puuttuu amme, tuttipullot, korvikkeet ( kannattaa kuulemma varavuoksi ostaa ? ) , hoitoalusta ja rintapumppu. Rintareppu tulee varmaan myös hankittua!

Mites teillä muilla ? Onko kaikki jo valmiina ? :)
 
meiltä puuttuu lähinnä vaipat, puhdistuspyyhkeet, talkit ja rasvat, maitokorvike ym.. kaikki isommat on ostettuna.. rintapumppu saattaa tulla ostettua jahka rahatilanne sallii.. 
 
Korvike puuttuu täälläkin. Mutta sitäkin saa joka lähikaupasta eli voi laittaa miehen ostamaan jos näyttää että tuleekin äkkilähtö synnyttämään ja maitoa ei tulekkaan. Itkuhälytin puuttuu vielä.
Tänään ajattelin kasata vauvalle kaikki mukaan otettavat kun mies tulee meitä hakemaan: turvakaukalo, johon ompelin lämpöpussin, vaatteet ja vaipan.

Viikonloppuna saadaan toivottavasti vihdoin anoppilasta vauvalle sänky mukaan ja vaunutkin pitäisi tulla postissa ensi viikolla.

Kaupasta ei tarvitse ostaa siis muuta kuin tuo itkuhälytin ja senkin ehtii vaikka synnytyksen jälkeen. Tuskin ihan heti olen vauvaa jättämässä yhtään minnekkään vahtimatta kun ulkonakaan ei voi nukuttaa.
 
Mulla on rintapumppu (Avent on hyvä käsikäyttöinen, sain kaverilta lainaksi edellisen lapsen synnyttyä), koska se meillä ainakin viimeksi helpotti elämää - isikin voi ruokkia vauvan ja äiti voi lähteä hetkeksi ulos tai nukkua yhden yöimetyksen ohi. Ja sitten pullot, jotta isi voi sen pumpatun maidon antaa. Ne pitää vielä keittää, kun ovat olleet pitkään kaapissa. Rintakumit ja maidonkerääjät on hankittu, kun ilman niitä ei mun tisseillä imetyksestä tule kuin itkua ja hammasten kiristystä. Olen talkkia enemmän tykännyt käyttää sinkkivoidetta ja hoitoöljyä on, kun sillä olen jo omaa mahaani valellut arpien ehkäisemseksi. Tutti on - isosisko halusi ostaa pimeässä loistavat tutit :) Ja itkuhälytin löytyy vanhempien lasten jäljiltä.

Maidon korviketta en ensimmäisen kanssa tarvinnut ollenkaan, mutta toisen kanssa tarvitsin jo sairaalassa sokeriarvojen nostamiseksi. Nytkin katsotaan tilanteen mukaan ja ostetaan, jos on tarve. Sitä mies (ehkä ) osaa hakea kaupasta, kun olen sairaalassa.

Tänään on tarkoituksena pestä turvakaukalon ja vaunupussin päällyset, jotta ovat sitten puhtaana. Petivaatteet ovat jo puhtaina ja päätimme viime hetkellä vielä tilata pinnasänkyä pinemmän ensisängyn, kun pinnasänky mahtuu huoneeseemme niin valtavan huonosti. Yritämme vaihtaa suurempaan asuntoon ennen kuin pinnasänkyä tarvitaan.. Se on sellainen keinuva malli, jossa on renkaat, niin voin siirtää sitä tarpeen mukaan huoneesta toiseen. Onneksi kaikkea kivaa löytyy käytettynä netistä.

Vaatteita on laatikoittain ensimmäisen vuoden ajaksi. Olemme ostaneet itse joitain suloisia juttuja, kun tulee ensimmäinen poika ja olemme vähän hurahtaneet asiasta. Ja sitten niitä on tullut ystäviltä ja työkavereilta.

Ja vaippapaketti on. Harsot ovat valmiina viikattuina vessassa. Ensimmäistä kertaa mulla on olo, että anti vauvan tulla vaan. Kahdella aikaisemmalla kerralla en ole ollut näin valmis. Ehkä koska ensimmäistä kertaa hyväksyn sen tosiasian, että vauva voi syntyä jo ennen laskettua aikaa..

Vauva on hoidossa, mutta itseni olen vähän unohtanut. Imetysliivejä mulla on vain 2, joten niitä kyllä ostan nyt toiset 2 lisää. Monta kertaa maidot meni yli kerääjien ja suojien ja sitten olin pulassa, kun kahdet liivit päivässä eivät riittäneetkään. Lisäksi olen aiemmin synnyttänyt kesää vasten, niin mulla ei ole pitkähihaista imetyspaitaa. Sellaisia pitää pari ostaa vielä. Mutta eiköhän se siitä sitten lähde arki rullaamaan.
 
Takaisin
Top