Viimeisen kolmanneksen haasteet

Odottajako

Jostain jotain jo tietävä
Mites teillä sujuu? Onko tullut uusia haasteita ja oireita nyt viimeisellä kolmanneksella? Mulla alkaa olla jo aika tukala olo tän kaksosmasun kanssa, menossa rv 31. Ja sen lisäksi oon tosi herkkänä, itkuinen ja kiukkuinen. Mietin jo tuossa, että pitäsköhän tästä huolestua, kunnes tajusin, että oiskohan hormonit mitkä sekoittaa mun pään?
 
Muokattu viimeksi:
Väsymys on alkanut nostaa päätään enenevissä määrin. Satunnaisesti on paha olo, mutta ei muuta.
 
No väsyttää kyllä ihan huolella välillä vaikka olis kuinka hyvin nukkunut. Vähänkin ripeämmin kun nousee vaikka sohvalta tai lähtee kävelemään niin supistaa. Menkkajomotuksia tulee. Kenkien laittaminen alkaa olemaan hankalaa, pakko käyttää vaan semmosia jalkaan vedettäviä kenkiä niin pystyy selän puolelta nykäsemään jalkaan. Ja vessassa käydessä pyyhkiminen alkaa olemaan aika kurkottelua.. saati sitten kun neuvolassa pitää pissanäyte antaa niin se kuppiin osuminen ja kuinka täyteen menee on oma haasteensa :D
 
Väsymystä, venymisen aiheuttamaa kipua alamahalla, närästystä.... Siinä varmaan pahimmat vaivat. Väsymys aiheuttaa vähän alakuloisuutta ja kiukkuisuutta, tuntuu että pinna palaa noiden uhmaikäisten kanssa melkoisen helposti.
Maha alkaa olla vähän tiellä täälläkin, omien sukkien ja kenkien pukeminen vaatii vähän keplottelua, ja sama juttu noiden lasten pukemisessa. Todennut, että helpointa istua itsekin lattialla kun on pukeutumisen aika, niin ei tarvitse kurotella lattialle.
Kaiken kaikkiaan menee kivasti, suurempia kipuja ei ole, vaikka jossain vaiheessa noita liitos- ja selkäkipuja oli vaikka muille jakaa..
 
Tsemppiä kaikille! Itsellä ehkä eniten vaivaa tuo iskiastyyppinen särky pitkään seistessä tai kävellessä. Koirien lenkkeilyttäminen on vaihtunut lyllertämiseen. :grin Tukivyön olen hakenut tueksi, että pääsen kuitenkin edes vähän liikkumaan. Vatsa haittaa jo jonkin verran, kun kaikki on tullut tuohon eteen vain töröttämään. Muutoin olen päässyt ilmeisesti vähällä. :angelic:
 
Lantion alueen kivut kiusaa, jalkojen kolotus ja levottomuus ja rasituksessa tulevat kipeät supistukset .
 
Mulla on väsymys kestänyt läpi raskauden, nyt vaan on alkanut ihan älyttömät univaikeudet niin on vaan vielä enemmän poikki. Sitten on vielä selkä- ja liitoskivut, supistukset, huimaus sekä närästys niin tässähän on aika kiva paketti kasassa. Että sais se tammikuu sieltä jo koittaa.. :-D
 
Olo alkaa olee jo niin tukala! Hengästyn pienestäkin, ja tuo kenkien laitto.. kohta ei suju ollenkaan:hilarious: Alkanu tuntuu välillä kauhee paineen tunne alapäässä ja supistukset lisääntyneet, onneksi kivuttomia vielä.! Alan jo toivoon että viikot kuluis nopeampaa että voisi alkaa pieni tuleen jo ulos pikkuhiljaa :grin
 
Täälläkin lantio ajoittain tulessa ja tuikkeet häpyluussa vaivana, mutta mielestäni ei tässä vielä mitään hätää ole :D täältäkin varmaan melko moni minua ennen sinne synnärille tositoimiin kerkeää vaikka minulla se la 30.12 onkin :)
Ei mitenkään erityisen tukalaa ole. Joku päivä on hankalampi mutta toki olen tässä jo kuukauden päivät ollu kotona lomalla vaikka äitiysloma alkaa vasta ensi viikolla. Jos töissä olisin ollu niin sairauslomaa olisin varmasti saanu hakea kun illat olis ollu tuskaa työpäivien jälkeen ja unet on välillä vähissä.
 
Ihan hyvin sujuu täällä:)
Onneks kuitenkin oon jo saikulla kotona, koska kyllä tuo 1,5 vuotias esikoinen saa äidin väsytettyä ilman että töissäkin pitäis vielä käydä. Maha alkaa olee aika pinkee ja kävely hyvin pingviinimäistä:hilarious: mut onneks ei ihmeempiä kipuja tai supistuksia oo ollu.
Voimia kaikille, onneks maaliviiva alkaa kuitenkin jo häämöttää:thumleft
 
Väsymys täälläkin painaa..yöllä ei oikeen saa nukuttua vatsan takia ja aamulla kuitenkin noustava laittamaan koululaiset kouluun. Yleensä tuleekin torkuttua sitten aamupäivä sohvalla. Äitiyslomaan vielä kuukauden päivät.. sitä ennen pitkiä päiviä töissä, saas nähä miten tässä jaksaa..
 
Herrammorjes kun on tänään supistunut. Taisiis oletan sen olevan sitä :D vatta pinkeenä kokoajan ja jo säikähdin kun alkoi olemaan menkkamaisia tuntemuksia myös, mutta ne tais mennä onneks ohi 500 mg panadolilla.

Pyöräilemään oon pystynyt vielä hyvin poika kyydissä (kävely tuntuu olevan tuskasempaa),mutta ehkä nyt pitää rauhoittaa menoa,jotta rauhoittuu supistukset.
 
Mä oon pyöräilyt lopettanut nyt liukkaiden takia ja kun maha on tiellä. Viime viikolla vielä mentiin pyörällä. Nyt sitten kävellään ja voi morjens kun voi olla vaikeaa!

3 viikon päästä alkaa äippäloma, saa nähdä kauanko tyttö pysyy mahassa näillä supistuksilla..
 
Jumalaton flunssa mikä iski. Repii ihan hampaita ja päähän koskee koko ajan ku ei saa niistettyä ja taas toisaalta ku tavaraa tulee koko ajan. Yö pahin. Siihen muut oireet päälle
 
RV35+3 Koiran lenkitykset on yhtä supistusta alusta loppuun, nivusissa ja häpyluussa repivää kipua, maha tiellä, närästää niin paljon että oksu lentää ja kun oksennan lirahtaa pissat housuun, nukkuminen haastavaa, kokoajan haluaisi syödä mutta mahaan ei mahdu eikä voi koska närästus, alien pyörii mahassa ja potkii niin että tuntuu että kylkiluut murtuu tai että se meinaa tulla ihosta läpi yms. Ihan perseestä on olo siis melkein kokoajan.
 
Täällä viikkoja 34+4 ja uutena oireena sormien nivelkipu.. olo on väsynyt ja ei oikein jaksa tehdä mitään! Nyt alkaa kyllä vähän kyllästyttää koko raskaus, olis jo ohi.. :arghh:
 
Loreen, mulla alkoi kädet oireilemaan reilu viikko sitten. Päivisin on kunnossa, mutta aamuisin en pysty reilu tuntiin tarttumaan mihinkään ja peukalot ovat täysin toimintakyvyttömät. Aamun kuluessa alkaa kipu hellittämään. Neuvolassa kätilö sanoi, että oireet johtuu rannekanvan ahtaumasta. Oireiden pitäisi helpottua synnytyksen jälkeen. Jos oireet jatkuu vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen, on leikkaus edessä :sad001
 
Eltsi, eikä.. mulla ei ihan noin paha ole, aamuisin kyl pahin toi kipu ja ei saa sormia kyllä kunnolla taivutettua nyrkkiin :sorry: tänään neuvolassa sanoivat et johtuu turvotuksesta toi nivelkipu, toivottavasti ei tästä pahene.. ja toivotaan, että sullakin lakkaa oireilut synnytykseen!
 
Takaisin
Top