Viime hetket kahdestaan

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Onko kellään hyviä ehdotuksia mitä kannattais vielä tehdä miehen kanssa kun laskettuun aikaan on viikko ja vielä pystyy tekemään lähes mitä vaan kahdestaan? Kohta arki kuitenkin muuttuu ja yhteiset hetket on vähissä. :-)
 
Mä oon miettinyt vähän samaa. Tosin siinä mielessä, että mikä kiire tässä nyt on synnyttämään, kun hetken päästä ei olla "koskaan" enää kahdestaan. On siis 2,5 viikkoa laskettuun aikaan.

Mietin, että voitais käydä miehen kanssa hyvässä ravintolassa, koska ihan pikkuvauvan kanssa tuskin käydään.
Samoin tarkoitus on käydä kylpylässä, jonne meillä on lahjakortti.
 
Ainakin pitkän kaavan mukaan syöminen on se mitä me ollaan kaivattu esikon jälkeen. Todella laiskat villasukka päivät tvn äärellä on toinen..:)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Leffoja ei jaksa enää kattoa loppuun asti, ellei kato niitä päivällä . :D Me käytiin kylpylässä, tosin raskaus oli aika alussa silloin ja tuo ravintolajuttu on tosi. Tai no käytiin kyllä jo vauvanki kanssa, mutta hieman erihän se on
 
Me ollaan käyty köpöttelemässä pieniä lenkkejä (jäällä oli kiva käydä joulun jälkeen kun siellä oli helppo tasasella kävellä), tehty yhessä ruokaa, lähetty vaan ajeleen autolla pitkin Jykylää (mies tykkää siis ajella pitkiinsä) ja sit myös vaan ihan oltu ja maattu sohvalla yhessä. Sillon kun mies pysyy paikallaan :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Ravintolaillallinen on yks asia, minkä haluis viel hoitaa pois alta ennen pojan tuloa. Ja nyt ollaan vapailla pelattu pitkäkestoisia lautapelejä, 4-6 t settiä War of the Ringiä ei varmaan pelata ihan äkkiä, sit ku poika on maailmassa. :p Leffoja/sarjoja saa kuulemma kateltua sit hyvin, kun imettää (syyskuusssa synnyttäneen ystäväni kommentti).

Kesäinen Lontoon reissu tehtiin kans sillä mielellä, et ei ihan heti päästä uudelleen ulkomaille. Mun mielestä lapsen kanssa pitää matkustaa niin, että siitä reissusta jää jotain muistoja pienellekin. Eikä ihan pienen vauvan kanssa ehkä o mitään järkee lähtee metroileen mihinkää suurkaupunkiin ja kiertelemään museoita.
 
Me käytiin jo kesällä reissu pidemmän kaavan mukaan, kun vielä liikkuminen helppoa :) Melkein toisella puolen Suomea ihan vain mökkeilemässä ja katselemassa maisemia ja ajelemassa siellä sun täällä.. Ja laivalla tuli käytyä kun sinnekään ei sitten kahdestaan ihan heti mennä.. :)
 
Täällä ku on esikoinen jo olemassa niin tämä onkin hyvä kysymys. Olen enemmänkin tehnyt niitä asioita joita pystyn tekemään yksin ennnen tississä roikkujan tuloa :wink
Mutta ehkä joku rauhallinen ravintolaillallinen tai kotona yhdessä ruuan laittaminen voisi olla tärkeää. Vauva nimittäin haistaa jostain sen kun äidille tulee kuuma ruoka lautaselle. Sen jälkeen edes lämpimän rueäuan syöminen rauhassa ei ole itsestäänselvyys :)
 
Mietin tuossa että miten se elämä on muuttunut lasten myötä.. Se on tosi että ruoan syöminen tapahtuu n. sekunnissa jos haluaa sen lämpimänä syödä. En keksi mitään varsinaista asiaa mitä ei voi tehdä.. Ravintolassa voi käydä syömässä ym. mutta voit lähteä just nyt johonki.. ihan sama minne. Minä en voi. Kaikki asiat tarvii kunnon suunnitelman ja lapsen vahdin jne. Eniten kaipaan sitä ku miehen kanssa joskus nuorempana voitiin illalla yht äkkiä päättää lähteä baariin tai kavereiden luo.. ihan sama vaikka klo oli kymmenen illalla. Nyt ei todellakaan onnistu! Tehkää siis jotain sen kummempia suunnittelematta koska kohta ette voi.
 
Kun ma koittaa, ni ajateltiin levittää sohva ja rötköttää ja kattoa kaikki Star Warsit yhdessä ja napostella. Uimahalliin taidan miehen vielä viedä kaksistaan. Laskettuun vielä aikaa 3 viikkoa, mut villi veikkaus on, et aiemmin tulee.
 
IceDiamond, muistathan että jos sulla on jo paikat vähänkään auki niin uimaan/kylpylään ei suositella tulehdusriskin takia!
 
Tänään tarkoitus käydä ulkona syömässä :) kova hellyydenkaipuu on, onneksi ollaan vietetty aikaa kaksin kotonakin, levätty, ulkoiltu ja kokkailtu eli tehty asioita yhdessä. Jatkossa hankalampaa kun tukiverkko asuu satojen kilometrien päässä.
 
Ai nii joo tuo :sad001 Nääh, joutuukohan jättään välistä, ku ei tuota tilannetta oo ees tutkittu nyt kuukauteen. Simpura. Ois vaan ollu niin rentouttavaa istua niskasuihkuissa ja poreissa.
 
Hyviä ideoita, varmaan se ravintola ois kiva vielä toteuttaa. :-) tänään käyty käyrillä verenpaineen vuoksi mutta muuten kaikki vielä ok. Kohdunsuu sormelle auki joten uimiset voi unohtaa.
 
Mäkin aion vielä uimassa käydä. Kohdunsuu pehmennyt, ulkosuu auki mutta sisäsuu kiinni eikä lyhentynyt, joten uskon ettei ongelmia ole. Toisaalta vaikka korttiin oli kirjattu kohdunsuu 3 cm, tutkittaessa sanottiin 2,5 cm.
 
Plääh.. kyllästyttää tää odottelu. Eilen oli due date ja mitään merkkejä ei synnytyksestä tunnu. On käyty leffassa, lenkillä, syömässä, kyläilemässä, kolme ässää käyty läpi... en keksi mitään tekemistä. Kelit on ollut niin vaarallisen liukkaat ettei oo paljon uskaltanu lenkkeillä. Tuntuu et homehdun täysin tänne himaan. Rakkaat harrastukset sai haudata jo raskauden alkumetreillä kun ovat aika riskialttiita. Jotain pitäis keksii et piristyis? :-(
 
Höh! Ehkä sun pitää alottaa joku hankala projekti, joka jää todella ikävästi vaiheeseen kun synnytys alkaa? Kun tuntuu, ettei mikään oikein mene suunnitelmien mukaan.

Me ollaan nyt käyty myös syömässä tällä viikolla, mutta elokuviin en ole uskaltanut mennä kun satunnaisesti on tuskaa näiden pissahätätuntemusten kanssa. Välillä menee kivasti 5 tuntia ja viime yönä tais taas mennä 9-10 tuntia autuaassa unessa, mutta välillä kouristelen puolen tunnin välein tuskissani.

Mä kävin eilen äidin kanssa lounaalla ja sitten eksyttiin kirjastoon lukemaan lehtiä.
Illalla kävin seuraamassa ratsastustuntia ja tervehtimässä ihmisiä. Sen jälkeen sauna ja terassilla vilvoittelu.

Harkitsen, että kävisin ensi viikolla tervehtimässä työkavereita kahvitunnilla.

Se mitä oikeasti pitäisi tehdä, on lajitella tavaraa. Pitäisi heittää pois, laittaa kirpputoripinoon ja laatikkoon ne vaatteet, joihin mahdun toivottavasti taas ensi kesänä (paidat ym.). Askartelutarvikkeita pitäisi järjestellä. Muuta.. En osaa sanoa. Mut jos aloittaisin jonkun järkälemäisen huoneprojektin, niin se jäisi taatusti kesken ja saisin palata synnäriltä alkuräjähdyksen keskipisteeseen.

Mies haluaisi itselleen uuden projektin (makkariin sai siis kivan ilmeen tapetteja vaihtamalla ja lisää säilytystilaa katonrajaan asennettavilla seinähyllyillä, mun idea) ja odottelee että tekisin sille piirustukset olohuoneeseen seinähyllyillä varten. Pitäisi mitata ja sitten suunnitella. Idea olisi, että hyllykö olisi vain n. 20 cm syvä. Sinne saisi kirjoja ja dvd-levyjä ja olisi maksimaalisesti mitoitettu paikkaansa. Mut sekin olis mun projekti vain suunnittelun osalta. Toki mies sitten saattaa soveltaa suunnitelmia, mutta ne olis pohjana.
 
Huh, tulipa pitkä kirjoitus! Mutta mitä siis itse olen ajatellut ehkä tehdä:
1. Käydä jalkahoidossa
2. Käydä uimassa (en tiedä, kannattaako enää mennä)
3. Käydä lusmuilemassa kuntosalilla (lähinnä kuntppyöräilemässä ja tekemässä käsilihaksia)
4. Siivota, jos jaksan
5. Pestä ja trimmata koirat, jos jaksan
6. Käydä tapaamassa työkavereita
7. Voisin tavata muutamaa ystävää joko lounaalla tai käymällä näiden kanssa ulkoiluttamassa lapsia
8. Suunnitella oh:n seinälle kirjahyllyn jonka mies toteuttaa
9. Nuutinpäivänä riisua joulukamat nurkista
10. Voisin käydä vähän trimmauttamassa tukkaa, joka on kasvanut piiiitkäksi.
11. Pitäisi etsiä sähkökirjoja, joita voin sitten muka lukea kun lapsi ei vie kaikkia voimiani syntymänsä jälkeen :laughing014
 
Takaisin
Top