Viime hetken hermoilut

Odottajako

Jostain jotain jo tietävä
Mites on leidit, onko teille tullut näin loppusuoralla uusia hermoilun tai jopa pelon aiheita? Minulle on. Ensikertalaisena on niin vaikea tietää, mikä on ihan normaalia ja mikä taas on oikeasti huolenaihe. Minä olen pitkin matkaa kuulostellu tosi tarkkaan näiden masuasukkien liikkeitä. Vauva a on ollut koko ajan aktiivisempi ja koko ajan on ollut päiviä, jolloin hiljaisempaa eli en tunne juurikaan kummankaan liikkeitä. Tämän jälkimmäisen luulin kuitenkin vähenevän, mitä isommiksi vauvat kasvavat. Minun vauvoilla on siis edelleen niitä rauhallisimpia päiviä, jolloin ei todellakaan tule liikelaskenta millään täyteen erilaisista kikoista huolimatta. Ja missään kohtaa ei ole tuntunut siltä että työntyisi esim.jalka mahan läpi, niinkuin monet kuvailee kokevansa.Aikaisemmin olen pystynyt suhtautumaan näihin rauhallisiin päiviin hyvin maltillisesti, mutta nyt loppua kohden ( nyt 36+2) alkaa pelot ja epäilykset valtaamaan, vaikka kuinka koitan järkeistää asiaa. Entä jos kaikki ei olekaan kunnossa? Vaikka kaikissa niissä 11 ultrassa, joissa olen kaksosraskauden vuoksi käynyt, kaikki on ollut aina kunnossa niiltä osin mitä siinä pystytään toteamaan. Kuinkahan paljon iikkeiden tuntemiseen vaikuttaa vielä tässäkin kohtaa kohdun etuseinämässä olevat istukat ja voiko ylipaino vaikuttaa? Ja millaisiksi ne liikkeet muuttuu tilan vähentyessä? Huhhuh, voisivat jo syntyä.
 
Moikka! Mulla on toisen odotus samoilla lukemilla, kuin sulla kaksosten odotus ja itse olen ainakin huomannut, että liikkeet ovat jotenkin vähentynyt? Taisiis muutamana aamuna olen herännyt huolestuneena, että "vauva ei ole liikkunut koko yönä!". Paniikissa aamu kuudelta juomaan tuoremehua, ei vaikutusta. Päätin, että klo 8 soitan äitiyspolille ja menin vielä sänkyyn makaamaan. Tämä "päätöksen teko" ilmeisesti auttoi, sillä n.tunnin kuluttua vauva alkoi liikkumaan.

Neuvolasta ohjeisti myös, että ei kaikilla toimi makean syönti. Toiselle se kikka voi olla lämmin suihku ja siellä oleilu ja rentoutuminen. Pääasia, että rentoutuu.
 
Itse en ihan kauheasti ole osannut huolestua vaikka välillä on epäilyttävänkin rauhallista. Yleensä vauva kyllä ilmoittaa olostaan kun syö tai tönii mahaa.
Täällä lähinnä pohditaan tulevaa arke vauvan kanssa. Miten koirat ottaa vauvan ja oma pärjääminen vauvan kanssa ja miehen aktiivisuus kaikessa ja ja ja
 
Minulla on hyvinkin aktiivinen vauva, joten muutaman kerran olen huolestunut kun on tullut sellaisia päiviä, että ei liiku juuri yhtään. Mutta sitten taas päivän tai viimeistään kahden päästä mellastaa taas kovasti, joten olen ajatellut, että vauvalla on ollut "lepopäivä". Rv 38+1 tänään ja ei ole vähentynyt liikkuminen loppua kohden.

Eniten varmaan kammoksuttaa itse synnytys, että miten siinä menee, kun ensimmäistä odotetaan.
 
Mä pelästyn myös välillä, on ihan selkeästi rauhallisempia päiviä ja sitten sellaisia päiviä että riehuu koko ajan. Oon huomannut että oma aktiivisuus ja syöminen vaikuttaa siihen, miten vauva liikkuu..

Mä oon alkanut ihan hirveesti pelkäämään, en sinänsä synnytystä vaan että jotain tapahtuu ja jommallekummalle sattuu jotain tai ei selviä synnytyksestä, siis itse tai vauva..
 
Mua kans välillä mietityttää synnytys, siis siinä lähinnä että jos sattuu jotain yllättävää vauvalle tai mulle. Toivon, että vauva syntyisi turvallisesti ja terveenä tähän maailmaan:Heartred
 
Hiljaisempia paivia on ollut taallakin, mutta oon koittanut olla hermostumatta. Voisin kuvitella etta kun vauvoja on kaksi niin ei ole niin paljon tilaa liikkua? Eniten mua ahdistaa se, kun ei tieda milloin synnytys alkaa, mies saattaa olla toissa ja esikoinen taytyy saada jonnekin hoitoon.. :sorry:
 
Mitähän mie hermoilisin. Vain näitä selkä kipuja kun mikään asento ole hyvä. Empä oikeastaan muuta. Välillä käy joku pelko mielessä mutta menee ohi. Se tapahtuu mikä on tarkoitettu ja siihen ei voi vaikuttaa. Pitää vaan hyväksyä se niin voi ottaa rennosti ja nauttia näistä viimeisistä päivistä
 
Takaisin
Top