Viiltävää kipua kohdun suulla

Marile

Oman äänensä löytänyt
Huomaan, kun mulla on stressiä niin vatsa on melko kireenä. Tähän kireyteen liittyen on nyt viimepäivinä ollut viiltävää kipua kohdun suulla. Mietin että mistähän voisi johtua? Voikohan olla joku tulehdus, vaikkei ole mitään muita oireita? Alkuun kipu tuntui vain supistuksen yhteydessä, mutta nyt on jollain tasolla vähän koko ajan. Onko muilla ollut vastaavaa?

Tuntuu hassulta kysyä, kun mulla tosiaan jo viides lapsi tulossa, muttei ole koskaan ennen ollut tämmöistä näin varhaisessa vaiheessa. Rv. 21+0
 
En tiedä onko sun kipu samaa mitä mulla, kun mulla on jostain viikolta 15 asti tuntunut vihlaisuja emättimessä.. Oon ollut asiasta huolissani mutta lääkäreiden mukaan kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa ja venyy. Kohdun kasvukivut voivat siis "säteillä" ihan emättimeen asti. Välillä tosiaan tuntuu nuo vihlaisut kohdunsuullakin (tai niin ainakin kuvittelen että siellä se tuntuu) ja useimmiten vihloo emättimen seinämiin molemmin puolin.
Mulla siis ainakin kuitattu nuo kohdun kasvukivuiksi/liitoskivuiksi. Tuskin sullakaan on syytä huoleen :)
 
Niin sitä vielä että tokihan kannattaa viedä vaikka pissanäyte neuvolaan jos huolettaa. Mäkin vein ja puhdas oli, neuvolassa terkka otti vielä varmuuden vuoksi hiiva- ja klamydia-näytteen jotka myös puhtaat. Ainakin voi poissulkea tulehdukset..
 
Takaisin
Top