Viikon 36 kokoarviot?

maisa22

Silmät suurina ihmettelijä
Kuinka moni on saanut arvion vaavin koosta neuvolan lääkäriltä? Oma arvioitiin 2600g eli himpun pieneksi, kait? Miten teillä muilla?
 
Eilen juuri ultrassa käyneenä ; 1932g.. :( Rv36 tasan tänää... Että siinä teille PIENI.. :/
 
^No ei täällä paljoa isompi. Viikkoja 36+1 ja arvio 2,3kg. Kuulemma ihan normaali, mutta pienehkö.
 
Hehe.. Olin viimeks äitiyspolilla kontrollikäynnillä rv 33+0 ja sillon kokoarvio oli n. 2300-2500g. Seuraavan kerran ä-polille 37+2 (olettaen, että vauva viihtyy mahassa siihen asti) joten pelottaa, miten siihen mennessä kasvanut. Neuvolalääkäriä mulla ei enää ole, viimeks ä-polilla sanoi, ettei tarvii kun sinne menen.
 
Tänään oli neuvolalääkäri, vauvan pää on jo tosi alhaalla, mikä vaikeutti vähän mittaamista. Meinaa antaa pienempiä lukemia, mitä todellisuudessa on :) Mutta tämän hetkinen painoarvio Rv 36 + 2 oli 2961 g :)
 
Liikehälytyksen vuoksi kävin äitiyspolilla ( 35+2 )  Vauvalla ei kuitenkaan ollut hätää, piti vaan varmaan hiljaisemman päivän. Samalla käynnillä saatiin myös ensimmäinen, paljon odotettu tarkempi painoarvio. 2,4 kg  ( 30 % käyrällä, mitä se tarkoittaneenkaan ) Ei siis mikään jättiläinen kaiketi tulossa, eikä myöskään saatu jatkokontrolleja. 
 
Neuvolalääkäri käsin tunnusteli (35+5) ja arvioi, ettei vielä olis kolmekilonen. Mitään sen tarkempaa en saanut ja tuskin tulen saamaankaan :)
Mun pitäis aloittaa toi liikelaskenta huomenna (36+0). Miten teillä muilla on mennyt? Ootteko jaksanut laskeskella?
 
Mulla arvioitiin viikolla 36+6 sairaalassa pikkusen painoksi 2,2kg. Nytten on viikkoja 38+6 ja enää eivät ole arvioineet paljon painaa mutta toivotasti olisi kerennyt lihomaan edes vähän ennen kuin syntyy :)
 
Meille ainaki sanottii ettei niitä liikkeitä kuulu laskea. Niitä lasketaan vain ja ainoastaan jos itse kiinnittää huomiota ettei oo tuntenu liikettä pitkään aikaan niin vasta silloin menee maate tunniks tai kunnes tulee 10 liikettä kasaan ja jos ei sillo tunnin sisään tuu kasaan kymmentä liikettä niin sitte lasi mehua tai jotain muuta sokeripitosta ja taas tunniks makuulle laskeskelee ja jos sitkään niin sitte äippäpolille käyntiä. Mut tosiaan ei niitä kuulu laskea kokoaikaa. :D
 
Takaisin
Top